rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: ose
« : 26.07.2015 kello on 20:51 »

Saman teki oma tänään, alkoi vetämään metttän puolelle ihan selvästi. Loppumatkasta alkoi hiukan vispata ratissa asti. Kuskinpuolen etusessa vyövika, selvä patti kädellä tunnustellen. Misukat ei sitten päässy edes puoliväliin kulumisessa kun menee roskiin.
Kirjoittanut: Wanhapari
« : 22.07.2015 kello on 22:58 »

Myähäästä iltaa.
 Täällä on tainnu tua alootuksen ajatus jo vähän karota, mutten parempaakaan paikkaa löytäny.
 Moomma äireen kans moittinu meirän viiattia, notta se on keksiny ruveta puatamahan, ei kuskia eikä äiteetä vaan itteksensä ojaa kohti. Ensin sitä ei muka huamannu, mutta lopuuksi oli pakko myäntää ettei se kulie suarahan. Olikialla pualella tiätä se yrittelöö ojahan ja vasemmalla pualen se menöö suarahan. Kun kumminkin pitää vähän toisiakin ajatella, niin vasemmalla ei oikeen kauaa viitti ajaa.
 Pyärien asentoja katteltihin, allakin maattihin, muttei keksitty mitään vikaa. Sitte äireen kans miätittihin oikeen aijan kans, ja päätettihin vaihtaa etupyärien paikkaa keskenänsä. Ja kattos ryäkälestä, niivvaan viiatti rupes kulukemahan suaraa. Oikialla pualella tiätä suarahan ja vasemmalla yrittelöö ojahan. Kummien vöis taitaa olla jotakin sanomista. On oikeen kuutjöörit ja melekeen loppuhun päästellyt. Että näin. Mutta ny on hyvä kun saa päästellä omaa pualta ja suarahan menöö.
Kirjoittanut: Catiska
« : 29.03.2015 kello on 18:25 »

Miten vanhasta toyo manuaalista tuo on kopsattu??
Kirjoittanut: 560FMK
« : 29.03.2015 kello on 15:17 »

Kirjoittanut: HiTec
« : 29.03.2015 kello on 12:05 »

käyttöikä kasvaa huomattavasti ja rengasmelu pysyy kohtuullisena kun muistaa vaihdella ristiin.

Itse vaihtelen etu- ja takarenkaita keskenään s.e. renkaan pyörimissuunta ei muutu ja näin saan henkilöauton renkaat kulumaan tasaisesti, since 1986. En sitten tiedä jos nappulakokoa kasvattaa, muuttuuko tuo jotenkin, itsellä kun nuo konepyörätkin ovat olleet ihan katulaitteita ???
Kirjoittanut: smy
« : 29.03.2015 kello on 01:36 »

Kyllä mä laitan aina edellisenä vuonna edessä olleet renkaat taakse ja päinvastoin. Saa renkaat kulumaan tasaisesti.
Asuntoautossa piti pyytää tuossa par vuotta sitten pyytämään huollon yhteydessä vaihtamaan renkaat edestä taakse ja päinvastoin kun eturenkaat kuluvat paljon nopeammin. Tosin tänä tai ensi kesänä menee nyt gummit uusiksi. 5 vuotta ja 65tkm nyt ajettu.
Kirjoittanut: 560FMK
« : 29.03.2015 kello on 00:36 »

^No sovitaan että sitikassa ei tartte paikkoja vaihdella jos ei tykkää, mutta 15 vuotta maasturin renkaita vajaan puolen miljoonan kilsan aikana venkslatessa on asia harvinaisen selväks tullu, käyttöikä kasvaa huomattavasti ja rengasmelu pysyy kohtuullisena kun muistaa vaihdella ristiin.
Kirjoittanut: HiTec
« : 28.03.2015 kello on 16:04 »

Nimenomaan tuon takia pitäisi paikkoja vaihdella ristiin (jos ei pyörintäsuuntaa määrätty), etenkin yhtään karkeammissa renkaissa. Muuten kuluu palat hampaalle, käyttöikä lyhenee ja rengasmelu kasvaa.
No jos ajattelet että sulla on tasapäinen palikka, jota pyörität ja se osuu se tietty kulma edellä nauhahiomakoneeseen joka kerta. Se kulma kulahtaa tuosta palikasta aika nopsasti pois ja lopulta sen palikan pää ei enää olekaan suora. Mutta nyt sitä "ensikontaktin pintaa" onkin enempi ja kuluminen hidastuu Thumb

Vaan käännäppäs tuo palikka toistepäin ja nyt se "terotettu" särmä osuukin ekana nauhaan. Pulikkahan kulahtaa ihan silmissä, kunnes se on taas muotoutunut uuteen suuntaansa ja sitä "ensikontaktin pintaa" on jälleen enempi. Ja kyllä, tässä kohtaa se kuluminen jälleen hidastuu Thumb

No ihan tasan sama ilmiö tapahtuu myös niissä renkaan kuvioinnin nappuloissa ja nappuloiden reunoissa. Tie ei hio sitä nappulan päätä ihan yhtä nopsaan, mutta siltikään tuo ilmiö ei mihinkään katoa. Ja tämän juuri todistaa tuo renkaan pinnan pyyhkiminen kädellä, kuinka sulavasti se liukuukaan toiseen suuntaan ja toiseen on vastassa ikäänkuin pieniä "karvoja" 8)
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 28.03.2015 kello on 15:08 »

Mulle aikoinaan sano BMW huolossa jotta kuuluu puoltaa vähän oikealle jotta vältytään nokkakorarit...
Kirjoittanut: Aakku
« : 28.03.2015 kello on 14:48 »

Eiköhän tuo suositus pitäisi olla just toisinpäin? Nimenomaan tuon takia pitäisi paikkoja vaihdella ristiin (jos ei pyörintäsuuntaa määrätty), etenkin yhtään karkeammissa renkaissa. Muuten kuluu palat hampaalle, käyttöikä lyhenee ja rengasmelu kasvaa.
Saattaa olla näin...

Minun käsittääkseni kuitenkin on kysymys renkaan kudosrakenteesta, joka on sopeutunut renkaan pyörimissuuntaan.
Kun renkaan pyörimissuuunta muuttuu, niin kudokset alkaa myötäillä toiseen suuntaan ja runko saattaa pettää.