rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: RR
« : 29.06.2011 kello on 21:29 »

ainaki chevyn syyläri pari vuotta sitten kennottettin uusiks oulussa 155€ eli kenno ja päätylevyt uusia ja päätykopat letkulähtöineen öljyn lauhduttajineen vanhoja... ja en usko ett sen kokosia löytyy traktoreista kovin helpolla...

En tiedä oliko pärstäkertoimesta kiinni vai yrittääkö ne tehdä paremmalla katteella, mutta samanlainen homma se tossakin olisi ollut. Ei kai toi isompi homma voi olla kuin vanissakaan, moottorit kuitenkin suurinpiirtein samankokoisia.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 29.06.2011 kello on 21:21 »

Se kennottaminen kyllä onnistuu, jos ei ole muovipäädyt syylärissä. Päädyt kun on muovia nykyään, niin syylärikorjaamotkin häviää pois. Onneksi tuo kenno ei vuoda, vaikka irronnut tuulettimen siipi on pahojaan tehnyt. Hihna ja syyläri remontin jälkeen laitoin koneen pyörimään tyhjäkäynnille, meni kotva ennen kuin puhallin käynnistyi. Hyvin näkyi toimivan.  ;D
Kirjoittanut: Rölli
« : 29.06.2011 kello on 21:06 »

Isojoen konehalli eli IKH, jälleenmyyjiä ainakin kouvolassa. Myynevät kai suoraankin.

Varsinainen haaste tuossa hommassa on löytää riittävän tehokas syyläri traktorimallistosta . Vaatii viitseliäisyyttä myyjältä.

Syylärin tekeminen uusiksi olisi maksanut yli 500, tuo tarvike oli muistaakseni noin puolet siitä.


ainaki chevyn syyläri pari vuotta sitten kennottettin uusiks oulussa 155€ eli kenno ja päätylevyt uusia ja päätykopat letkulähtöineen öljyn lauhduttajineen vanhoja... ja en usko ett sen kokosia löytyy traktoreista kovin helpolla...
Kirjoittanut: RR
« : 29.06.2011 kello on 19:12 »

Mistä sinä sen tarvikesyylärin hommasit. ;)
Alavesiletkussa on minulla anturi asennettu, vaihdan nyt viisi astetta kuumempaan, kun tahtoi pyöriä joskus parkkiin tullessa talvellakin. :)

Isojoen konehalli eli IKH, jälleenmyyjiä ainakin kouvolassa. Myynevät kai suoraankin.

Varsinainen haaste tuossa hommassa on löytää riittävän tehokas syyläri traktorimallistosta . Vaatii viitseliäisyyttä myyjältä.

Syylärin tekeminen uusiksi olisi maksanut yli 500, tuo tarvike oli muistaakseni noin puolet siitä.

Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 29.06.2011 kello on 08:17 »

Niin ja vaihdoin vanhan lahon syylärin traktorin tarvikesyyläriin.

Onhan se aikalailla mahdollista, että toimisi yhtä hyvin jos se anturi olisi siellä alavesiletkussa. Tai paremmin.

Tuo nyt vastaa mielestäni pienemmillä lämpötila-arvoilla varustettua anturia alavesiletkussa, mutta pysynee moottorin lämmöt paremmin aisoissa tällä nykykokoonpanolla.

Mutta jos moottoriin menevä vesi on 92-asteista, niin motti kyllä keittää ja pahasti. Ei auta wanhusta kiusata edes lähelle sadan asteen lämmöillä.
Mistä sinä sen tarvikesyylärin hommasit. ;)
Alavesiletkussa on minulla anturi asennettu, vaihdan nyt viisi astetta kuumempaan, kun tahtoi pyöriä joskus parkkiin tullessa talvellakin. :)
Kirjoittanut: 99
« : 28.06.2011 kello on 22:24 »

Tuo nyt vastaa mielestäni pienemmillä lämpötila-arvoilla varustettua anturia alavesiletkussa, mutta pysynee moottorin lämmöt paremmin aisoissa tällä nykykokoonpanolla.

Juu, ei siitä haittaakaan noin ole. Flekti vain joskus pyörii turhaan :)
Kirjoittanut: RR
« : 28.06.2011 kello on 22:00 »

Tein saman projektin, mutta laitoin sen anturin ylävesiletkuun. Termari aukeaa 82 asteessa ja anturi käynnistää flektit 92 asteessa.

Oma mutu-tuntuma sanoo, että tuolla lämpötilaerolla se ylävesiletku on parempi paikka.

Flektit käynnistyy muuten tosi harvoin, tyhjäkäynnillä ainoastaan jos on ensin ajanut pidemmän matkan ja kiihdytellyt ennen pysähtymistä. Ja jos ajaa ylinopeutta yli 30 asteen ulkolämpötilassa.

Niin ja vaihdoin vanhan lahon syylärin traktorin tarvikesyyläriin.

Onhan se aikalailla mahdollista, että toimisi yhtä hyvin jos se anturi olisi siellä alavesiletkussa. Tai paremmin.

Tuo nyt vastaa mielestäni pienemmillä lämpötila-arvoilla varustettua anturia alavesiletkussa, mutta pysynee moottorin lämmöt paremmin aisoissa tällä nykykokoonpanolla.

Mutta jos moottoriin menevä vesi on 92-asteista, niin motti kyllä keittää ja pahasti. Ei auta wanhusta kiusata edes lähelle sadan asteen lämmöillä.
Kirjoittanut: 99
« : 28.06.2011 kello on 21:45 »

Tein saman projektin, mutta laitoin sen anturin ylävesiletkuun. Termari aukeaa 82 asteessa ja anturi käynnistää flektit 92 asteessa.

Oma mutu-tuntuma sanoo, että tuolla lämpötilaerolla se ylävesiletku on parempi paikka.

Sen flektin termarin oikea paikka on syylarin alaosassa, koska ko. termarin tehtävä on käynnistää flekti jos moottoriin menevä vesi alkaa olla liian lämmintä. Tämä sen takia koska normaalisti ajoviima jäähdyttää riittävästi jolloin flekti on tarpeeton, vaikka moottorista tuleva vesi olisi +95oC ;)
Kirjoittanut: RR
« : 28.06.2011 kello on 21:37 »

Tein saman projektin, mutta laitoin sen anturin ylävesiletkuun. Termari aukeaa 82 asteessa ja anturi käynnistää flektit 92 asteessa.

Oma mutu-tuntuma sanoo, että tuolla lämpötilaerolla se ylävesiletku on parempi paikka.

Flektit käynnistyy muuten tosi harvoin, tyhjäkäynnillä ainoastaan jos on ensin ajanut pidemmän matkan ja kiihdytellyt ennen pysähtymistä. Ja jos ajaa ylinopeutta yli 30 asteen ulkolämpötilassa.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 28.06.2011 kello on 21:22 »

Joo, tilasin uuden anturin, hieman kuumemman 90/85. Motonetistä ostin vuosia sitten sähköflektin syylärin hihnavetoisen tilalle. Siipipyörä oli lukkoprikalla kiinni, no, paskaksihan se kiinnitys oli mennyt. Kurkistin hyllystä uutta, olivat nyt laittaneet pultti kiinnityksen siipipyörään, elikkä 72e.
                 Nokkahihnan ja ohjurit vaihdoin hellepäivän ratoksi, vielä syyläri paikoilleen, niin ajut alkaa taas huoletta viideksi vuodeksi. 8)