rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 7.08.2015 kello on 08:46 »

No korjataanpa sitten hiukan. Eli pitopuoli ei pidä, vaan päästää venttilin karan kiinni. Venttiili käväisee auki, mutta menee saman tien kiinni... ;)...eli nyt olisi tosiaan uusi venttiili haussa sekä uudet ehjät kelat...

Lähetä minulle yv:nä sähköpostiosoittees i niin saat tarkempaa tietoa kuvineen. ;)
Kirjoittanut: Samkale69
« : 7.08.2015 kello on 00:06 »

No korjataanpa sitten hiukan. Eli pitopuoli ei pidä, vaan päästää venttilin karan kiinni. Venttiili käväisee auki, mutta menee saman tien kiinni... ;)...eli nyt olisi tosiaan uusi venttiili haussa sekä uudet ehjät kelat...
Kirjoittanut: Rölli
« : 6.08.2015 kello on 23:19 »

Nyt on kaikkea mahdollista kokeiltu. Ohmit jäävät pitopuolella kummassakin kelassa 302-305 ohmin paikkeille. Syötettiin suoraan 12 volttia napoihin ja pitopuoli ei vedä. Vetopuoli pelaa ihan ok. Onko kellään myytävänä uusia keloja tai ehjiä käytettyjä? Kaikki 5 piirikortin relettä vaihdettu uusiin. Konkat tarkistettu ja mitattu. Eli taitaa olla vika noissa keloissa tai itse venttiilissä?!
eihän pitopuolen kuulu vetääkkään :o se vaan pitää ku vetopupli on tehny raskaamman työn
Kirjoittanut: Samkale69
« : 6.08.2015 kello on 22:13 »

Tervehdys!

Näin tuoreena karavaanarina tuli ongelmia tuon Truman kanssa. Paloilmamoottorissa oli vikaa ja se on vaihdettu! Asensin paloilmamoottorin paikoilleen ja testasin käynnistystä. Nyt paloilmamoottori ottaa kunnolla kierroksia, mutta piezon tikittämisen jälkeen laite ei kuitenkaan käynnisty ja punainen häiriövalo syttyy joka yrityskerran jälkeen. Kaasun tulo on tarkastettu, eli koko vehkeen toiminta tyssää ilmeisesti magneettiventtiilin ohjaukseen/toimintaan. Onko hyviä vinkkejä jolla voisi helposti ko. venttiiliä testata? ::)

Nyt on kaikkea mahdollista kokeiltu. Ohmit jäävät pitopuolella kummassakin kelassa 302-305 ohmin paikkeille. Syötettiin suoraan 12 volttia napoihin ja pitopuoli ei vedä. Vetopuoli pelaa ihan ok. Onko kellään myytävänä uusia keloja tai ehjiä käytettyjä? Kaikki 5 piirikortin relettä vaihdettu uusiin. Konkat tarkistettu ja mitattu. Eli taitaa olla vika noissa keloissa tai itse venttiilissä?!
Kirjoittanut: mjh48
« : 19.07.2015 kello on 11:29 »

Ilmalämmityksellä kun tuo lattialämmitys on miltei mahdoton toteuttaa jos ei oteta huomioon kaksoispohjaratkais ua  jota vaunuissa ei käytetäkkään.

Ilmalämmityksellä on se etu puolellaan, että se puhaltaa lämmintä lattialle, ei tarvitse erillistä lattialämmitintä. ;D
Olimme Vuokatissa yli 30 ast. pakkasessa ja autossa tarkeni kävellä avojaloin eikä ollut kylmä, kaasua tosin paloi kun ovikin oli vain kaksi levyä vastakkain ja välissä 1cm styroksia.
Lämmittimenä oli Trumatic 5002 auto oli -89 alkovi Dethleffs jossa ohjaamon ikkunat olivat peitossa ja väliverho käytössä

Kyllähän kangasteltassakin tarkenee kun polttaa kylliksi puita.
Kirjoittanut: vaanari61
« : 19.07.2015 kello on 09:49 »

Kiitokset! Pitänee irrottaa taas koko pannu tuolta ahtaasta komerosta ja tutkia tuo venttiili ja yrittää mitata nuo jännitteet. Nyt alan ymmärtää miksi useimmat ylistävät tuota Alde-lämmitintä...

Kyllä se Aldekin voidaan asentaa vaikeasti huollettavaksi / ahtaaseen paikkaan. Ja jos luet sivuja tarkemmin niin huomaat että osaa se Aldekin "juonitella".

Ei ole lämmittimen valmistajan vika jos on lämmitin on asennettu hankasti huollon kannalta. Lämmittimen valmistaja antaa minimi asennustila mitat joita korivalmistajat säntillisesti noudattaa josta johtunee hankala huollettavuus.

Jos halutaan varmatoiminen lämmitin, "vanhojen/ viisaiden" caravaanareiden puheiden mukaan se on pystyalde. Se lienee ikiliikkuja...

Truma on hyvä ja kevyt lämmitin ns. kolmenkauden vermeeseen mutta Alde lattialämmitysjärje stelmällä / riittävällä patteriverkostolla tekee vermeestä neljänkauden vermeen. Ilmalämmityksellä kun tuo lattialämmitys on miltei mahdoton toteuttaa jos ei oteta huomioon kaksoispohjaratkais ua  jota vaunuissa ei käytetäkkään.
Kirjoittanut: Samkale69
« : 18.07.2015 kello on 23:20 »

Kiitokset! Pitänee irrottaa taas koko pannu tuolta ahtaasta komerosta ja tutkia tuo venttiili ja yrittää mitata nuo jännitteet. Nyt alan ymmärtää miksi useimmat ylistävät tuota Alde-lämmitintä...
Kirjoittanut: Late
« : 18.07.2015 kello on 21:42 »

http://karavaanari.info/index.php?topic=10254.0 tuolla on ohjeet miten mitata solenoidelle tulevat virrat.
Kirjoittanut: remppa
« : 18.07.2015 kello on 19:25 »

Testaa toimiiko pelkällä vedenlämmityksellä, jos toimii niin paloilmapuhallin vika. Voi testata jos on koeponnistus vehkeet.
Kirjoittanut: Samkale69
« : 18.07.2015 kello on 00:09 »

Tervehdys!

Näin tuoreena karavaanarina tuli ongelmia tuon Truman kanssa. Paloilmamoottorissa oli vikaa ja se on vaihdettu! Asensin paloilmamoottorin paikoilleen ja testasin käynnistystä. Nyt paloilmamoottori ottaa kunnolla kierroksia, mutta piezon tikittämisen jälkeen laite ei kuitenkaan käynnisty ja punainen häiriövalo syttyy joka yrityskerran jälkeen. Kaasun tulo on tarkastettu, eli koko vehkeen toiminta tyssää ilmeisesti magneettiventtiilin ohjaukseen/toimintaan. Onko hyviä vinkkejä jolla voisi helposti ko. venttiiliä testata? ::)