Renkaiden kulumisen minimoimiseksi ja hyvien ajo-ominaisuuksien varmistamiseksi, pyöräsuuntaus on hyvä tehdä nelipyöräsuuntaukse
na. Tarkastus/säätö on tarpeen, mikäli renkaat kuluvat epänormaalisti tai ajettavuus on pielessä.
Useiden autotehtaiden säätötoleranssit ovat niin laajat ( esim. "auraus" on suositusasteikon sisällä lievästä toe-outista kohtalaiseen toe-inniin ), että hyvään lopputulokseen tarvitaan ajatteleva asentaja, ei sellainen joka vain katsoo onko mitta-arvot tehtaan mittojen sisällä.
Useimpien autojen ajettavuus muuttuu merkittävästi riippuen etupyörien harituksesta tai aurauksesta takapyörien suhteen.
PS Kunnollinen nelipyöräsuuntaus vie helposti aikaa ammattilaisella tunnin. Kuinka moni kuvittelee, että sarjatuotannossa jokainen uusi auto säädetään ihannearvoihin?
Toivottavasti ei kovin moni. Todellisuudessa säädöt ovat "sinnepäin" ilman suurtakaan vaikutusta ominaisuuksiin. Jonkun arvon ollessa liikaa pielessä, me asiakkaat yleensä osaamme valittaa ongelmista autoa huoltoon viedessä ja kulmat säädetään takuuna "tehtaan toleransseihin".
