rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: mjo33400
« : 21.06.2015 kello on 22:17 »

Monesti kun ongelmat ratkeavat, niin niiden raportointi saattaa unohtua näihin ketjuihin. Nyt en kuitenkaan unohtanut.

Eli ongelmat käyntihäiriöistä loppuivat kun vaihdoin lähes tyhjän kaasupullon täyteen pulloon :D

Semmonen.

Joskus sitä sattuu tuommoistakin. :D
Kirjoittanut: SilSam
« : 21.06.2015 kello on 22:13 »

Monesti kun ongelmat ratkeavat, niin niiden raportointi saattaa unohtua näihin ketjuihin. Nyt en kuitenkaan unohtanut.

Eli ongelmat käyntihäiriöistä loppuivat kun vaihdoin lähes tyhjän kaasupullon täyteen pulloon :D

Semmonen.
Kirjoittanut: hapero
« : 16.06.2015 kello on 20:47 »

Varmasti nuo arvot on oikeat. Noitten ohjauspaneelien toiminnassa on jonkin verran eroja, kun katsoo kytkentöjä tuolta linkistä . Vanha elektroninen on kiinteällä hystereesillä. 2470 ohjauspaneelin vertailujännitteese en summataan oskillaattorin ulostulo. Se on sahalaitaa, jaksonaika noin 10 min. Eli tässä sen jännitevertailijan toimintapiste muuttuu oskillaattorin ulostulon mukaan.
http://karavaanari.org/index.php/topic,54.0.html
Kirjoittanut: mjo33400
« : 16.06.2015 kello on 20:06 »

Jos en väärin muista niin sähköllä hystereesi on 0,5 astetta ja kaasulla noin aste. Voin muistaa myös väärin vaikka muutaman sata ohjauspaneelia olen korjannut.
Kirjoittanut: SilSam
« : 16.06.2015 kello on 19:47 »

Kiitos, jos oikein ymmärsin niin hystereesi olis toi 0,5 astetta celsiusta ja tyypillinen käyntiIk voi olla 1 - 2 minuuttia.
Kirjoittanut: hapero
« : 16.06.2015 kello on 16:50 »

Olisiko ihan normaalia toimintaa, jos siinä ei ole kinteää hystereesiä.
Kirjoittanut: Kafi-580
« : 16.06.2015 kello on 13:56 »

Mullakin välillä vain naksahtaa ja välillä tohisee vain hetken. Joskus hieman pisempään. En ole tuota ongelmaksi nähnyt kun kuitenkin toimii ja kipinäsytkällä ei pamahda niin ei haittaa äänelläkään.
Kirjoittanut: SilSam
« : 16.06.2015 kello on 09:09 »

Ei niissä silminnähden mitään vikaa ole.

Kuinka paljon lämmönsäätimen hystereesi mahtaa olla?

Kirjoittanut: mjo33400
« : 16.06.2015 kello on 08:40 »

Selvennän vielä kerran, eli Primus käy vaikka kuinka kauan jos pyydetyn lämpötilaan vaunussa on matkaa monia asteita. Mutta kun ollaan saavutettu haluttu lämpötila ja primus on sammunut ja se taas jossain kohtaa lähtee käyntiin nostaakseen hieman vaunun lämpöä niin tällöin käyntijakso on vain muutamia kymmeniä sekunteja. Tuntuu hölmöltä kun pannu poksahtaa tulille ja puolen minuutin päästä se jo taas sammuu kun ei tarvitsekaan lämmittää enempää.

Oletko tarkistanut ohjauspaneelin abikoliittimien juotokset ja sulakepitimen?
Kirjoittanut: SilSam
« : 15.06.2015 kello on 23:29 »

Selvennän vielä kerran, eli Primus käy vaikka kuinka kauan jos pyydetyn lämpötilaan vaunussa on matkaa monia asteita. Mutta kun ollaan saavutettu haluttu lämpötila ja primus on sammunut ja se taas jossain kohtaa lähtee käyntiin nostaakseen hieman vaunun lämpöä niin tällöin käyntijakso on vain muutamia kymmeniä sekunteja. Tuntuu hölmöltä kun pannu poksahtaa tulille ja puolen minuutin päästä se jo taas sammuu kun ei tarvitsekaan lämmittää enempää.