rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Yrjö
« : 11.10.2014 kello on 10:30 »

  Aika leveä retkikajakki mullakin on ollut lainassa, leveyttä en muista.
  Ajattelinkin ettet millään kilpakajakilla sinäkään liikkeelle lähde. ;D
Kirjoittanut: perhomies
« : 10.10.2014 kello on 22:34 »

Hei vaan
Onko kellään kokemusta seuraavasta, jos auton (citymaasturi)katolla on kajakki ja vaunu perässä. Onko kajakki tuulen halkaisia vaunulle vai meneekö bensaa enempi. Vaunu on aika pystykeulainen (TEC470 vm -91) . ???

Pitää vielä tarkentaa eli kajakki olisi normaalia leveämpi eli tuollainen ns. kalastuskajakki,  joiden leveys pyörii tuossa  70-80 cm paikkeilla eli ei ihan kapeimmasta päästä.
http://www.bearwater.fi/kauppa/kajakit/sit-on-top-_ja_kalastuskajakit/tarpon-120,-140-ja-160./
Kirjoittanut: vaanari61
« : 10.10.2014 kello on 20:26 »

Ite olen välillä ihmetelly, kun muutamat kehuu vetävän V70:llä vaunuja alle 10 sataselle, mutta mulla menee parilitraa yli - olisko takasiivellä pahasti negatiivinen vaikutus, jos se painaa ilmaa auton perästä alas ja siten lisää ilmanpainetta vaunun keulalle??

Tän jälkeen tulee se "perinteinen":

Sulla ei ookkaan solikka vaan pystykeula saksmanni . . .

Katotaan vaan niin näin käyp' . . .
Kirjoittanut: seppoko
« : 10.10.2014 kello on 20:19 »

Tuosta tuli mieleen pitkä rullausmatka. Olin nuorena serkkumiehen maitirekan kyydissä ja täydellä lastilla lasketeltiin vapaalla kuusi kilometriä (välillä Varpaisjärvi / Lapinlahti).

??   :D
Kirjoittanut: retkeilijä
« : 10.10.2014 kello on 12:25 »

Rullaustestillä saisi ensitietoa; jos on tuttu mäki jonka laella alkunop. tietty, niin katsoo jollekin tarkkailupisteelle mikä on nop. ilman ja vesikuljin katolla.
Tuosta tuli mieleen pitkä rullausmatka. Olin nuorena serkkumiehen maitirekan kyydissä ja täydellä lastilla lasketeltiin vapaalla kuusi kilometriä (välillä Varpaisjärvi / Lapinlahti).
Kirjoittanut: aaoulusta
« : 10.10.2014 kello on 11:26 »

Hei vaan
Onko kellään kokemusta seuraavasta, jos auton (citymaasturi)katolla on kajakki ja vaunu perässä. Onko kajakki tuulen halkaisia vaunulle vai meneekö bensaa enempi. Vaunu on aika pystykeulainen (TEC470 vm -91) . ???
      Kajakki on hyvä katolla ja muutenki käytössä! toimii katolla spoilerina ja vedessä käytetynä kuntoilu/liikkumis välineenä.. Thumb
Kirjoittanut: Ossi66
« : 10.10.2014 kello on 10:56 »

Oisko siitä kajakin keulasta se haitta mikä hännästä on hyöty - eli +/- = 0  ;D

Ei oo noin suoraviivaista. Niin nättiä muotoa ei ole, etteikö siellä hännän jatkeena olisi jotain pyörteitä. Se onkin sitten sattumaa, lisääkö se pyörre ilmanpainetta vaunun keulaa vasten vai keventääkö se, kun "törmäyspinta" on rikki.

Ite olen välillä ihmetelly, kun muutamat kehuu vetävän V70:llä vaunuja alle 10 sataselle, mutta mulla menee parilitraa yli - olisko takasiivellä pahasti negatiivinen vaikutus, jos se painaa ilmaa auton perästä alas ja siten lisää ilmanpainetta vaunun keulalle??
Kirjoittanut: 88k5
« : 10.10.2014 kello on 09:33 »

Oisko siitä kajakin keulasta se haitta mikä hännästä on hyöty - eli +/- = 0  ;D

Jos se keula ei haittaa, ei alkovistakaan olisi..

Rullaustestillä saisi ensitietoa; jos on tuttu mäki jonka laella alkunop. tietty, niin katsoo jollekin tarkkailupisteelle mikä on nop. ilman ja vesikuljin katolla.
Kummin päin; oikein- vai nurinpäin ?
Kulutusta lisäävä vaikutus taakkatelineen ja kajakin painolla ainakin on..
Kirjoittanut: Ossi66
« : 10.10.2014 kello on 09:02 »

Riippuu täysin kokonaisuudesta, miten aiheuttaa pyörteilyä auton ja vanun väliin.

Kerran kokeilin Volvossa kattoboksin vaikutusta ilmanhalkaisijana - ei vaikuttanut mitään kulutukseen kumpaankaan suuntaan.
Kirjoittanut: Alan
« : 9.10.2014 kello on 21:45 »

Kannattaisi pitää koko ajan katolla. Mulla vaikutus oli sillä yhdellä reissulla, jonka noin ehdin vaunun kanssa tehdä, toista litraa sadalla, ellen väärin muista.

Knaus oli suhteellisen pystykeulainen, siksi vaikutus oli iso.