rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: ktako
« : 25.11.2014 kello on 21:31 »








Nokia li 121 talvirenkaassa merkinnän mukaan max. load 1450kg single saavutetaan 575kpa paineella kuva 1. Painemerkintä taulukko alkaa 325kpa:sta päättyen 575kpa:liin kuva 2. Ertron painetaulukko lupaa 325kpa paineella kevyesti kantavuutta tuon 1450 kg. Kyselin Nokialta miten tuota taulukkoa pitäisi tulkita heidän gummeihin, mutta en ole vastausta saanut. mielenkiintoista eikö vain.
Kyllä se ihan faktaan perustuu. Usealla C renkaalla on max paine 4,5 ja vahvistetuilla ja Camper renkailla barin korkeampi samalle painolle. Ei niissä voi samaa rengaspainetta käyttää.
Se oikean tiedon saaminen mikä on oikea paine määrätylle painolle on vaikeaa ja itse olen jotenkin tuota soveltanut, joskus ollut yhteydessä maahantuojaan.
Kirjoittanut: kimi
« : 12.11.2014 kello on 21:40 »

Perustuuko tuo faktaan ja tietoon vai arvaukseen?

Kyllä se ihan faktaan perustuu. Usealla C renkaalla on max paine 4,5 ja vahvistetuilla ja Camper renkailla barin korkeampi samalle painolle. Ei niissä voi samaa rengaspainetta käyttää.
Se oikean tiedon saaminen mikä on oikea paine määrätylle painolle on vaikeaa ja itse olen jotenkin tuota soveltanut, joskus ollut yhteydessä maahantuojaan.
Kirjoittanut: Rölli
« : 12.11.2014 kello on 21:26 »

Näytäs olevan normi sprinterin suositukset eli hymer on ne kopioinut sieltä mersun kirjasta. Mutta niimpä niillä näkyy olevan kaikissa alusta merkeissä alustan valmistajan suositus. Kannattaa olla kriitinen  kun nämä vehkeet on aina siellä yläpäässä painossa.
ja jos renkaassa joku merkintä poikkeaa alkuperäis merkinnästä ni taas ollaan metsässä... eli kattokaa mitkä renkaat ja mikä akselipaino ja taulukosta paine
Kirjoittanut: Catiska
« : 12.11.2014 kello on 21:21 »

Tuskin olisivat niitä kopioineet jos ne ei olisi sopivat. Niillä paineilla auto on hyvä ajaa ja tälläkin foorumilla on moneen kertaan todettu että alusta on tarkka oikeista paineista.

Lähinnä haen sitä, että onko jotain oikeaa tietoa miksi pitäisi poiketa valmistajan suosituksesta vai onko kyseessä vain arvaus joka ei perustu edes omaan kokemukseen? Tätäkin kun näillä foorumeilla esiintyy valitettavan paljon...
Kirjoittanut: "Masi"
« : 12.11.2014 kello on 21:16 »

Meinaatko ettei Hymerin suositukseen pidä luottaa vaan pikemminkin nettiarvailuihin?

Näytäs olevan normi sprinterin suositukset eli hymer on ne kopioinut sieltä mersun kirjasta. Mutta niimpä niillä näkyy olevan kaikissa alusta merkeissä alustan valmistajan suositus. Kannattaa olla kriitinen  kun nämä vehkeet on aina siellä yläpäässä painossa.
Kirjoittanut: Catiska
« : 12.11.2014 kello on 21:06 »

Perustuuko tuo faktaan ja tietoon vai arvaukseen?
Kirjoittanut: kimi
« : 12.11.2014 kello on 21:04 »

Meinaatko ettei Hymerin suositukseen pidä luottaa vaan pikemminkin nettiarvailuihin?

Tarkoitan että pitää luottaa siihen mitä renkaan kyljessä lukee ja suhteuttaa se akselipainoon. Onhan noissa renkaissa huikeat erot. Minulla yhdessä sarjassa käyttöpaine 5,5 baria täydellä painolla ja toisessa 4,5 baria max painolla. Paineet renkaan max mukaan jos akselipaino lähellä renkaan kantavuutta ja siitä sitten lasketaan painetta jos kantavuutta on paljon vapaata.
Kirjoittanut: Catiska
« : 12.11.2014 kello on 20:56 »

Valmistaja tekee suosituksen alkuperäisrenkaan mukaan. Ei nuo huoltokirjojen lukemat ole luotettavia jos rengas on vaihtunut, renkaan ja akselipainon mukaan paineet kannattaa laittaa.
Meinaatko ettei Hymerin suositukseen pidä luottaa vaan pikemminkin nettiarvailuihin?
Kirjoittanut: kimi
« : 12.11.2014 kello on 20:54 »

Ei tuo taida aivan noinkaan mennä. Edellisessä Adriassani oli fiuden alusta. Siihen oli rengaspainesuositus 5,5bar. Nykyisessä Hymerissäni on Mersun alusta. Rengaskoko ja kantavuusindeksi on sama. Hymeriin on suositus eteen 3,5 ja taakse 4,5bar. Hymerin kokonaispaino on vielä 250kg suurempi.

Valmistaja tekee suosituksen alkuperäisrenkaan mukaan. Ei nuo huoltokirjojen lukemat ole luotettavia jos rengas on vaihtunut, renkaan ja akselipainon mukaan paineet kannattaa laittaa.
Kirjoittanut: Catiska
« : 12.11.2014 kello on 18:59 »


Itse en koskaan pudottaisi matkailuauton rengaspaineita 3,5 bariin. Silloin alkaa liikenteessä olla vaaraksi, ei pelkästään itseleen vaan, myös muille tielläliikkujille.
Alipaineinen rengas joutuu elämään liian paljon, joka aiheuttaa sen että teräskudokset lämpeävät, väsyvät ja katkeavat.
Ei tuo taida aivan noinkaan mennä. Edellisessä Adriassani oli fiuden alusta. Siihen oli rengaspainesuositus 5,5bar. Nykyisessä Hymerissäni on Mersun alusta. Rengaskoko ja kantavuusindeksi on sama. Hymeriin on suositus eteen 3,5 ja taakse 4,5bar. Hymerin kokonaispaino on vielä 250kg suurempi.