Kirjoittanut: Lerssinen
« : 9.03.2015 kello on 09:13 »Kuten jo aiemmin totesin 

Kirjoittanut: Lerssinen« : 9.03.2015 kello on 09:13 »Kuten jo aiemmin totesin
![]() Kirjoittanut: Muumuupapa« : 9.03.2015 kello on 08:53 »Taitaa se vika sittenkin olla takarummuissa. Peruutettaessa pyörät ei lyö lukkoon käyttöjarrulla eikä käsijarrulla. Eteenpän ajettaessa pienikin käsijarrun nosto lukitsee takapyörät kuten myös pienikin jarrupolkimen painallus. Muutaman polkaisun jälkeen vika poistuu.
Kirjoittanut: tsahkali« : 9.03.2015 kello on 08:45 »Vie se auto mäkeen. Sammuta kone ja poljeskele alipaineet pois. Mene kotiin nukkumaan.
Seuraavana aamuna sitten päästät auton rullaamaan ja poljet jarrua... ![]() Kirjoittanut: kimi« : 8.03.2015 kello on 22:52 »Ainakin pari Ducatoa tiedän joissa etujarrujen letkut on haurastunut sisältä ja aiheuttanut oikkuilua jarrutuksissa, neste menee paineella sylintereille mutta palautus ei sitten toimikaan kunnolla. Päällepäin hyvän näköiset oli nuo
Kirjoittanut: jus66si« : 8.03.2015 kello on 22:17 »Onko jarrunestesäiliön korkin "huohotusreikä" kunnolla auki. ( puhdista esim. nuppineulalla) Olen kerran ihmetellyt erään auton kanssa missä kanssa oli äkäiset jarrut ja lopulta tuppasi jäämään päälle. Vika löytyi, puhdistamalla tuon kannen/korkin reikä, palasi normi toiminta.
Kirjoittanut: 88k5« : 8.03.2015 kello on 20:05 »Takarumpujen/kenkien asentoasian kuittaa pois kokeilemalla käsijarrua (taakse- ja eteenpäin) - jos se on yhtä äkkinäinen -> siellä ongelma.. mutta jos ne puree nätisti, niin jarrupiirin puolelta tulee äkkinäinen käsky..
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä« : 8.03.2015 kello on 19:16 »Jos jarrurummut on kuluneet niin tuo itsetehostus on Ivecon jarrujen murhe. Itse olen vaihtanut rummut ja kengät. Mutta kuitenkin jos jarrujen kehiminen on jäänyt kauas, kiitos automaattisten jarrujen kehimiseen, itsetehostus lisääntyy. Itse teen niin, että ennen liikkeelle lähtöä painan jarrupoljinta muutaman kerran voimakkaasti pohjaan. Silloin jarrut ei nappaa eka jarrutuksessa kiinni. Ennen katsastukseen menemistä on jarruja käytettävvä muutaman kerran.
![]() Kirjoittanut: james_III« : 8.03.2015 kello on 19:12 »Onko tämä ominaisuus tullut yhtäkkiä vai ajankanssa? Rumpujarru voi napata kiinni, niin että polkimen nosto ei jarrua irrotakaan, uusi ja vanha kenkä voi tehdä toki erisyistä. Mitäs muuten tapahtuu kun heti eteenpäin mentäessä jarrut nappaa kiinni ja heittääkin pienen pakin? Rumpujarrujen pitäisi tässä tapauksessa irrottaa, olettaen ettei jarrua paineta samalla. Voisihan vikaa rajata silläkin että ajaa suunnilleen sen matkan jonka vika kestää ja varovasti kokeilee kädellä mikä kulma on kuuma.
Oho luin jotenkin ohitse kysymyksen, noh jos tästä jollekin muulle olisi sitte apua ![]() Mitäs jos nyppää tehostajan letkun irti? vika ja jarrut pitäisi poistua molemmat? Kirjoittanut: LivinginLapland« : 8.03.2015 kello on 13:15 »Ehdotan jarruletkuja. Paineet voivat jäädä letkun sisällä olevan palkeen taakse. Asia selviää kun ilmausruuvia aukasee ja jarrut irrottavat ja voit rajata vikaa.
Kirjoittanut: Lerssinen« : 8.03.2015 kello on 12:31 »En tunne ivecon sielunelämää mutta joku pumppuhan sulla siellä alipainetta tekee jos kyseessä dieseli.. Sieltä letku tehostimeen etc.. Onko siinä letkussa jossain haaraa mistä voisit ottaa mittarin alipaineen määrälle ? Jos siellä on kovin vaihtelua niin vikaa voi lähteä purkamaan..
Japseissa ainakin on nuo laturinpersuspumput ja niiden toimintaa voi testata polkemalla jarrua paikoillaan tyhjäkäynnillä.. Normaalia on jos tehostusvaikutus loppuu muutaman polkaisun jälkeen (yleensä myös käsijarrun merkkivalo syttyy) palatakseen sitten kun pumppu saa pyöriä hetken... |