rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: MCL
« : 2.04.2015 kello on 12:49 »

Kuluttajakaupassa merkintä "myydään purettavaksi", "myydään siinä kunnossa kun on" jne ovat merkityksettömiä, ellei se näy selkeästi hinnassa.

Jotta lause pätee niin, hinnan pitää olla romun hinta, ei keskihinta ikäiselleen tuotteelle.

Käytännössä "Haloo"-miesten vastuut loppuvat heidän haluttomuuteensa. GSM-numeroa ja usein pöytälaatikkofirmaa on vaikea saada vastuuseen.
Kirjoittanut: kimi
« : 2.04.2015 kello on 12:40 »

Nuo halvemmat liikkeet myy samoin kun halpoja autoja. Vaunu jonkun nimiin ja sitten myynti eteenpäin. Tai vaihtoehtoisesti myydään purettavaksi jolloin vastuuta ei ole
Kirjoittanut: MCL
« : 2.04.2015 kello on 10:05 »

Osien myynti toimintatakuulla voisi olla kannattavaa hyvinkin.
Vanhojen vaunujen myynti kunnostettuna tuskin olisi kannattavaa. Työmäärä suhteessa myyntihintaan ei ole keskimäärin järkevää.

Miksi? Koska vaikka useimmilla on nettipuheissa se täysin vuotamaton, kuiva, homeeton ja huippukuntoinen 20 vuotta vanha vaunu, niin tosiasia lienee aika kaukana Strömsööstä.

Näillä tavallisilla käyttäjän puheilla kauppiaan myymänä ikivanhan vaununkin pitää suomalaisen kuluttajasuojakäytä nnön mukaan muuttua yksilöksi suoraan päiväunista.

500 - 2000 euron vaunuja, vaikka ilmaiseksi saatuna, ei kukaan pysty kannattavasti myymään vastaten toiminnasta ja homeettomana ja kuivana pysymisessä vähintään kuusi kuukautta tai jopa pidempään.

Tämä kuluttajasuojatilan ne on aiheuttanut sen, että useimmat tekemisistään vastaavat liikkeet tekevät kauppaa ainoastaan ikä ja hintaluokissa, mitkä mahdollistavat toiminnan kannattavuuden. Ikää pitää olla niin vähän, että ongelmien todennäköisyys on pieni ja hintaluokka sellainen, että kate riittää mahdollisten vastuiden kattamisen.

Halvat vaunut ja autot päätyvät yleensä erilaisten kauppiaiden pihoihin, joskus myyntitavarat ovat omakotitalon pihassa, joskus jopa jollain myyntikentällä vanhan työmaakopin toimiessa toimistona.
Yhteistä näille toimijoille on, että kaikki tavara on huippukuntoista ikään ja hintaan katsomatta sekä se, että takuu on mallia G.B. Puhelimeen ei näissä myyntipisteissä vastata nimellä tai sitten heillä kaikilla on nimi Haloo...
Kirjoittanut: Alan
« : 1.04.2015 kello on 22:25 »

Jos ei marginaali niin vähemmistö. Vaan tarjontaa jos (ja kun) ei ole kovin paljoa, niin saattaa tavaralle olla kysyntää.

Luulisin kuitenkin, että org ei vielä tavoita kuin pienen osan tee-se-itse -miehistä. Muutakin kanavaa joutuu pohtimaan.
Kirjoittanut: Naussi
« : 1.04.2015 kello on 22:22 »

Täällä niitä on aika paljon. Ja vanhoihin ei välttämättä saa yleisosia enää uusina, eikä kaikkia voi korjata erityyppisillä.

Onhan meillä Pelsam, jolla kauppa taitaa käydä hyvin (?) Satunnaisesti muitakin, ja tietenkin erikoisosaajat vielä eriksensä.

Eikös tämän palstan ti-miehet ole marginaaliryhmä, isommassa osiossa  :D
Kirjoittanut: Alan
« : 1.04.2015 kello on 22:14 »

Taitaa ne tee se itsemiehet olla nykyään jo niin marginaaliryhmä, ettei asiakkaita ainakaan jonoksi asti tule olemaan. Yleisosia saa ostettua uutenakin suht edullisesti.

Täällä niitä on aika paljon. Ja vanhoihin ei välttämättä saa yleisosia enää uusina, eikä kaikkia voi korjata erityyppisillä.

Onhan meillä Pelsam, jolla kauppa taitaa käydä hyvin (?) Satunnaisesti muitakin, ja tietenkin erikoisosaajat vielä eriksensä.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 1.04.2015 kello on 21:41 »

Ystävälläni on osto ja myyntiliike,mietittiin voisiko olla kannattavaa ostaa 500-2000e vaunuja ja autoja ja purkaa kaikki pois ja myydä osina eteenpäin?
Tai kunnostaa vaunut/autot ja myydä eteenpäin mut jos on kosteusvahinkoja ni hänellä vaunuille/autoille vain tilat n.s kylmässä suojaisessa n.s navetassa mutta onnistuuhan siinäkin kosteusvahinkojen laitto,tokihan veemäistä kovilla pakkasilla.
Tokihab homma riippuu ostohinnasta mutta onko teillä alan ammattilaisilla minkalaisia mielipiteitä/kokemuksia?
Kiitos.

Nykyään kun esim. Caravan lehti pelaa vain kalliiden juppivaunujen ja autojen kanssa. Mutta jos he muuttaisivat linjaansa ja tekisivät juttuja rahvaan kulkimista ja niiden korjaamisesta ja varustamisesta, asia muuttuisi suurelle yleisölle toiseksi.  ;)
Kirjoittanut: Naussi
« : 1.04.2015 kello on 21:41 »

Taitaa ne tee se itsemiehet olla nykyään jo niin marginaaliryhmä, ettei asiakkaita ainakaan jonoksi asti tule olemaan. Yleisosia saa ostettua uutenakin suht edullisesti.
Kirjoittanut: Alan
« : 1.04.2015 kello on 21:25 »

Purettavaksi ostettavan vaunun tai auton pitäisi olla sellaista ikäluokkaa, että osille on ostajia.

80 -luvun lopun kulkineiden osille on vielä kysyntää, mutta vanhempien vähemmän.

Hommaa helpottaa kovasti se, että useat osat käyvät hyvin moniin merkkeihin ja malleihin, kun vertaa autohajottamotoimin taan.

Uusien varaosien ja tarvikkeiden laajamittaisemmasta luukuttamisesta ei kannata haaveilla. Ala on kovin kilpailtu.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 1.04.2015 kello on 21:11 »

Tuottanee sen kun osto ja myynti yleensäkin ja kuten Kimi totesi, pitää olla osaamista. Harva ostaa toimmimatonta.