rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Kulkija80
« : 27.01.2015 kello on 14:12 »

Hyvä muistutus muillekin: yleensä se vika on yksinkertaisin ja halvin korjata. Minulla se oli toi paineenalentaja. Tosin oli se sytkäboksikin sökö, mutta koitetaan se korjata jatkoa varten.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 27.01.2015 kello on 12:48 »

Tuski on vian aiheuttaja vaikka hienomekaanisia osia sisällä onkin. Ennemmin tutkisin kaasuventtiilin liitokset, mutta epäilen vian olevan sytkäpoksissa ( jotosmurtumia ), etenkin jos kyljessä lukee " 15 S Warten ".

Minä nyt sotkin ajatukseni väärään ketjuun - minullahan on nykyisin Alde 3010.  Ohjauskortilta ei löydy minun silmiin mitään epäilyttävää edes 15x suurennettuna.

Siirrän edellisen kysymykseni oikeaan ketjuun  ;)
Kirjoittanut: mjo33400
« : 27.01.2015 kello on 11:37 »

Onko paineenalentajassa jotain osia, jotka voisi aiheuttaa kaasun katkeamisen tärinästä?
Mietin oman vaunun ongelmaa (josta joskus viimevuonna kyselinkin), kun paikallaan ollessa pelaa vaikka viikkokausia putkeen, mutta ajossa sammuttaa pannun "Gas out" ilmoituksen kera.

Tuski on vian aiheuttaja vaikka hienomekaanisia osia sisällä onkin. Ennemmin tutkisin kaasuventtiilin liitokset, mutta epäilen vian olevan sytkäpoksissa ( jotosmurtumia ), etenkin jos kyljessä lukee " 15 S Warten ".
Kirjoittanut: Kulkija80
« : 27.01.2015 kello on 09:41 »

Eli siis kaasupulloon tulevassa paineenalennusventt iilissä?
Kirjoittanut: mjo33400
« : 27.01.2015 kello on 09:38 »

Kyllä tuo kaasupuolen ongelmalta vaikuttaa, koska kun kokeilin taas pannua päälle se oli päällä noin 20min ja sitten sammui taas useiden sytytysyritysten jälkeen. Kun laitoin uudestaan päälle, syttyi hienosti ja kun laitoin lieden tulille ei enää riittänytkään kaasua pannulle ja se sammui. Ja kaasua pullossa on noin 7kg.

Silloin vika on paineentasaajassa.
Kirjoittanut: Kulkija80
« : 27.01.2015 kello on 09:32 »

Kyllä tuo kaasupuolen ongelmalta vaikuttaa, koska kun kokeilin taas pannua päälle se oli päällä noin 20min ja sitten sammui taas useiden sytytysyritysten jälkeen. Kun laitoin uudestaan päälle, syttyi hienosti ja kun laitoin lieden tulille ei enää riittänytkään kaasua pannulle ja se sammui. Ja kaasua pullossa on noin 7kg.
Kirjoittanut: kimi
« : 26.01.2015 kello on 21:01 »

Kuten sanoin niin noita en tunne lainkaan ja lähinnä seokseen vaikuttavia tekijöitä hain mielessäni.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 26.01.2015 kello on 20:22 »

Aloin poissulkemaan mahdollisia vikoja. Kärjet oli alkuperäiset (pannu on vuodelta 2003), sytytysboksissa on ollut vikaa ennenkin ja paloilmapuhallin oli todennäköisin vika. Sen jännite oli muuten pätkiessäkin tuo 8,82 volttia.

Toivottavasti vanha sytkäpoksi on tallella, se on korjattavissa. Aldessa on niin iso suutin, että ei ihan helposti tukkoon mene, mutta siinä voi vika piillä, kuten kimi sanoi, tosin itse en ole koskaan moiseen törmännyt. Olen kerran törmännyt samanmoiseen vikaan ja siinä oli kaasuputki katki, eli se U-muotoinen putki joka lähtee kaasuventtiililtä palopesään, siinä oli murtuma joka aiheutti samalaisen vian kun veti ilmaa mukaan kaasuseokseen. Putki ei vuoda ulospäin vaikka niin luulisi. Nämä on vain arvailuja ei faktatietoa.
Kirjoittanut: Kulkija80
« : 26.01.2015 kello on 14:54 »

Aloin poissulkemaan mahdollisia vikoja. Kärjet oli alkuperäiset (pannu on vuodelta 2003), sytytysboksissa on ollut vikaa ennenkin ja paloilmapuhallin oli todennäköisin vika. Sen jännite oli muuten pätkiessäkin tuo 8,82 volttia.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 26.01.2015 kello on 14:16 »

Täytyy mitata vielä jännite, kun pätkiminen alkaa.

Mitä varten lämmittimeen vaihdettiin noin paljon osia?