Kirjoittanut: 146944
« : 1.05.2015 kello on 18:00 »Laakeri/laakerit on helppo vaihtaa kotikonsteinkin.
-Rengas pois.
-Iskarin alapäänpultit (4 kpl.) irti.Tue alatukivartta ettei vetoakseli tule ulos,ja päästä laatikkoöljyä pois.(varsinkin kuskin puoli).
-Hytistä kojetaulun sivujen alaosien muoviverhoilut pois.
-Nyt näkyy iskarin yläpään kiinnitys (Hymer).Löytyy sormin jos ei näe.
-3 kpl .iskarin yläpäänkiinnitysmut teria pois per puoli...Oliko 16mm.Räikkälennkki paras tähän pienen liikkumavaran takia.
-Tolppa tippuu alas.
-Tolppa käteen / ruuvipenkkiin / Jousipuristimet paikalleen,ja jousi lyttyyn.
-Iskarin yläpään mutteri auki esim.pyssyllä.Jos iskarinvarsi pyörii mukana,,kaveri pitää putkipihdeillä iskarinvarresta kiinni.Jos ei auta...hitsaa varteen pikku klimppi,ja pidä pihdeillä siittäkohdin kiinni,niin ei pyöri mukana.
-Mutteri pois,kuminen joustin tuki pois,laakeri pois jousi pois.
-Jousi takaisin,laakerin mukana tuleva uusi laakeria suojaava,niin sanottu K-tiiviste paikalleen,ja joustintukipaketti takaisin.Jousi puristimilla lyttyyn,iskarin yläpään mutteri takaisin,ja kiinni pohjaan asti.
-Tolppa takaisin paikalleen.Apuri ohjaa hytistä (Hymer) yläpään pultit (3 kpl.) reikiinsä.
-Yläpään mutterit hytistä (3 kpl.) tiukalle.
-Muoviverhoilut paikalleen.
-Tolppa alapäästä paikalleen,ja alapäänpultit (4 kpl.) paikalleen,ja tiukalle.(Tehdas käyttää lukitusliimaa).
-Pyörä paikalleen,ja menoksi.
Itse käytin em.operaatiossa halpoja Bilteman jousipuristimia.... ..En voi suositella noita kyseiseen hommaan,koska,jousivoimat (isot Hymerit) voi olla noille liikaa,ja heikkolaatuiset puristimet voi katketa kesken suorituksen jos pyssyllä ajetaan...
Jos tekijä on ruumiin,ja sielun voimissa..? Menee aikaa per / puoli noin 2-3 tuntia.Jos joku haluaa viisastella jne.En halua kuulla.Pääasia on,että tulee kuntoon.
-Rengas pois.
-Iskarin alapäänpultit (4 kpl.) irti.Tue alatukivartta ettei vetoakseli tule ulos,ja päästä laatikkoöljyä pois.(varsinkin kuskin puoli).
-Hytistä kojetaulun sivujen alaosien muoviverhoilut pois.
-Nyt näkyy iskarin yläpään kiinnitys (Hymer).Löytyy sormin jos ei näe.
-3 kpl .iskarin yläpäänkiinnitysmut teria pois per puoli...Oliko 16mm.Räikkälennkki paras tähän pienen liikkumavaran takia.
-Tolppa tippuu alas.
-Tolppa käteen / ruuvipenkkiin / Jousipuristimet paikalleen,ja jousi lyttyyn.
-Iskarin yläpään mutteri auki esim.pyssyllä.Jos iskarinvarsi pyörii mukana,,kaveri pitää putkipihdeillä iskarinvarresta kiinni.Jos ei auta...hitsaa varteen pikku klimppi,ja pidä pihdeillä siittäkohdin kiinni,niin ei pyöri mukana.
-Mutteri pois,kuminen joustin tuki pois,laakeri pois jousi pois.
-Jousi takaisin,laakerin mukana tuleva uusi laakeria suojaava,niin sanottu K-tiiviste paikalleen,ja joustintukipaketti takaisin.Jousi puristimilla lyttyyn,iskarin yläpään mutteri takaisin,ja kiinni pohjaan asti.
-Tolppa takaisin paikalleen.Apuri ohjaa hytistä (Hymer) yläpään pultit (3 kpl.) reikiinsä.
-Yläpään mutterit hytistä (3 kpl.) tiukalle.
-Muoviverhoilut paikalleen.
-Tolppa alapäästä paikalleen,ja alapäänpultit (4 kpl.) paikalleen,ja tiukalle.(Tehdas käyttää lukitusliimaa).
-Pyörä paikalleen,ja menoksi.
Itse käytin em.operaatiossa halpoja Bilteman jousipuristimia.... ..En voi suositella noita kyseiseen hommaan,koska,jousivoimat (isot Hymerit) voi olla noille liikaa,ja heikkolaatuiset puristimet voi katketa kesken suorituksen jos pyssyllä ajetaan...
Jos tekijä on ruumiin,ja sielun voimissa..? Menee aikaa per / puoli noin 2-3 tuntia.Jos joku haluaa viisastella jne.En halua kuulla.Pääasia on,että tulee kuntoon.

Moi ,Yksi jousen katkeamiseen syy on yläpään jousen tuki /kääntölaakerin jumittuminen. Aiheuttaa myö tota niin sanottua 