rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: kaarina
« : 7.03.2015 kello on 13:02 »

Meinasin ensin olla puutumatta tähän turvallisuuspuoleen, mutta kun kukaan muu ei neuvonut, en voi olla hiljaa ainakaan siitä, että Tallinnan markettien pihoille ei kannata jättää kalustoa ilman, että joku jää sisälle vahtiin.
Eikä Tallinassa minnekään muuallekaan kuin vartiodulle paikalle.
Ja huom, se, että paikka maksaa, ei tarkoita vielä sitä, että se on vartioitu!

Ja sama varovaisuus myös Pärnussa.

Näistä kahdesta kaupungista kuulee joka kesä niin monta matkailukulkineesee n kohdistunutta ryöstöä, että että olisi hyvä jos jokainen saisi tiedon miten noissa paikoissa ei kannata toimia!

Missään muuallakaan ei kannata pysäköidä kalustoaan markettien, huoltisten tms taimmaisiin peränurkkiin, vaan aian mahdollisimman näkyvälle paikalle. Ja jos pystyy, on etua pysäköidä niin, ettei ainakaan kaluston kumpaakin puolta voi saartaa pakettiautolla, joiden suojissa on hyvä tyhjentää vaunu/auto.

Eikä koskaan näkyville mitään ryöstämiseen houkuttelevaa, kun kaluston jättää parkkiin vaika vain huoltiksella kahvilla käydessään.

Ja se perussääntö, että rosvot viihtyy siellä missä isot turistimäärätkin, ja mitä enemmän maalla ollaan ja pikkykylien sydämessä, sitä turvallisempi on kalustonsa jättää vaikka kirkolle parkkiin ja lähteä kävelylle.


t.Kaarina
Kirjoittanut: "Masi"
« : 27.02.2015 kello on 12:03 »

N.s. siviilikuskien kohdalta en tiedä, mutta täällä belgiassa joku vuosi sitten tutkivat rekkakuskeja.
Ja kas kummaa ajettuihin kilometri määriin verrattuna tuli aivan omana kärkijoukkona entisen itäblokin kuljettajat.
Oli noin 60 % suurempi määrä onnettomuuksia kuin länsi-eurooppalaisilla kuljettajilla ajettua kilometriä kohti.
Ja suurin osa onnettomuuksista oli moottoritiellä perään ajoja.
Kirjoittanut: Aakku
« : 27.02.2015 kello on 12:01 »

Mun ainoa ohje on, että ei koskaan ajoa pimeään aikaan....

Autolla ajelen ristiin rastiin Baltian ja Puolan pikkuteitä mielummin. Ovat rauhallisempia ja kiinnostavia. Ei ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia.
Vaunun kanssa voisin ajella maksuteitä, varsinkin jos tarkoitus on vain tehdä läpikulkumatka etelään.
Kirjoittanut: 88k5
« : 27.02.2015 kello on 11:55 »

En kehuisi via balticaa kovin turvalliseksi. Viro lähestyy turvallisuuden tasossa Suomea, mutta Latviassa, Liettuassa ja Puolassa on noin kaksinkertainen todennäköisyys kuolla liikenneonnettomuud essa verrattuna Suomeen. Siis kuolemanriski kasvaa noin 100 prosentilla.

Lähde: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-236_fi.htm
Tuon tilastoinnin päätelmät taitaa päteä ns. sisäiseenliikentees een - paikallinen ajokulttuuri (kuljettajat) on suurin vaikuttaja; ei tiestö tai ajoneuvot. Toki liikennetiheys kasvattaa yleistä riskiä, toisaalta jonoutuminen hidastaa->riski laskee..

Sitä ei varmaan ole kukaan tilastoinut - onko vieraan ajokultturin kuski on alttiimpi; korkean riskimaan kuljettaja matalamman riskin maassa ja päinvastoin - sekä kaikkea siltä väliltä.. eli kuinka me ulkomaalaiset kuljettaja ollaan alttiita vieraalle ajokulttuurille, kasvattaako vai vähentääkö se riskiä sisäiseenliikentees een nähden  ;)
Kirjoittanut: kalavaanari
« : 27.02.2015 kello on 09:44 »

Juurikin noin kuten Jalmari tuossa yllä kertoi.
Meitä pelotellaan kaikenlaisella, tavallinen ruoka on vaarallista, teollinen ruoka on vaarallista, ulkomainen ruoka on vaaraallista, jopa lehmästä saatu maito on vaarallista (jos teollisuus ei saa ottaa välistä rahaa) ja mikään ei voita vanhaa ryssän pelkoa. Missään muualla ei osata niin hyvin kuin suomessa, silti me ei tahdota pärjätä täällä kylmässä pohjolassa. Ennakkoluulot ovat suurin vihollisemme, eli itse itsellemme :o

Rohkeasti reissuun!
Kirjoittanut: Jalmari
« : 27.02.2015 kello on 07:02 »

 Viimekesänä ajoimme ensimmäisen reissun  Via Balticaa pitkin
ja en kokenut sen turvattomammaksi liikkumista kuin ajaessani
Lahdesta Tampereelle, samanlailla tulee paljon rekkoja vastaan
ja tie on paikoittain remontissa. Itseasiassa Tampereen tietä ei ole
rempattu vuosiin eli suurimmaksi osaksi V.B oli paremmassa kunnossa.
 Muutenkaan reissun aikana ei ollut mitään uhkaa tai muuta sellaista.
Liikuimme kyllä vain päiväaikaan ja hyvissä ajoin illasta leirintäalueille.
 Ihmiset jokapaikassa ystävällisiä ja leirialueita oli siistejä ja erittäin siistejä.
 Vähän jopa ihmettelimme reissulla että mistähän ihmisillä on se käsitys
että reitti on turvaton.
Itseäkin jännitti ensin kun lähti Pärnystä eteenpäin mutta  ennakkoluulot alkoivat
karista kun matka jatkui. Taukopaikat usein siistimpiä kuin meillä täällä.
 Markun kartan ja oppaan mukaan melkein koko reissu Baltiassa ja hienosti meni.
Kirjoittanut: kalavaanari
« : 26.02.2015 kello on 22:51 »

Autolla olen käynyt Euroopassa kolme reissua ja ainut vakava onnettomuus jonka olen nähnyt reissuillani on ollut Autobahnalla saksassa, viisi kuollutta. Via Baltica ei vaikuttanut vaarallisemmalle kuin autobahn, jossa nopeudet kasvaa välillä hurjiksi.  Kolareihin voi parhaiten vaikuttaa omalla asenteella ja ajamalla valoisaan aikaan.
Kirjoittanut: Roksis
« : 26.02.2015 kello on 17:17 »

Vaikeahan se on tietöiltä välttyä ajoipa sitten kotimaassa tai ulkomailla. Tiet vaativat jatkuvaa kunnostusta ja rakentamista.
Niinpä vaatisivat. Eipä täällä paljon tuosta välitetä.
Kirjoittanut: Muumuupapa
« : 26.02.2015 kello on 16:50 »

En kehuisi via balticaa kovin turvalliseksi. Viro lähestyy turvallisuuden tasossa Suomea, mutta Latviassa, Liettuassa ja Puolassa on noin kaksinkertainen todennäköisyys kuolla liikenneonnettomuud essa verrattuna Suomeen. Siis kuolemanriski kasvaa noin 100 prosentilla.


Lähde: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-236_fi.htm
Kirjoittanut: 88k5
« : 26.02.2015 kello on 16:18 »

^
Puolassa tietyöt aiemmin olleet aina "jotain suurempaa"; 4-6 kaistainen motari, toisen suunnan kaikki kaistat kerralla kiinnni/remontissa toistakymmentä kilsaa, ja kaikki rekat + muut tungettuna puolta pienempään väylää - jonottamalla niistä aina selvittyy  ;D

Ei sen puoleen - kokoaikahan päätieverkosto paranee..