rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: vanishing point
« : 22.08.2014 kello on 06:43 »

No miksi ei?  Kunhan ei ahnehdi liian suurta vaunua koukkuun ja auto on kunnossa. Alustaankin kannattaa kiinnittää huomiota. Se on kovilla vaunua vetäessä ja turvallusuuden sekä vaunun vetämisen mielekkyyden kannalta pitää paikat olla kunnossa (iskarit ja ei väljää missään).
Viisaammat kertokoot tarkemmin.

Kyllä sen kanssa pärjää. Itsellä oli samalla koneella farkkumondeo, painavampi laite kuin esco ja ihan kohtuudella jaksaa vetää kunhan ei tosiaan mitään "ameriikan"-mallin rivitalopätkää kisko perässä. Vetoakselit joidenkin mukaan heikkoja näissä peleissä vetoa ajatellen mutta suunnilleen samanlaisia kuin muissakin merkeissä. Koneeseen kannattaa kuulemma 300-400tkm kohdalla vaihtaa kiertokangen pultit, ovat väsähtäneet noilla kilsoilla. Jos puhti tuntuu liian vähältä on tuohon netissä  selkeät ohjeet miten syöttöpumpusta ruuvataan lisää syöttöä.  Thumb
Kirjoittanut: 560FMK
« : 22.08.2014 kello on 01:05 »

No miksi ei?  Kunhan ei ahnehdi liian suurta vaunua koukkuun ja auto on kunnossa. Alustaankin kannattaa kiinnittää huomiota. Se on kovilla vaunua vetäessä
Ja nimenomaan myös alustaan eikä vaan jousitukseen/vaimentimiin, nuo 90-luvun Escortit on välillä niin rapsakoita pohjastaan että en ihmettelis ollenkaan vaikka koukku retkahtaisi lattian koteloista irti. :o Sen verran nopsaan ruostuvasta laitteesta kyse, sattaa tietysti terveitäkin yksilöitä vielä löytyä etenkin jos ruostesuojattu ajoissa.
Kirjoittanut: seppoko
« : 17.06.2014 kello on 00:11 »

Onhan noita uusiakin pieniä vaunuja kaksiakselisena 8)

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Pitää olla teli, kun alla on kottikärryn renkaat.
Kirjoittanut: 99
« : 16.06.2014 kello on 22:18 »

Kovasti ihmettelen kaksiakselista alle 1200kg vaunua, onko sellaisia tosiaan tehty. 

Onhan noita uusiakin pieniä vaunuja kaksiakselisena 8)

Kirjoittanut: Keltanokka
« : 16.06.2014 kello on 20:30 »

Tokikin alle 1200kg kaksi akselisia vaunuja on 90- luvun alkupuoli ja siitä taakseppäin Thumb. Mitkä sitten todelliset massat? ::) Alusta on kunnossa ja vakaa ajettava muuten. Massa ei tunnu ajettavuudessa (vain hieman laiskempi) jos lasti on auton sisässä tultu kokeiltua myös ylilastissa (laattakuorma peräkontissa ja pari kyytiläistä). Koukun perässä roikkuvasta taakasta ei liiemmin kokemusta kys autolla.
Vauhtia en päämäärättömään määränpäähän ajan kanssa ajettaessa liiemmin yleensä kerää, joten se puolikin on kunnossa.  Thumb Lomalla ei ole kiireelle tilaa.
Tässä olisi tarkoitus lähteä oli kalusto sitten mikä hyviinsä, kunhan talous-, kalusto- ja aikapuoli kunnossa reissuun. Jarrujen kulutusosia vaihtelen vielä kunhan tuo tilipäivä iskee. Sen jälkeen ruveta miettimään millon sinne reissuun pääsee.  ;)
Kiitokset vielä rohkaisevista kommenteista. Matkailukokemusta on kertynyt ainoastaan isosta porukasta ja sen mukaisesta yhdistelmästä, mutta tällä kertaa vanhempien vaunu on turhan suuri.
Ja vaunuhan olisi suunnilleen tämmöinen tosin huomattavasti paremmassa kunnossa. http://www.nettikaravaani.com/sprite/major/1411538
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 16.06.2014 kello on 18:25 »

Vedin aikoinaan Askonalla,1,6d,Spite Musketeeria,parikertaa jäämerellä,kyllähän silläkin pärjäs,vaikka onhan siinä skiipotin tiellä aika jyrkkiä nousuja,asennetta vaan !
Kirjoittanut: kimi
« : 16.06.2014 kello on 18:19 »

JJJn kanssa samoilla linjoilla, miksi ei. Suhteuttaa sen vaunun autoon sopivaksi ja liikenteeseen.

Kovasti ihmettelen kaksiakselista alle 1200kg vaunua, onko sellaisia tosiaan tehty. 

Hyviä vetoja
Kirjoittanut: JJJ
« : 16.06.2014 kello on 00:17 »

No miksi ei?  Kunhan ei ahnehdi liian suurta vaunua koukkuun ja auto on kunnossa. Alustaankin kannattaa kiinnittää huomiota. Se on kovilla vaunua vetäessä ja turvallusuuden sekä vaunun vetämisen mielekkyyden kannalta pitää paikat olla kunnossa (iskarit ja ei väljää missään).
Viisaammat kertokoot tarkemmin.
Kirjoittanut: Keltanokka
« : 15.06.2014 kello on 23:44 »

Löytyykö kokemuksia vm98 escortista vetoautona. Tässä olis kesän aikana tarkotus jonnekki?? lähtiä vaunun tms kanssa ja mietin uskaltaako hommata vaunua tuohon perään ::), vai kyseleekö koko kulkuetta omasta lähipiiristä. :P

Painojahan tuohon ei saa perään kuin sen 1200kg :D, ja mahdollisesti olis Sprite kahella akselilla kiikarissa 90-luvun alkupuolelta. Thumb jotenka massat olis lähellä maksimia

Jääkö 90hp soppatykillä tien tukoksi, jos uskaltautuuki liikkeelle? Kone on 1,8td, jota käytetiin myös mondeossa ja suurinpiirtein saman aikakauden focuksessa. Suuret kiitokset varoituksista ja rohkaisevista mielipiteistä.  ;D