rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 14.03.2015 kello on 20:46 »

Katsoin tänään kevätnäyttelyssä Detskun asuntoauton rakennemallia - ei enää ensimmäistäkään pupuurimaa.
Kirjoittanut: 700
« : 14.03.2015 kello on 19:57 »

Arvaan.
Ihan niinkuin Detskussakin. Sisälevyn takana on alumiinilevy niissä paikoissa mihin kohtaan kinnitetään kalusteita.  Detskussakaan ei siis kiinnitetä puurimoitukseen.
Näinhän se on. Alumiinilevyillä varmistetaan kalustekiinnityksii n käytettävien ruuvien seinissä pysyminen eli ei ole minkäänlaisia rimoja seinissä. Seinien ja katon liitoksien profiilit on polyuretaanista ja seinien ja katon ns välitila pellin ja sisävanerin välissä on ruiskutettua polyuretaania. Lattiassa on jostakin syystä edelleen puurimoja ja vaneria. Tässä olisi selkeä kehityksen paikka ( vaikka ei nuo pohjat tunnu ihna helposti mätivän, kun ovat vedenkestävää vaneria). Saisivat kehittää täysin puuttoman, mutta entistäkin tukevamman ja kevyemmän pohjan. Pelkkä ulommaisen vanerin korvaaminen pellilä tai lasikuidulla ei ole järkevä ratkaisu, koska pohjan vääntöjäykkyys kärsii.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 1.03.2015 kello on 16:42 »

Tietääkö kukaan, miten tuossa uudessa Cabbyssa kalusteet kiinnitetään seinään ?

Onko siellä seinän sisällä vielä puurimoitus vai millä tavalla kalusteet kiinnitetään seinään ?

Arvaan.
Ihan niinkuin Detskussakin. Sisälevyn takana on alumiinilevy niissä paikoissa mihin kohtaan kinnitetään kalusteita.  Detskussakaan ei siis kiinnitetä puurimoitukseen.
Kirjoittanut: Catiska
« : 1.03.2015 kello on 14:00 »

Ilmeisesti tuo puurakenne pysyy käytössä siksi että eivät halua investoida kalliisiin tuotantokoneisiin. Asiakkaat sitten kärsivät kylmäsilloista ja mahdollisista kosteusongelmista vanhemmiten vaikka parempiakin rakenteita olisi.

Raha ratkaisee tuossakin, onneksi itse voi omilla valinnoilla vaikuttaa oman kaluston rakenteeseen. Hassua sinänsä että monet kotilot joiden myyntihinta on suurehko käyttää vieläkin tuota vanhanaikaista rakennetta, vaikka osa saman hintaluokan kilpailijoista on jo ajat sitten siirtyneet nykyaikaisempiin rakenteisiin.
Kirjoittanut: pamaus
« : 1.03.2015 kello on 10:15 »

Tietääkö kukaan, miten tuossa uudessa Cabbyssa kalusteet kiinnitetään seinään ?

Onko siellä seinän sisällä vielä puurimoitus vai millä tavalla kalusteet kiinnitetään seinään ?
Kirjoittanut: tsahkali
« : 2.12.2014 kello on 16:28 »

Tuossa luin, että uudessa LMC:ssä pohja olisi lasikuitua

Oisko ulkopuoli?
Kirjoittanut: pamaus
« : 2.12.2014 kello on 16:25 »

Tuossa luin, että uudessa LMC:ssä pohja olisi lasikuitua

Todennäköisesti on myös uudessa soliferissä sitä ?? Ken tietää...

Koskeekohan tämä vain asuntoautoja ?

http://www.lmc-caravan.de/fi/technologie/LLT.php
Kirjoittanut: pamaus
« : 2.12.2014 kello on 16:21 »

Onhan se minimaalista, pirun harvassa on noita puita.

Jaa eikö tuo pohja olekaan kokonaan puuta. Kyllä se siltä näyttää.

Eikös vanerikin luokitella vielä puuksi.
Kirjoittanut: Weicco
« : 2.12.2014 kello on 15:54 »

Tuohon tulee päälle vielä vedenkestävä vaneri. Välitila pumpataan täyteen polyuretaania.
Kirjoittanut: "Masi"
« : 2.12.2014 kello on 15:20 »

Vois olla edes jollain suoja-aineella sivelty tai vaikka kierrätysmuovia niin kuin manner-euroopan puollella alkaa olemaan