rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 19.08.2014 kello on 11:40 »

En minäkään automaattia 'tarvitse', vaikka Transussa se voisi olla jopa manuaalia selvästi parempi, sen moottorinohjaus kun on niin herkkähipiäinen, että autoa pitää ajaa koko ajan ajatuksella.
Toisaalta, on se juhlaa ajaa Emännän autolla: Sähköisesti voi valita laatikolle 2 eri käppyrää ja sen lisäksi manuaalisesti...
Kirjoittanut: HiTec
« : 19.08.2014 kello on 11:19 »

Monessako autossa autom. muuttuu PCM-ohjelma vetoon sopivaksi kun kytkee kärryn perään.
Moni CAN-väyläinen auto tunnistaa kärryn perässä => takatutkat pois ja ESC:stä kärry-ohjelma, joten en olisi yhtään yllättynyt että askinkin äly tuon kärryn huomioisi 8)

Ihan ilman vaunuakin mitens rullaat valoihin, alamäessä.
Sitikalla ihan normi moottorijarrutus tulee tässä peliin, vaikka perinteinen automaagi onkin. Sama tapahtu jo ex. Pökön robotillakin, mutta se kun vaihteli moottorijarrutukses sa pienemmälle niin ei kyllä jääneet nuo(kaan) vaihdot huomaamatta, valitettavasti :-\
Kirjoittanut: ihaa
« : 19.08.2014 kello on 11:19 »

Off-Topic:
Ihan ilman vaunuakin mitens rullaat valoihin, alamäessä. Tai sitten jarrutat oikeasti moottorilla (vuoristo).. muutenkuin käskemällä "manuaalisesti"  ;D

Antaa Toyotan hybriditekniikan hoitaa moottorijarrutuksen ja silloinkin latauksen muodossa ja jos tarvitsee jarrupolkimeen koskea niin silloinkin ladataan akkua eli polkimella olo on vain hyväksi.  ;D

On se melkoista polkemista tuolla vaimon autolla vaikka painoonsa nähden suhteellisen vääntävä kone on jo alhaalta lähtien, silti kaupunkiajo on aika "pelleilyä". 
Kirjoittanut: 88k5
« : 19.08.2014 kello on 11:04 »

Provo tuo on, ei mielipide.  ;D

Ajattele jos autossa ja taloudessa automaattisesti toimivat laitteet muutettaisiin takaisin manuaalisiksi, olisi aika onnetonta elämää;  radiokanavat ja tv-kanavat pitäisi virittää käsin...huoneiden lämpötilat olisivat mitä olisi kun talossa olisi vain uuni ja takka jolla hoidettaisiin lämmitys..jatkanko vielä ?  ;D


Off-Topic:
Sellaiseen prosessiin automaatio sopiikin mikä sikäli vakioitu, että anturein saadaa aikaiseksi "suljettu säätöpiiri". Auton vaihteistossa harvemmin tuota olis - samalla tavalla nyky ECUt säätää moottoria (avoimena lähes kaikki muutostapahtumat)

Keppiin koskemalla moni vaununvetäjä rajoittaa vaihtamista isoimmalle, alamäessä moottorijarrua, ylämäessä lukitsee pienemmälle jne.. Monessako autossa autom. muuttuu PCM-ohjelma vetoon sopivaksi kun kytkee kärryn perään.

Ihan ilman vaunuakin mitens rullaat valoihin, alamäessä. Tai sitten jarrutat oikeasti moottorilla (vuoristo).. muutenkuin käskemällä "manuaalisesti"  ;D
Kirjoittanut: HiTec
« : 19.08.2014 kello on 10:56 »

Pöh, automaatti tarkoitettu vain "kädettömille", jonkin sortin rajoittuneille/invalideille  :laugh:  ;) Tämä oli vain mielipide..  ^-^

No aikalailla sama mielipide sitä oli itselläkin, ennen kuin ensin tuli taloon robotti-vaihteinen ja nyttemmin perinteisellä automaatilla varustettu käyttis - vaikkakin tässä oli alunperin juurikin rouvan alaraajojen rajoittuneisuus takana, mutta kyllä tuo kumman muikeaa on automaagilla näin tervekoipisenakin päästellä, eikä ihan helpolla ole paluuta takaisin käsin hämmennettävään 8)
Kirjoittanut: ihaa
« : 19.08.2014 kello on 10:47 »

Pöh, automaatti tarkoitettu vain "kädettömille", jonkin sortin rajoittuneille/invalideille  :laugh:  ;) Tämä oli vain mielipide..  ^-^

Provo tuo on, ei mielipide.  ;D

Ajattele jos autossa ja taloudessa automaattisesti toimivat laitteet muutettaisiin takaisin manuaalisiksi, olisi aika onnetonta elämää;  radiokanavat ja tv-kanavat pitäisi virittää käsin...huoneiden lämpötilat olisivat mitä olisi kun talossa olisi vain uuni ja takka jolla hoidettaisiin lämmitys..jatkanko vielä ?  ;D

Kirjoittanut: 88k5
« : 19.08.2014 kello on 10:39 »

Pöh, automaatti tarkoitettu vain "kädettömille", jonkin sortin rajoittuneille/invalideille  :laugh:  ;) Tämä oli vain mielipide..  ^-^
Ne ei osaa ennakoida tippaakaan...

Niin, jos sellaisen "mehulingon" laittas vanhan tukaatin koneen jatkoks, niin mitäköhän niistä vähistä Nm tai HP välittyis enää vetäville.  :-X Aika kuminauha olis varmaan..  ;D
Kirjoittanut: ihaa
« : 19.08.2014 kello on 10:05 »

Ihan uteliaisuutta kyselen, että onko kukaan tuollaiseen noin -98 -> 2003 mallisiin Ducatoihin vaihtanut manuaalivaihteiston tilalle automaattivaihteist oa ?

Itse kun henkilöautoissa on tottunut (nykyään ainoa hyväksymäni vaihteisto)

TERO

Samaa mieltä henkilöautojen vaihteiston suhteen.  Thumb

Onko tuohon Ducatoon ollut edes saatavilla automaattia ? Uudempiin on mutta sekin on se robottivaihteisto ja mitä caravan lehdissä on ollut sellainen koeajossa niin eivät ole toimittajat siitä kovin tykänneet.
Kirjoittanut: SFC52815
« : 19.08.2014 kello on 09:56 »

Ihan uteliaisuutta kyselen, että onko kukaan tuollaiseen noin -98 -> 2003 mallisiin Ducatoihin vaihtanut manuaalivaihteiston tilalle automaattivaihteist oa ?

Itse kun henkilöautoissa on tottunut (nykyään ainoa hyväksymäni vaihteisto) automaattiin, niin jos päivittää matkailuautoa, voisiko siihen ehkä joskus löytää automaattilaatikon ja vaihdattaa manuaalin tilalle.

Noissa vanhoissa Ducatoissa (-89-94) tuskin oli edes saatavilla automaattia

TERO