rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 23.01.2015 kello on 13:37 »

Komppaan vaeltajaa...melkeen ehdottomasti kannattaa kokeilla erilaisilla vuokra-autoilla ensin ettei menee hankinta ns. mäkeen.
Me ite ajeltiin vuokra-autoilla monet kesät ennenku alkoi hahmottuun mikä sopii meille parhaiten. Sit ostettiin oma eikä olla kaduttu. Nyt  vaan alkaa ikä painamaan vanhassa autossa että jos tässä vielä joskus pääsee rahoihin käsiksi niin tuoreempi kärry pitäis saada ja semmonen millä saa ajaa satasta :)

Edullisemmaksi tulee kun ottaa vuokralle omia mielikuvia vastaavan auton ja tekee viikonloppureissuja etu- ja takavetoisella autolla talvikelissä. Hahmottuu paremmin se, minkälainen auto teidän käytössänne olisi toimivin ratkaisu.
Kirjoittanut: vepa-2
« : 21.01.2015 kello on 22:01 »

Eiköhän näillä neuvoilla pääse jo aika pitkälle. Kiitos kaikille vastanneille. Thumb
Kirjoittanut: kalavaanari
« : 20.01.2015 kello on 16:26 »

Omat tarpeet alkaa muodostua käytön myötä ja niiden hahmottaminen antaa hyvän pohjan valinnalle.
Karkeasti vetokoukku maksaa tonnin ja asuinosan ilmastointi kaksi tonnia. Itse valitsin sellaisen jossa oli olemmat valmiina. Ja ohjaamon ilmastointi täytyy olla, sillä lämmöt nousee äkkiä kun aurinko porottaa isoista ikkunoista.
Peruutuskamera on mielestäni välttämätön kun aletaan pitkällä kalustolla operoida venerampilla ja on se mukava aina kun tarvii peruutella.

Kirjoittanut: Vaeltaja
« : 20.01.2015 kello on 16:08 »

Edullisemmaksi tulee kun ottaa vuokralle omia mielikuvia vastaavan auton ja tekee viikonloppureissuja etu- ja takavetoisella autolla talvikelissä. Hahmottuu paremmin se, minkälainen auto teidän käytössänne olisi toimivin ratkaisu.
Kirjoittanut: kimi
« : 20.01.2015 kello on 12:36 »

Minkä kokinen perhe? Knaus on paremmin varustettu mutta rekisteröity 3. Nuo alaslaskettavat vuoteet syö mielestäni paljon kaappitilaa ja sitä mielestäni ei koskaan ole liikaa.
Useammalle kuin kahdelle mielestäni alkoviautot on tilankäytöltään usein järkevimmät.
Kirjoittanut: Pefletti 750
« : 20.01.2015 kello on 12:24 »

Ihan himpun yli budjetin, mutta mutta ..........   Thumb
http://www.nettikaravaani.com/lmc/liberty-635/1425159
Kirjoittanut: Jepukka
« : 20.01.2015 kello on 11:43 »

Noista kahdesta ainakin kävisin katsomassa Knaussin. Varusteet ihan kohdallaan.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 20.01.2015 kello on 11:29 »

Kun nettikaravaanista tms. m-autoa kattelee (aloittajan tarpeilla), kannattaa huomioida että koukun lisääminen voi olla aika rahakysymys..
Siis sellaisen, joka on ao. autoon rek. vuoden määräysten mukainen - vuosikatsastuksessa voi narahtaa.. toki kaikkea laitonta voi tehdä aikansa, kunhan ei kiinni jää  :-X

Jos autossa on kunnon peräpala, johon koukun voi kiinnittää, niin Linnepen koukku maksaa 800-1000€. (en tiedä päivän hintaa)

Isolla peräylityksellä oleva etuvetoinen voi olla veneluiskassa aika haastava. ;D  Kyllähän sillä (kesäisellä) maanteillä vetelee..

Juu, en minäkään Hymerin kanssa Skibotnin rampille menisi.  :D  Ketjut tuo yllättävän paljon lisää nousukykyä ja sitten on se paras kikka, jota Saabistit varsinkin ennen käytti: Nuppi eteen.
Kirjoittanut: 88k5
« : 20.01.2015 kello on 10:48 »

Kun nettikaravaanista tms. m-autoa kattelee (aloittajan tarpeilla), kannattaa huomioida että koukun lisääminen voi olla aika rahakysymys..

Siis sellaisen, joka on ao. autoon rek. vuoden määräysten mukainen - vuosikatsastuksessa voi narahtaa.. toki kaikkea laitonta voi tehdä aikansa, kunhan ei kiinni jää  :-X

Isolla peräylityksellä oleva etuvetoinen voi olla veneluiskassa aika haastava. ;D  Kyllähän sillä (kesäisellä) maanteillä vetelee..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 20.01.2015 kello on 10:14 »

Kannattaa etsiä sellainen joka miellyttää ja vastaa omia tarpeita, maksaa sitten vaikka vähän enemmän.  Talvikäytössä tarpeet vaan korostuvat. Kummallakin lämmitystavalla pysyy hengissä Suomenkin pakkasissa, jos auto on muuten kunnolla tehty. Matkailuautoilla on tapana olla pirun takapainoisia ja se korostuu talvella, kun etuvetoisen pyörille ei tahdo aina löytyä pitoa. Takavetoinen lähtee paremmin liikkeelle mutta ei välttämättä takaa parempiaajo-ominaisuuksia. Ilmastoinninsta en enää luopuisi mistään hinnasta.  Seuraava ikuisuuskysymys on moottorin koko. 'Mahdollisimman suuri' ei ole mikään totuus. Nykyiset 2.2, 2.3 koneet ovat ihan hyviä. Ja riittäviä. Olen vetänyt Viiatin 1.9td:llä ISOA kärryä/venettä ja hyvin ne siellä perässä tulivat, ilman tuskaa. Loppujen lopuksi autojen kokonaispainot ovat pääosin 3500kg ja pituudessa voi olla 2m eroja. Toki siinä pidemmässä ajopaino voi olla keskimäärin isompi.