rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: K.E.V
« : 1.09.2015 kello on 18:28 »

Eipä ole tiedot kohdallaan teilläkään. :P

Ensinnäkin miksi muut Kaukoidän valmistajat siirtää tuotantoa idästä eurooppaan.
No lähinnä syy on kokonaisten autojen rahdin kalleudessa.
Autotkin kannattaa valmistaa lähellä ostajia.
Kia , Huyndai , Nissan , Toyota jne on tehtaita tehnyt Englantiin , Ranskaan, Slovakiaan jne
Puhumattakaan Jenkeistä missä  noillakin on useita tehtaita.
Ford tekee Venäjällä ja Turkissa autoja sikäläisille markkinoille, MB:llä on jenkeissä tehtaat.
Volkkarilla tehtaita ympäri maailmaa, mm Kiinassa isot tehtaat mitkä tekevät sille markkinoille tavaraa.

Jotakin pienelektroniikkaa jne kannattaa rahdata kaukaa kun yhteen konttiin yksikköjä menee paljon.
Kirjoittanut: -------
« : 1.09.2015 kello on 16:45 »

No ennemin tai myöhemmin siirtyy Kiinaan valmistus, vaikka kuinka volvolle palkataan uusia työntekijöitä. Se on valitettavaa kun kiinassa pikkulapsi tekee samantyön 20 sentin tuntipalkalla, kuin ruotsalainen Volvon työntekijä 20e tuntipalkalla, joka ajaa Volvolla ja katselee maisemia suomessa Volvo lasien läpi.

Mitenkään kävi Soliferille. Laatu laski kun ruotsiin meni, laatu laski taasen ku hymerille meni. Siinä laadussa ruotsalaiset osaa..
Kirjoittanut: MCL
« : 1.09.2015 kello on 14:02 »

Juu, Toyota ei ole suosittu kaikkialla. Maa nimisellä planeetalla sitä ostetaan eniten tai toiseksi eniten, muualla niitä ei juurikaan myydä....
Kirjoittanut: ihaa
« : 1.09.2015 kello on 11:49 »

Juu saman havainnon minäkin olen siellä kiinnittänyt mutta kun asun Suomessa niin silloin tulee luonnollisesti katsottua autokantaa suomalaisten näkökulmasta. Ei Toyotaa muualla pohjoismaissa myydä kuten täällä köyhässä Suomessa.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 1.09.2015 kello on 11:46 »

Juu mutta Auris ja Avensis ne myydyimmät Toyotat  Suomessa ovat, molemmat tehty Englannissa.
Meinaatko että Suomi on jossain erityisasemassa automallien laskennassa?
Monissa maissa myydään paljon sellaista mitä ei Suomessa paljoa. Esim täällä Norjassa on Renaultin  pakut suuressa asemassa (nähdäkseni) HiAceja näkee muutaman silloin tällöin.
Kirjoittanut: ihaa
« : 1.09.2015 kello on 11:38 »

Kovasti ne korollaa turkissa tekevät. Versoa myös. Ei  kai ne vähän myytyjä ole?
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Motor_Manufacturing_Turkey

Juu mutta Auris ja Avensis ne myydyimmät Toyotat  Suomessa ovat, molemmat tehty Englannissa.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 1.09.2015 kello on 10:49 »

Eikös tuo volvon valmistuksen kiinaan meneminen ole ollu vain ajan kysymys. Kiinalaiset kun kuitenki omistaa volvon

Kiinalaiset omistaa puoli amerikkaa ja mm Piraeuksen koko sataman, ei niitäkään ole siirretty kiinaan ;D

Ei siinä ole mitään ihmeellistä - Göteborgista tulee edelleen riittävästi volvoja eikä tarttee pelätä valmistuksen siellä päättyvän  ;)
Jep palkkasivat juuri ison määrän työläisiä lisää ja kolmessa vuorossa tekevät että kaikki saa omansa  :P

Kirjoittanut: Ossi66
« : 1.09.2015 kello on 10:46 »

Eikös tuo volvon valmistuksen kiinaan meneminen ole ollu vain ajan kysymys. Kiinalaiset kun kuitenki omistaa volvon

Ei siinä ole mitään ihmeellistä - Göteborgista tulee edelleen riittävästi volvoja eikä tarttee pelätä valmistuksen siellä päättyvän  ;)

Edit:
300000 autoa vuodessa  ;) ;D  https://en.wikipedia.org/wiki/Torslandaverken
Kirjoittanut: jva61
« : 1.09.2015 kello on 10:35 »

Eikös tuo volvon valmistuksen kiinaan meneminen ole ollu vain ajan kysymys. Kiinalaiset kun kuitenki omistaa volvon
Kirjoittanut: Ossi66
« : 1.09.2015 kello on 10:19 »

Jatkossa huoltomekaanikotkin vain pienikätisiä että huollot onnistuu (kuten monessa muussa autossa jo onkin)  ;D

Tuskinpa tuosta tulee mikään suosikki täällä - S90 on ollut aina melko marginaalinen verrattuna 40 - 80 kokoluokkiin.
Ja eikös se kiinan johtaja lausunut, haluavansa karsia Volvosta liian skandinaavisuuden (lue turvallisuuden  ;D ) joten tuo kilpailee paremminkin Toyotan, Hundayn ja Kian markkinoista  ;D