Kirjoittanut: jtk
« : 5.03.2015 kello on 08:38 »Varmaa tietoa seinärakenteesta näkyy olevan vasta 2000 luvun Cabbyista. Lähinnä puurimoitus olisi kiinnostanut, onko sitä tuon ikäisessä vaunussa.
Kirjoittanut: jtk« : 5.03.2015 kello on 08:38 »Varmaa tietoa seinärakenteesta näkyy olevan vasta 2000 luvun Cabbyista. Lähinnä puurimoitus olisi kiinnostanut, onko sitä tuon ikäisessä vaunussa.
Kirjoittanut: K.E.V« : 2.03.2015 kello on 15:55 »Kirjoittanut: pamaus« : 2.03.2015 kello on 14:25 »mikä on Ruotsin oman orgin osoite? t migel Tämä minä olen katsellut http://www.husbilsklubben.se/forums/ http://husvagnsforum.com/ Kirjoittanut: -------« : 2.03.2015 kello on 08:20 »Mulla oli puu osat lahot, mutta styroksit täysin kuivat, oli siinä hieman ihmettelyä kun mittailin kosteutta. Joten ei toi styroksi aivan heti märäksi mene ja mittaamalla pitäisi löytyä alkava kosteus.
Kirjoittanut: migel« : 2.03.2015 kello on 07:34 »Tuossa luin Ruotsin omaa .orgia ja siellä joku oli korjannut vanhaa Cabbya. mikä on Ruotsin oman orgin osoite? t migel Kirjoittanut: -------« : 1.03.2015 kello on 22:46 »Juu täällä on mainittu joskus, että ruuvit pitää massassa pyörittää, tää on se johon en usko ja enkä usko nytkään.. Enempi vaan
koko juttu..Kirjoittanut: 700« : 1.03.2015 kello on 22:37 »Cabbyssä ei käsittääkseni ole puurimoja seinissä, eikä katossa. Seinien ja katon liitoksien profiilit on polyuretaanista ja seinien ja katon ns välitila pellin ja sisävanerin välissä on ruiskutettua polyuretaania. Lattiassa on jostakin syystä edelleen puurimoja ja vaneria. Käsittääkseni seinissä ei ole ollutkaan keskellä rimoja, koska ne häiritsevät oleellisesti tuon uretaanin kulkeutumista valmistuksessa ( näitähän ei kasata lätkimällä valmiita eristelevyjä pellin päälle). "Salaisuus" sisäpuolen kaluste yms kiinnityksiin on alumiinilevyt sisävanerin ulkopuolella (eli eristeen puolella). Eli ei ole minkäänlaisia rimoja.(näinhän se on käsittääkseni monella muullakin merkillä) Niin ja se naapurimerkki muovirimoineen tosiaan jättää mainitsemasta, että siinä katon ja seinän liitoksessa on puurimaprofiili molemmissa (ainakin vielä 2013). Ja kuten tuossa joku ihmetteli sitä ruuvien laittoa niin myös ne niitit joilla peltien limitys kiinnitetään, ammutaan läpi molemmista pelleistä siihen puuhun. Toki se butyyliteippi pitää veden ulkona? Maallikko voisi olettaa, että juuri katon ja seinän välinen liitos olisi se kriittisin vaunun eliniän kannalta. Mutta olipa se tuon ikäinen vaunu minkämerkkinen tahansa niin käyttö ratkaisee ja alkavat olla jo yksilöitä. Jos löydät hyvän yksilön niin se kannattaa kosteusmitata puolueeetttoman ammattilaisen toimesta (ei siis välttämättä myyjäliikkeeen )Kirjoittanut: kimi« : 1.03.2015 kello on 21:41 »Meillä oli vuoden verran Cabby joka taisi olla iältään tuota luokkaa. Ei kait siinä mitään erikoista ollut kun ei mitään kummempaa jäänyt mieleen. Laatuvehkeitä nuo on.
Kirjoittanut: seppoko« : 1.03.2015 kello on 21:35 »Jännä ettei löydy varsinaisia käyttökokemuksia verrattuna esim. vastaavanikäisiin Solifereihin. En pidä minään ihmeenä, ettei löydy. Cabbyja on NIIN vähän verrattuna Solikkaan. Kirjoittanut: jtk« : 1.03.2015 kello on 21:11 »Jännä ettei löydy varsinaisia käyttökokemuksia verrattuna esim. vastaavanikäisiin Solifereihin.
|