rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 88k5
« : 22.09.2014 kello on 21:47 »

http://www.ipasahko.fi/Tarkastukset.html

Tekstissä kohta:

Asuntoautoissa ja vaunuissa määräaikaistarkastu svelvoite tuli alkuvuodesta 2013, sähkölaitteistojen tarkastus on tehtävä 3 vuoden välein.

Totta vai eeeiiiii ?
Jokuaika taisi asiasta olla nostatusta, mutta suositushan tuo vain..
http://www.caravan-lehti.fi/nettijatkot/matkailuajoneuvojen-sahkotarkast/
Kirjoittanut: tsahkali
« : 22.09.2014 kello on 21:20 »

http://www.ipasahko.fi/Tarkastukset.html
Tekstissä kohta:
Asuntoautoissa ja vaunuissa määräaikaistarkastu svelvoite tuli alkuvuodesta 2013, sähkölaitteistojen tarkastus on tehtävä 3 vuoden välein.
Totta vai eeeiiiii ?

Ainakaan ko.Trafin linkki ei asiasta mitään sanonut. Vai oliko se kohta: '35A tai yli'?   ;D
Jonkinlainen fakta olisi tuossa ollut paikallaan. (En jaksanut etsiä)
Kirjoittanut: Ossi66
« : 22.09.2014 kello on 21:11 »

Jos vielä palaa alkuperäiseen kysymykseen, en tiedä miten suljettuja kaikki rakenteet on kyseisessä asuntoautossa, mutta ainakin saksalaisissa vaunuissa rasian löytää helposti kun seuraa johtoa pistorasiaan takapuolella tai joissain tapauksissa sen alapuolisesta kaapista tai laatikosta. Ensimmäinen rasia on varmaankin melko likellä sulakkeita.
Kirjoittanut: vaanari61
« : 22.09.2014 kello on 18:20 »

Ei kyllä äkkiä keksi, mikä jäi varjoon?

http://www.ipasahko.fi/Tarkastukset.html

Tekstissä kohta:

Asuntoautoissa ja vaunuissa määräaikaistarkastu svelvoite tuli alkuvuodesta 2013, sähkölaitteistojen tarkastus on tehtävä 3 vuoden välein.

Totta vai eeeiiiii ?
Kirjoittanut: vaanari61
« : 22.09.2014 kello on 18:17 »

Omaan ammattipätevyyden, jolla voin toimia työnjohtajana sähkölaitekorjaamol la, lisäksi työkokemus ko. töistä yli 20 vuotta.

Nonnii, tuosta on hyvä jatkaa.

Taitaa kyseinen kampe olla tuiki tuntematon palstalaisille tuon asian suhteen, harvalla palstalaisilla kun on oikeuksia noita sähköhommia tehdä niin mitäpä noita rasioita senkummemmin ihmettelemään.

Itse tutkisin noin "päälisinpuolin" joka kaapin, mahdolliset kaksoispohjat ja penkin aluset, noissa kun jakorasiat yleensä luuraa. Näin on ainakin omassani vermeessä.

Mielikuvitusta "kehiin".
Kirjoittanut: Ossi66
« : 22.09.2014 kello on 14:03 »

Automaattisulake kanattaa vaihtaa/vaihdattaa henkilösuojaan joka on automaattisulakkeen ja vikavirtakytkimen yhdistelmä, niin kulkimessa on parempi suojaus, vaikka tolpassa ei olisikaan vikavirtakytkintä.
Minä laitatin kWh-mittarin asennuksen yhteydessä erillisen vikavirtasuojan. Maksoi muistaakseni parinkympin luokkaa eikä tarvinnut uusia molempia automaatteja.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 22.09.2014 kello on 14:02 »

Minulla on vaunussa vakiona molemmat.
Mutta ylläoleva hyvä kenellä ei ole.
Kirjoittanut: mjh48
« : 22.09.2014 kello on 13:54 »

Automaattimälli lentää kun kuorma ylittyy
Vikavirtasuoja katkaisee kun vuotaa maihin

Automaattisulake kanattaa vaihtaa/vaihdattaa henkilösuojaan joka on automaattisulakkeen ja vikavirtakytkimen yhdistelmä, niin kulkimessa on parempi suojaus, vaikka tolpassa ei olisikaan vikavirtakytkintä.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 22.09.2014 kello on 13:41 »

Automaattimälli lentää kun kuorma ylittyy
Vikavirtasuoja katkaisee kun vuotaa maihin
Kirjoittanut: joo o
« : 22.09.2014 kello on 12:53 »

Omassa 1989 mallin Detkussa on jakorasioita monesa eri paikassa. Yläkaapeissa ja alakaapeissa ja selvästi merkitty minkä rasian alla on 12 V ja missä 220 V.
Mutta tämän ikäisissä vaunuissa ei tietääkseni ole vikavirtasuojaa?
Vai toimivatko automaattisulakeet samalla periaatteella? Kysyn kun en tiedä?
Joten käytän tarvittaessa irallisia pistorasiaan tulevia vikavirtasuojia.

Eikös näissä alueilla missä sähköstä maksetaan, pitäisi tolpassa olla vikavirtasuojat?