rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 560FMK
« : 19.02.2015 kello on 11:57 »

Kai se tollanen sukkulanmallinen tonnin koppi tulee Auriksenkin perässä helpostikin, pienempää pykälää ja  jengaa vaan koneeseen. Isompimoottorisella vetohomma tietysti leppoisampaa eikä tarvii mäkiin hyytyillä. Dieselin parempi vääntö/vääntöalue sopisi vaunun vetoon tietysti ihan eri hyvin, riittäisi pienempikin huipputeho.

Isäukko veteli aikoinaan vaunua 127 Fiiatilla, siinä vasta menemisen meininkiä on ollu. ;D On mahtanu haistella mäet jo kaukaa.
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 16.02.2015 kello on 15:56 »

Ehkäpä olisikin parempi puhua väännöstä, vaikkapa 100Nm/700kg kärryä kohden. Nykyaikaiset bensakoneetkin kun vääntää alhaalta miehekkäästi, siis nämä ahdetut suorasuihkut. Vaikka VW 1,4TSI 250Nm/1500rpm.
Mutta Auriksessa sellaista ei ole tarjolla, joten tuon vaparin vääntömomentti (160Nm/4400rom) on kyllä laimeahko vaunun vetoon. Toki kun käyttää pieniä vaihteita ja kierroksia niin kulkeehan se sitten teholla.
Täysin samaa mieltä. Mäkin hieman pelkään että toi Auris jää kepeäksi tuolle vaunulle. Mä hajoitin yhen Mazdan 1.6 vaparin melko totaalisesti repimällä motille liian suurta vaunua. Silloin päätin tiettyjä periaatteita  ;)
Kirjoittanut: Catiska
« : 16.02.2015 kello on 13:51 »

Ehkäpä olisikin parempi puhua väännöstä, vaikkapa 100Nm/700kg kärryä kohden. Nykyaikaiset bensakoneetkin kun vääntää alhaalta miehekkäästi, siis nämä ahdetut suorasuihkut. Vaikka VW 1,4TSI 250Nm/1500rpm.
Mutta Auriksessa sellaista ei ole tarjolla, joten tuon vaparin vääntömomentti (160Nm/4400rom) on kyllä laimeahko vaunun vetoon. Toki kun käyttää pieniä vaihteita ja kierroksia niin kulkeehan se sitten teholla.
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 16.02.2015 kello on 09:49 »

Jopa joo.. Toiset vetää hevosilla ja minä autolla.. Itselläni on huimat 115hv lehmässäni. Ja jos oikein muistan niin vaunu kokonaislaaki on 1600kg.. Kyllä ne muut olleet yleensä jarruna kuin minä. Mää meren väännöllä!  8)
Vaunun/kärryn perässä vetämiseen perus säännöt ylimääräiset ohjaus liikkeet pois. Maantienopeuksissa jos hankala keli pidä klo 7 ratista kiinni, jos vielä hurjempi keli niin paa toinen käsi kello 5. Et saa kovin suurta töppäystä silloin tehtyä. Tarvittavat liikkeet olen kerännyt tehdä ja lepposampi ajaa.. Siitä on nopeasti saa sitten heitettyä kädet 10 vaille 2 asentoon..  Perus setti on rengas paineet oikeat ja yks akselissa ainakin c renkaat. Kyllä näillä nykyajan autoilla kuskissa vikaa jos ei tiedä oman auton optimi vääntöä diiselissä..
Edit. Näköjään nuo renkaat oli mainittu..
Sinulla on DIESEL auto , jossa hv/nm on huimasti parempi kuin bensiinissä. Oletan että aloittajalla on bensiini auto. Minulla on LMC:n vetämisestä(painoi 1300kg) TDI Golffilla (90hv) ja hyvin kulki  Thumb Mut eipä mulla enempää vetoautosta.
Kirjoittanut: -------
« : 15.02.2015 kello on 22:38 »

Jopa joo.. Toiset vetää hevosilla ja minä autolla.. Itselläni on huimat 115hv lehmässäni. Ja jos oikein muistan niin vaunu kokonaislaaki on 1600kg.. Kyllä ne muut olleet yleensä jarruna kuin minä. Mää meren väännöllä!  8)
Vaunun/kärryn perässä vetämiseen perus säännöt ylimääräiset ohjaus liikkeet pois. Maantienopeuksissa jos hankala keli pidä klo 7 ratista kiinni, jos vielä hurjempi keli niin paa toinen käsi kello 5. Et saa kovin suurta töppäystä silloin tehtyä. Tarvittavat liikkeet olen kerännyt tehdä ja lepposampi ajaa.. Siitä on nopeasti saa sitten heitettyä kädet 10 vaille 2 asentoon..  Perus setti on rengas paineet oikeat ja yks akselissa ainakin c renkaat. Kyllä näillä nykyajan autoilla kuskissa vikaa jos ei tiedä oman auton optimi vääntöä diiselissä..
Edit. Näköjään nuo renkaat oli mainittu..
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 15.02.2015 kello on 19:55 »

Muista pyytää / vaatia myös käyttöopastusta myyjältä sekä käyttöohjekirja ! Ja jos sattuu kavereissa olemaan joku jotain vaunuista ymmärtävä niin ota kaveriksi mukaan !!

Tuo vaunuhan on ihan hyvä kesäreissuille keväästä syksyyn !
Tietysti tuo flipper on rakennettu mahdollisimman simppelisti ja keveästti !

Ja jos kaipaat apua jonkin verran tietävältä paikan päälle niin ota viestillä yhteyttä, mulla matkaa lomapalveluun noin 40 km
Tämmöistä tarjousta ei kyllä kannata ohittaa  Thumb Reilua hommaa Pefletti  Thumb
Kirjoittanut: Pefletti 750
« : 15.02.2015 kello on 17:10 »

Muista pyytää / vaatia myös käyttöopastusta myyjältä sekä käyttöohjekirja ! Ja jos sattuu kavereissa olemaan joku jotain vaunuista ymmärtävä niin ota kaveriksi mukaan !!

Tuo vaunuhan on ihan hyvä kesäreissuille keväästä syksyyn !
Tietysti tuo flipper on rakennettu mahdollisimman simppelisti ja keveästti !

Ja jos kaipaat apua jonkin verran tietävältä paikan päälle niin ota viestillä yhteyttä, mulla matkaa lomapalveluun noin 40 km
Kirjoittanut: Alan
« : 15.02.2015 kello on 16:57 »

Sit kannattaa selailla tämän foorumin aiempia kirjoituksia.

Komppaus tälle. Löytyy hirmuisesti tietoa.

2006 mallinen saksalaisvaunu tuskin on märkä, mutta täysin varma ei tietenkään voi olla.

Jos mahdollista niin kannattaa hiukan selvitellä, millaisessa käytössä se on ollut. Liikkeestä vai yksityiseltä? Jos jälkimmäiseltä, niin tietoa on saatavissakin.

Edit: Tämäkö? Nätti vaunu. Ei vaan pääse emännän viereen kun on erillispetit. :)
Kirjoittanut: seppoko
« : 15.02.2015 kello on 16:40 »

Kiitoksia neuvoista...mitäs kohtia vaunusta pitäisi osata tutkia kun sitä sitten liikkeessä ihmettelee?
Voiko pyytää todistusta kosteusmittauksista?
Siis onko siitä enempää hyötyä jos vaunu ei tuoksu mitenkään tunkkaiselle omituiselle.

Vaunu voi olla kostea/märkä ilman hajujakin.
Kirjoittanut: starps
« : 15.02.2015 kello on 16:22 »

Kiitoksia neuvoista...mitäs kohtia vaunusta pitäisi osata tutkia kun sitä sitten liikkeessä ihmettelee?
Voiko pyytää todistusta kosteusmittauksista?
Siis onko siitä enempää hyötyä jos vaunu ei tuoksu mitenkään tunkkaiselle omituiselle.