Kirjoittanut: Cowboy
« : 17.09.2014 kello on 20:34 »36 tkm takana ja kaikki hyvin.
Ei oo tarvinnut korjailla, öljyt vaihdettu 15 tkm välein siinä kaikki.
Ei oo tarvinnut korjailla, öljyt vaihdettu 15 tkm välein siinä kaikki.
Kirjoittanut: Cowboy« : 17.09.2014 kello on 20:34 »36 tkm takana ja kaikki hyvin.
Ei oo tarvinnut korjailla, öljyt vaihdettu 15 tkm välein siinä kaikki. Kirjoittanut: aaoulusta« : 8.08.2013 kello on 10:54 »40:sestä on muutoksella tehty 50hv (sama lohko)sekä 60 samalohko kuin 70hv...
![]() Kirjoittanut: tsahkali« : 8.08.2013 kello on 10:02 »Tämäpä on mielenkiintoista, pitäisi vaan kaivaa esille missä voisi teetättää. Nykyiseen mottiin muutama heponen lisää ei tekisi yhtään pahaa. Minulla 60hv Yammu. Jos en pahasti väärin muista, niin 50 ja 70 heppaset on tehty samaan koppaan...? Kirjoittanut: aaoulusta« : 6.08.2013 kello on 06:55 » 6 hv:sta 8hv 9.9hv:sta 15hv 40hv:sta 50hv mainitakseni. kaasarista pienen osan kääntäminen...
![]() Kirjoittanut: Mulli« : 5.08.2013 kello on 22:40 »tuohan ois kova sana appi ukon 2,5 heppaseen Helposti onnistuu. Muutama sata euroa, niin saat siihen viritysosaksi vanhan parikymmentäkaakkis en Kirjoittanut: krtek« : 5.08.2013 kello on 22:39 »Kovasti on juttua auton moottoreista! sama on myös perämoottoreissa, jo kauan on ollut mahdollista esim joissakin yamaha moottoreissa pienellä muutoksella saada 10:nkin hv lisää... Tämäpä on mielenkiintoista, pitäisi vaan kaivaa esille missä voisi teetättää. Nykyiseen mottiin muutama heponen lisää ei tekisi yhtään pahaa. Kirjoittanut: 0yxxy0« : 5.08.2013 kello on 22:31 »Kovasti on juttua auton moottoreista! sama on myös perämoottoreissa, jo kauan on ollut mahdollista esim joissakin yamaha moottoreissa pienellä muutoksella saada 10:nkin hv lisää... tuohan ois kova sana appi ukon 2,5 heppaseen ![]() onnistuskohan mitenkään ja tieten halavalla. Kirjoittanut: aaoulusta« : 5.08.2013 kello on 21:28 »Kovasti on juttua auton moottoreista! sama on myös perämoottoreissa, jo kauan on ollut mahdollista esim joissakin yamaha moottoreissa pienellä muutoksella saada 10:nkin hv lisää...
![]() Kirjoittanut: cossuesco« : 5.08.2013 kello on 20:02 »Tarkoitat tuota diesel osioo? kun säädetään auton omaa moottorinohjausta on yleensä mahdollista muuttaa turbodieseleissä myös ahtopaineita jolloin tehoakin tulee enemmän. Tehoboksit asennetaan common rail-dieseleissä moottorinohjauksen ja suuttimien väliin jolla huijataan moottoria saamaan enemmän tai vähemmän kakkua.
Kirjoittanut: Rölli« : 5.08.2013 kello on 19:21 »Tuo "lastuttaminen" on jäännyt sanonnaksi tuolta 80-luvulta kun bensakoneiden moottoriohjausta muuteltiin, ennen sitä oikein "lastutettiin" kun EPROM rykästiin irti ja tilalle ohjelmoitiin uusi. Siinä rytäkässä meni yleensä kaikki kartat uusiksi, sytytys.ruiskutus ja ahtopaineet. Nykyajan dieseleiden optimointi keskittyy suurmmaksi osaksi vain ruiskutukseen eikä ahtopaineisiin. Tehoboxit muuttaa vain ruiskutusta. Oli se makeeta kun pikku hommalla sai 224 heppasesta 330 ulos ilman mitään ihmeitä, siitä ylöspäin pitkin jo vähän tekniikkaan koskeany mä en ymmärtäny mitä eroo noill kahell asialla on, mikäli oli tarkoitus olla eroa.... |