rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 16.03.2015 kello on 21:45 »

Volkkarin sukulaisissa 1,9D särkee hydraalinostimet jotka toimii sulakkeina ja halpakorjata heti, kestää olikohan n 100tkm vai 10tkm ja sitten onkin kansiremppa edessä.
Kirjoittanut: relluttelija
« : 16.03.2015 kello on 21:28 »

Mulla moniurahihnan hajoamisen aiheutti laturin siivapyörän vapaa-suunnan jumittuminen. Toiseen suuntaan se pitää ja toiseen suuntaan pitäisi olla vapaa. Itse ehdotin korjaamolle jaon tarkistamista ennen kuin purkavat muuta, ja se oli onneksi oikea arvaus. Vauhtia oli vahingossa tuommoiset puolitoistasataa kun sammui, siitä vapaalla liruttelin jonkin matkaa aakkosaseman parkkipaikalle ja kokeilin niin sehän lähti käyntiin. Kävi vain kierroksilla, mutta sain ajettua kuitenkin korjaamolle. Ehdotan että kannattaa kokeilla varovaista pyöritystä kun on jako kohdallaan, voi olla jopa ehjä.

Edit: ja on muuten rellun dieseleissä ennemmin sääntökuin poikkeus tuo että apulaitehihna on jakohihnan välissä heti kun vain suinkin pääsee.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 16.03.2015 kello on 19:58 »

Elikin juuri kuin relluttelija sanoi... palanen moniurahihnaa pääsi jakoremmin väliin ja jako pääsi hyppäämään.

 :o :o :o
Huonosti on suojattu.  Velipojalla on Xtrail, isommalla koneella.  Siitä meni kans moniura ja hakkasi moottorinohjausyksi kön tuhannen päreiksi. Ei kans oikein älykkäästi suunniteltu.

Ja se asiaosuus. se ei vaan lähtenyt käyntiin... ilmeisesti jako hyppäsi ja pysyi käynnissä, mutta kun sammutti niin ei lähtenyt käyntiin. Itse en autolla tuolloin ajanut.

Silloinhan se tosiaan vaikuttaa 'vain' hihnanvaihdolta. Pyörittele nyt kuitenkin ja kuuntele.
Kirjoittanut: Aippe
« : 16.03.2015 kello on 18:21 »

Naapurin ducatossa -96 2,8 koneella hyppäsi hihna syksyllä 3 hampaan verran kun yksi piltti irtosi jakopäästä. Oli kuulunut muksahdus ja kone heitti käymästä. Selvittiin hihnan vaihdolla.
Kirjoittanut: Jukeli
« : 16.03.2015 kello on 18:00 »

Nimimerkki utelias tietysti kysyy ensin, että miten yksi vika aiheutti toisen?   :o

Sitten asiaan.  mitä kone teki hypyn jälkeen? Kävikö sammuiko, pitikö kolinaa? Onhan sitä mahdollista pyörittää vaikka räikällä, sekä nyt, että UUDEN hihnan asennuksen jälkeen.

Elikin juuri kuin relluttelija sanoi... palanen moniurahihnaa pääsi jakoremmin väliin ja jako pääsi hyppäämään.

Ja se asiaosuus. se ei vaan lähtenyt käyntiin... ilmeisesti jako hyppäsi ja pysyi käynnissä, mutta kun sammutti niin ei lähtenyt käyntiin. Itse en autolla tuolloin ajanut.
Kirjoittanut: jamppa508
« : 16.03.2015 kello on 16:33 »

Kone on ilmeisesti sama, joka on 406 Pösössä, eli ota venttiilikoppa auki ja tarkista keinuvivut, yleensä ei muuta hajoa.
Kirjoittanut: relluttelija
« : 16.03.2015 kello on 14:48 »

Itselläni hyppäsi 1,9 dCi Meganesta jako kaksi hammasta, ei vaurioita. Pystyi ajamaankin vaikka jako oli pielessä. Apulaitehihnasta pari rämmälettä kävi hampaiden välissä.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 16.03.2015 kello on 14:21 »

Nimimerkki utelias tietysti kysyy ensin, että miten yksi vika aiheutti toisen?   :o

Sitten asiaan.  mitä kone teki hypyn jälkeen? Kävikö sammuiko, pitikö kolinaa? Onhan sitä mahdollista pyörittää vaikka räikällä, sekä nyt, että UUDEN hihnan asennuksen jälkeen.
Kirjoittanut: Jukeli
« : 16.03.2015 kello on 13:36 »

Kiitos.... pitää lueskella ketju läpi. Onkohan eroa koneessa kun tämä minun yksilö on 2005 eli ainakin uudempaa korimallia.
Kirjoittanut: pamaus
« : 16.03.2015 kello on 13:26 »

Ei kokemusta, mutta olisiko tuosta apua ?

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=71852.0