rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: MM 67
« : 6.09.2015 kello on 08:49 »

Asiakkaat ovat itse estäneet merkkikorjaamoja tekemästä korjauksia osanvaihdon sijasta. Jos tehty korjaus ei onnistukkaan maksattavat asiakkaat valittamalla sitten sen uuden osakokonaisuuden autoonsa. Silloin unohdetaan että ensin on porukalla sovittu yrityksestä säästää korjauskuluissa. Tämä on syy miksi merkkikorjaamot ovat lopettaneet näpertelyn ja korjaavat auton vaihtamalla valmistajan ohjeen mukaisesti uuden osan.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 5.09.2015 kello on 19:30 »

Vastausta hakeville , valmistajat merkistä huolimatta edellyttävät yhtenäistä tapaa korjata autoja jotka ovat valmistajan tiedossa. Autot saa kyllä kuntoon mutta kuka haluaa maksaa mitä vain ja mistä vain silloin jokainen korjaaja yksilö tekee mitä vain eikä mikään valmistaja ota vastuuta mistään. Autoista castuu vikavirheen mukaan on valmistjilla paljon pitempi kuin mikään takuu.nämä puheet siitä että autoja ei saada kuntoon on vain mielen köyhyyttä ja turhaa löpinää.
T mekki liikkeessä kolmekymmentävuotta työskentelevä.🚘😈
En epäile yhtään etteikö yleensä korjaukset suju ihan asiallisesti ja oikein .
Tämä nyt oli vain yksi tapaus miljoonasta jossa asentajalle tuli pieni virhe.
Ja tietysti minäkin olin väärässä kun en lähtenyt heti sadan kilometrin päähän samalle korjeemolle missä autoa viimeksi korjattiin ja jossa olin saanut mielestäni kohtuullisen huonoa palvelua.
Minä luulin ensin että autoon tuli uusi vika .

Olenko väärässä että asiakkaalla olisi oikeus saada tietää A: mitä autolle tehtiin B:miksi tehtiin C:mistä se vika johtui D:mistä kaikesta korjauksen veloitus koostui.
Nyt ei ole kyseessä takuunalainen auto ja vaikka olisikin .
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.09.2015 kello on 17:25 »

Vastausta hakeville , valmistajat merkistä huolimatta edellyttävät yhtenäistä tapaa korjata autoja jotka ovat valmistajan tiedossa. Autot saa kyllä kuntoon mutta kuka haluaa maksaa mitä vain ja mistä vain silloin jokainen korjaaja yksilö tekee mitä vain eikä mikään valmistaja ota vastuuta mistään. Autoista castuu vikavirheen mukaan on valmistjilla paljon pitempi kuin mikään takuu.nämä puheet siitä että autoja ei saada kuntoon on vain mielen köyhyyttä ja turhaa löpinää.
T mekki liikkeessä kolmekymmentävuotta työskentelevä.🚘😈
Totta toinen puoli..

Siitä huolimatta "korjaaminen" tuntuu rajoittuvan vain osanvaihtoon kun sen osan voisi korjata murto-osalla hinnasta.. esimerkkejä omasta autoiluelämästä yli 30v ajalta, GM ja Mopar kikkareet; tukivarsien nivelet, puslat, kardaanien murrokset jne. irto-osiaa saa, mutta merkkiliike vaihtaa kokonaisuuksia. Saati, jos mennään moottoripuoleen; ei koneisteta, ei korjata ruiskupumppuja, ei turboja jne.
Samoin sähköpuolella, esim. sisustan keskikonsolien valaistut painikkee/säätimet - muutamien centtien lamppujen takia maksaa satasia "korjauksesta", tai ulkopuolella led-takavalorampit

Vaan eivät nuo autot oikeasti minkään "merkkisiä" ole, vaan kokoonpanoja alihankkijoiden osista.. sama ketjutus huomioitava takuu/vastuupuolella  ::)
Kirjoittanut: Oulaa
« : 5.09.2015 kello on 16:51 »

Näissä jutuissa kuulisi mieluusti myös sitä toistakin osapuolta? Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä.
Näikö ne mitään kertoo kun eivät vastaa suoriin kysymyksiinikään.
Kirjoittanut: Poky
« : 5.09.2015 kello on 14:51 »

Vastausta hakeville , valmistajat merkistä huolimatta edellyttävät yhtenäistä tapaa korjata autoja jotka ovat valmistajan tiedossa. Autot saa kyllä kuntoon mutta kuka haluaa maksaa mitä vain ja mistä vain silloin jokainen korjaaja yksilö tekee mitä vain eikä mikään valmistaja ota vastuuta mistään. Autoista castuu vikavirheen mukaan on valmistjilla paljon pitempi kuin mikään takuu.nämä puheet siitä että autoja ei saada kuntoon on vain mielen köyhyyttä ja turhaa löpinää.
T mekki liikkeessä kolmekymmentävuotta työskentelevä.🚘😈
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.09.2015 kello on 14:27 »

Juurikin tällainen ammattimies laittoi autoni kuntoon.
..
Yksi esimerkki sähköasentajan ammattitaidosta oli kun entisen työautoni takalasinpyyhin lakkasi toimimasta .
Mainitsin määräaikashuoltoon viennin yhteydessä pyyhkimen toimimattomuudesta että korjaattehan sen .
Kun se ei toiminut kun hain auton menin kysymään syytä moiseen .
Sain vastauksen ettei se näyttänyt  mitään vikaa .
Minä kysyin etteikö se ole vika jos se ei toimi  :o
No itse purkasin takaluukun ja kokeilin ylimääräisellä maajohdolla suoraan moottorin runkoon kun olin todennut että säähköä sinne tuleee .
Maadoitusvika ja piti laitta ylimääräinen maadoitusjohto .
Seuraavassa huollossa kysyttiin että uusitaanko johto että osajohtosarja maksaa vaihdettuna 500€.
Saatte arvata vaihdatettiinko ,kun se jo toimi ^-^

Juurikin noin, nykyään mitään autokorjaajia ole - vain öljynvaihtajia (ne harjoittelijat), osanvaihtajia (ne valmistuneet). Sitten kun vähän viisastuu, ne istuu puhtailla vaatteilla tiskintakana, päällikönpaikkaa himoiten..

Mukamas "ei voi antaa takuuta", jos yksittäistä johtoa korjaillaa/kolvaillaa. Myydään mieluiten kovakatteiden johtonyytti liitintenväliltä 6 vkon toimitusajalla..

Tosiaankin can-väyläisessä autossa (tai työkoneessa) perussähkötekniikka a ihan samaa vuosikymmet - mittaus, anturointi ja osin ohjaus tullut lisänä sekä osin hajautettu..
Kirjoittanut: Stara
« : 5.09.2015 kello on 14:22 »

Näissä jutuissa kuulisi mieluusti myös sitä toistakin osapuolta? Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 5.09.2015 kello on 13:11 »


Ammattimiehet isolla A:lla taitaa olla sukupuuttoon kuoleva luonnonvara. :(
Juurikin tällainen ammattimies laittoi autoni kuntoon.
Kertoi korjailevan useammassakin korjaamossa "tapauksia joita poijat ei saa kuntoon" tapauksia. Tämänkin merkkiliikkeen virheitä on kuulemma tullut vastaan .
Minä en tätä juttua sen liikkeen nimellä vatuloi enää.
Vituttaa niiden henkilöiden suhtautuminen tällaiseen virhetapaukseen .
Ilmeisesti remonttia olisi vain jatkettu ja selitetty jotenkin se vieläkin minun maksettavaksi jos olisin mennyt sinne ihmettelemään ilmastoinnin toimivuutta .

Todennäköisesti tämän tason korjaamoissakin vianetsintä tapahtuu yrityksen ja erehdyksen tietä ,mene ja tiedä.
Mutta tuollaisiin virmoihin en minä autoani vie vaikka mikä olisi .
Kunhan saan päätettyä millaisen vikakoodienlukulait teen laitan ,alan opettelemaan sen käyttöä koska mitää ydinvysikkaa ei tämäkään ole.
Eikä tuommoinen 2011 Fiatti mikään canväyläauto ole kuin osittain .
Ihan turhaan pelotellaan ettei mitään voi tehdä mutta toki pitää tietää mitä tekee ja miten.


Yksi esimerkki sähköasentajan ammattitaidosta oli kun entisen työautoni takalasinpyyhin lakkasi toimimasta .
Mainitsin määräaikashuoltoon viennin yhteydessä pyyhkimen toimimattomuudesta että korjaattehan sen .
Kun se ei toiminut kun hain auton menin kysymään syytä moiseen .
Sain vastauksen ettei se näyttänyt  mitään vikaa .
Minä kysyin etteikö se ole vika jos se ei toimi  :o
No itse purkasin takaluukun ja kokeilin ylimääräisellä maajohdolla suoraan moottorin runkoon kun olin todennut että säähköä sinne tuleee .
Maadoitusvika ja piti laitta ylimääräinen maadoitusjohto .
Seuraavassa huollossa kysyttiin että uusitaanko johto että osajohtosarja maksaa vaihdettuna 500€.
Saatte arvata vaihdatettiinko ,kun se jo toimi ^-^
Kirjoittanut: jus66si
« : 5.09.2015 kello on 11:12 »

Olis varmaan kannattanut videoida tuo omatoiminen vianetsintä ja esittää se video sitten sille viiatin huoltomaisterille.
Siis jos tuo johdin on ollut väärässä paikassa, ei se sinne käsittä ole hypännyt ellei ole tapahtunut jotain paranormaalia. Sinänsä hienoa että sait kuitenkin autosi kuntoon. Alkaa vain hirvittämään se, millaisessa mittakaavassa näitä kömmähdyksiä huolloissa tehdään ja mikä on niiden merkitys esim. liikenneonnettomuuk sissa? Jos huollon p*rse ei kestä asiakkaan asiallista reklaa, on kyllä outoa palvelua.

Jos asiakas saa huollosta auton mitä ei ole saatu kuntoon tai jotain oleellista on saatettu toimimattomaksi, ei se ole enää auton huoltamista eikä kyllä olemattominen korjaustöiden veloitusperuste.

Nykyään herkästi veloitellaan pelkästää "ruumiinavauksesta ja valohoidosta", ilman että itse vikaa saadaan edes kuntoon. Ihmettelen kuinka jollakin huollolla on varaa päästää autoja liikenteeseen vajaakuntoisina ja missä kulkee sitten vastuun raja, jos tällaisen seurauksena esim. onnettomuus sattuu. Nykyautossa kun piuha väärässä liittimessä voi sytyttää esim autopalon.

Jos haluaa huomiota tällaiselle toiminnalle ja varsinkin saada töppäilytrendi katkeamaan, pitäisi asiasta tehdä julkinen. Jokainen voi sitten äänestää ratillaan, mihin korjaamolle auto vastedes päätyy.

Ammattimiehet isolla A:lla taitaa olla sukupuuttoon kuoleva luonnonvara. :(
Kirjoittanut: Oulaa
« : 4.09.2015 kello on 19:46 »

Merkkiliikkeellä olisi ollut oikeus itse korjata vikansa  ;D
Enhän minä ensin edes tiennyt että se on heidän jäljiltä koottu väärin .
En vielä edes vaatinut mitään rahallista korvaamista niin minut haukuttiin muka aiheettomien kulujen vaatimisesta kun esitin vain kuitit todisteeksi mitä oli tehty,kun he itse pyysivät nähdä niitä .
Huoh  ???
Perkeles ,kertaakaan en vielä ole vaatinut rahallista korvausta vaan olen esittänyt minkälainen virhe on tapahtunut ja mitä sen jälkeen on tehty.
No kivaa että sain haukut.
Onneksi auto nyt pelaa hyvin.