rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: MarkoA
« : 13.08.2014 kello on 09:43 »

Mitsubishi Outlander 2004 2.4i automaatti, eipä voi testata 2WD rullilla. Vaikka urbaanilegenda kertoo ko. Malleja testatun, niin auton käsiksen mukaan se ei ole mahdollista. Jatkuva mekaaninen neliveto (keskitasauspyörästö + visko LSD) ja testaukset näinollen 4WD rullilla tai hiekkatiellä.
Kirjoittanut: 560FMK
« : 13.05.2014 kello on 09:27 »

Vähän Diagnon tekemää listaa nelikkoautoista jarrudynossa:



VW-konsernin nelivetoautojen jarrutesti
Audit pitkittäismoottorei lla
• Torsen-keskustasauspyörästö jakaa momenttia aina 100 % asti pitävälle pyörälle.
• Jarrujen testaus on mahdollista jarrudynamometrillä normaaliin tapaan, kun ei
ylitetä telanopeutta 6 km/h (lähde: Audi SSP 76 ”Torsen Verteiler Differential”).
• Ns. ”Urquattrossa” oli aikanaan manuaalisesti lukittavat keskustasauspyöräst ö ja
taka-akselin tasauspyörästö (vaijeri- tai alipainekäyttö ohjaamosta).
VW-konsernin autot poikittaismoottorei lla
• Autot, joissa takaveto kytkentään tarvittaessa sähköhydraulisella Haldex-kytkimellä
(esim. VW 4Motion), testataan dynamometrillä moottori sammutettuna ja virta pois
päältä (alipainetta tehostajalla riittää normaalin jarrutestin ajaksi).
• VW:n Synchro-mallit Golf II ja III, Passat, Sharan 4Motion: etuakselin jarrut
testataan ajettaessa takaperin teloille.
Kirjoittanut: Catiska
« : 13.05.2014 kello on 03:54 »

Olen katsastanut omia nelikoita, Audi Q7 ja Brabus ML, kumpaakaan ei ole ajettu rullille vaan vain pihalla kokeiltu että jarrut edes toimii.
Kirjoittanut: Moppc
« : 12.05.2014 kello on 16:56 »

Miten siis testataan nelivetoisen jarrut katsastusasemalla?

On vain omakohtaisia kokemuksia kahdelta peräkkäiseltä määräaikaiskatsastu kselta samalla asemalla. Katsuri tosin eri henkilö, joten siitä lie peräisin täysin eri käytäntö. Ajoneuvona Toyota Hiace 2007 Full Time 4WD. 2012 ei ollut mikään ongelma testata jarrut peinteisesti rullilla. Kyselin tuosta ja on kuuleman mukaan merkki ja malli, josta ei mene mikään rikki. 2013 tuumasi toinen vaan koeajolla, että pidäs vähän kiinni, niin kokeilen että onko jarruja. Ovat jossain kuulema saaneet rikki sekä testilaitteita että autoja.
Kirjoittanut: -------
« : 12.05.2014 kello on 16:37 »

No mulla ainakin katsastuksessa on tarkistettu pyöränlaakerit kaikista vehkeistä. Kaikki ne aikojen saatossa hajoaa ja löystyy. Aika ison riskin katsuri ottaa jos ei tarkasta niitä.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 12.05.2014 kello on 16:13 »

Sprite ei paina 1900 kiloa.......
Mulla nyt muutaman vuoden ollut vaunu. Laakerit tarkastetaan joko omatoimisesti tai vuosihuollossa. En ole havainnut leimaäijän niitä tarkistavan.
Kirjoittanut: Mazza
« : 12.05.2014 kello on 15:54 »

... eikä niissä kartiolaakereissa ole mitään tarkistamista.
Jaa, miksei? Minultakin huomattiin melkoinen välys laakerista katsastuksessa, tuolla välyksellä sen elinikä olis ollut varmasti lyhyt. Tarkastin laakerin, vaihdoin rasvat ja säädin välyksen kohdalleen, nyt on hyvä. Myös alkavan laakerivian voi huomata tuhansia kilometrejä ennen hajoamista pyörittelemällä rengasta ilmassa. Kuka meistä haluais laakerin hajoavan ajossa, Voi tulla äkkiä kallis remontti.

Niin, ja ainakin kevyttä Spriteä kestää hyvin nostaa akseliputkesta. Kestänee paremmin, kuin ohutseinämäinen C-palkki...
Kirjoittanut: cossuesco
« : 12.05.2014 kello on 15:16 »

Oliko ne niitä viskoja, jotka ei saanut voimaa takapäähän kuin täydellä kaasulla?   ::)
Ei  :) taakse tuli 66% ja eteen 34%. Auto oli Escort Cosworth. Potkua oli sen verran, ettei aina uskaltanut laittaa kaasua pohjaan  ;) eli ei ihan vakio.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 12.05.2014 kello on 15:10 »

Fordin viskolukko kesti jarrutesterin kun joskus kokeiltiin.

Oliko ne niitä viskoja, jotka ei saanut voimaa takapäähän kuin täydellä kaasulla?   ::)
Kirjoittanut: cossuesco
« : 12.05.2014 kello on 14:55 »

Aikoinaan juuri noita Audin nelvivetoja hajoitettiin katsastuskonttorill a. Konttorit missä minä olen käynnyt ovat testanneet jarrut pihalla  :) Fordin viskolukko kesti jarrutesterin kun joskus kokeiltiin.