rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Mazza
« : 10.01.2015 kello on 11:30 »

Toinen dieselautoni (-87 Hilux 2wd 2.4D) oli hiukan laiskanlainen. Sitä kun tekohengitti sopivan solmun aiheuttamalla 2,2bar ylipaineella ja nesteytystä paransi isommalla nestepäällä, niin kulku oli varsin sopivanlaista. Mites se meni, elämä alkaa kilosta ja riemu kahdesta.
Kirjoittanut: Arska
« : 10.01.2015 kello on 09:17 »

Mun eka ja ainoa diisseli h-autona oli nissanin vai oliko se vielä datsun bluebird. Eihän se mikään raketti ollu,ei ohitella tarvinnu. Paksu musta savu vaan pöllysi putkesta kun tallan pohjaan laittoi,vauhtihan ei paljoo mikskään muuttunut.


Sent from my iPad using Tapatalk
Kirjoittanut: Aakku
« : 9.01.2015 kello on 23:42 »

No juu...
Minäkin kauppasin nuoruudessani öljyn lisäainetta nimeltä Lubrifilm. Meille annettiin kova aivopesukoulutus aineesta. Itsekin käytettiin joissakin mittauksissa firman autoissa. Valtakunnallinen hurja myyntikampanja oli muutaman vuoden.
Täyttä humpuukia oli koko aine, enkä sitä koskaan omaan autooni laittanut. Poistui sitten aikoinaan Suomen markkinoilta.

Tuo Forte on nimenomaan dieselin puhdistusaine, jota ei käytetä jatkuvasti vaan tietyin välein. Tätä ainetta käytetään myös autojen merkkihuollossa ja on yleisesti tunnustettu toimivaksi. Aine lisätään polttoainesuodattim een ja polttoainesäiliöön.
Kirjoittanut: Mazza
« : 9.01.2015 kello on 23:29 »

X1R Diesel +Booster on dieselin sekaan sotkettava voiteluaine suuttimille ja pumpulle. Näköjään Resursilla ei ollutkaan vastaavaa, mutta RVS:n valikoimissa oli lähes vastaava tuote.

Sitten taas nuo öljynlisäaineet, nekin on ihan oikeasti toimivaa sorttia. Kuluneiden koneiden öljynsyönti ja huohotus on pienentynyt noilla käsittelyillä, nuo aineet sisältää kuparia, joka pienentää kitkaa ja tarttuu liukupinnoille.

Edit: Tuo Redlinen lisäaine vaikuttaa täysin vastaavalta kuin X1R Diesel +Booster.
Kirjoittanut: 88k5
« : 9.01.2015 kello on 23:05 »

X1R
http://www.x1r.fi/metallinhoitoaine
Ei ole polttoaineeseen sekoitettava vaan öljyn sekaan (moottori, vaihteisto, perä, hydrauliikka) blandattava "metallinhoitoaine" - jättää metallipinnalle jonkinlaisen pitkään kestävä "vähäkitkaisen kalvon".
On ollut markinoilla jo 20 vuotta.

2T öllen tilalla polttoaineen seassa voi käyttää esim. lisäainetta nimeltä Redline RL-2:sta http://www.roadmachine.fi/redline/RL2.html
Liki yhtä vanha tuote tämänkin..

EDIT: sitten on täm himppa tuoreempi (puolet  :D) alkujaan "venäläinen avaruustuote" RVS http://www.rvs.fi/rvstechnology/page6.html

Kaikkea on kokeiltu  :laugh:
Kirjoittanut: Mazza
« : 9.01.2015 kello on 21:45 »

Muistikuva on, että Forte on pelkästään puhdistava, kun taas X1R/Resurs/muutama muu on voitelevia. En mene kuitenkaan takuuseen tuosta Fortesta.

Tuo on siis sellaista siirappimaista tavaraa, jota riittää pullosta n. 10 tankilliseen, joten kustannuskin jää pieneksi, kun hintaa tulee pullolle reilu 15€
Kirjoittanut: Aakku
« : 9.01.2015 kello on 21:40 »

Silloin tällöin on hyvä käyttää X1R:n diesel-lisäainetta, jos ei halua 2t-öljyä käyttää. Tuolla X1R:n lisäaineella oman kotteron suutinten korjauskertoimet putosi suunnilleen 30%. Ennen lisäaineen käyttöä yksi suutin oli vaihtokunnossa ja yksi rajoilla, paremmasta tuli lisäaineella hyvä ja huonommasta käypä.
Onko se vastaavaa kuin Forte?
Itse käytän Fortea 60 tuhannen välein.
Kirjoittanut: Mazza
« : 9.01.2015 kello on 20:15 »

Silloin tällöin on hyvä käyttää X1R:n diesel-lisäainetta, jos ei halua 2t-öljyä käyttää. Tuolla X1R:n lisäaineella oman kotteron suutinten korjauskertoimet putosi suunnilleen 30%. Ennen lisäaineen käyttöä yksi suutin oli vaihtokunnossa ja yksi rajoilla, paremmasta tuli lisäaineella hyvä ja huonommasta käypä.
Kirjoittanut: Pekka
« : 9.01.2015 kello on 14:43 »

Ensimmäinen tankillinen ajettu ja taitaa mennä Nesteen dieseliä edelleen. 1,199 litra.

2T öljyä en ole ajatellu laittaa sekaan, mutta olisikos kerran talvessa toi tankkiin kertynyt vesi? syytä poistaa jollain lisäaineella?

Polttoaineen kulutusta seuraan tuommoisessa ohjelmassa. fuelly.com

Olen todennut tuon ohjelman hyväksi, jos haluaa tietää mitä autoilu maksaa polttoaineen osalta.
Ajotietokone tietysti kertoo aika paljon, jos sitä viitsii käyttää, eurot kiinnostaa kuitenkin enemmän kuin se mitä litroissa menee.
Kirjoittanut: k69
« : 9.01.2015 kello on 13:37 »

Tässähän tämä.



Chevy starkki 6.2 vm89. Tällä tuli vedettyä vaunuakin. Tämän jälkeen tuli hommattua ranskalais valmisteinen diisseli, jolla ajelen vieläkin. Joku varoitteli ranskalaisista sähköistä, vastasin sille `kun on kokenut amerikkalaiset sähköt niin eiköhän ne ranskalaisetkin sähköt mene siinä sivussa`. Tällä hetkellä kahdella eri diisselillä 10 vuotta kulunut yhteensä peräjälkeen, eikä loppua näy.