rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 4.06.2015 kello on 08:14 »

..
Relettä ei voitu käyttää kun olisi pitänyt yhdistää normaali lyijyakku 12.8 V ja AGM akku 13,8 V.

Tapsa.
Olisko tähän enempi selitystä - miksi ei, tai mitä nuo jännitteet ovat .. ?

Tuossa bilteman vastaava http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-V/Sahkotarvikkeet/Erotusrele-2000024038/
Niitä 2 kpl (toinen toistepäin), niin auto ja asunto-osa (verkkolaturi ja a-panelit) laataa molempia akkuja.

Tuo alemman kuvan Nagares-relehän ei tunnista mitään (liipasu/kynnys)jännitettä, vaan ohjaus/tunnistus pitää rakentaa itse ..
Kirjoittanut: Leader dog
« : 4.06.2015 kello on 07:22 »

Mitä jos olisi ollut molemmille akuille tuo rele, eli kahteen suuntaan?. Tai pääkytkin asennosssa both, jossa molemmat ovat kytkettynä.
Kirjoittanut: LunaNegra
« : 4.06.2015 kello on 06:11 »

Biltemasta sai about 20e venepuolelta kans näitä. Oma ongelma oli siinä et jännitteen tunnistuksen tuottama yhdistäminen on vain yksisuuntainen joten parkissa paneelilla ei voinut ladata pääakkua kun hupiakusto ylitti jänniterajan.
-Luna
Kirjoittanut: velnum
« : 3.06.2015 kello on 21:41 »

 Tossa aikaisemin kommentoin tota agm ja normaali akkujen käyttöä vanhemmissa autoissa kun ihmetelin sopivuutta kun normaaleissa kehittyneissä latureissa on erilliset peksit agm akuille.

Mulle ainakin toi sähköpuoli on aika heikko alue.
Kirjoittanut: TL29191
« : 3.06.2015 kello on 21:08 »

Minulla on ylimääräinen ylemmän kuvan mukainen kaksoisakkurele 120 A, valmistaja Blue Sea. Rele on käyttämätön ja asennusohjeet on mukana. Relettä ei voitu käyttää kun olisi pitänyt yhdistää normaali lyijyakku 12.8 V ja AGM akku 13,8 V.

Tapsa.
Kirjoittanut: velnum
« : 3.06.2015 kello on 21:02 »

Moi olisi tarkotus asentaa kaksoiakkureleen matkailuautoon. Tossa olisi kasi edullista vaihtoehtoa
ja kytkentä kaaviot.

kokemuksen mielipiteitä kiitos. Thumb




IP-67.  (89e motonet)  Rele asennetaan akkujen tai akustojen väliin. Rele kytkeytyy saavuttaessaan 13,6V jännitteen ja vastaavasti erottaa akut toisistaan jännitteen laskiessa.
Järjestelmässä voi olla myös ulkopuolinen akkuvaraaja, jolloin rele huolehtii kaikkien akkujen latautumisesta optimaalisessa järjestyksessä. Rele ei aiheuta jännitehäviöitä, joten sen käyttö on mahdollista niin autoissa kuin veneissä.

Nagares   RL /180-12 .   12v /100A  (39e motonet)
Tipo: Relés de Potencia Interruptores 12V 100A
Características: Relé Interruptor

Tensión: 12V
Potencia: 100A
Soporte: Plástico
Norma: -
Temporización: -
Protección: -

Referencia NAGARES: RL/180-12
Código NAGARES: 02136