rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: SeaSharky
« : 3.08.2014 kello on 13:31 »

Minullakin on ollut toisena hupiakkuna n.2v Motonetistä ostettu Bosch 180Ah suljettu happoakku ja nyt on virtaa riittänyt. AGM akku kokeilut päättyi huonosti, ei tehnyt mitään aivan p*ska tuote.
Minulla on 1500w invertteri ja ei paljon akku hetkahda, kun kahvit keittää.
Kirjoittanut: ewj
« : 3.08.2014 kello on 12:13 »

Kiitos vastauksista. Ei ole invertteriä. Taidanpa käydä Motonetistä hakemassa nämä. Samassa hintaluokassa löytyy myös Banner ja pari muutakin oudompaa merkkiä, mutta lienee Bosch kuitenkin luotettavampi. Joo, AGM akut menee yli budjetista.
Kirjoittanut: elwari
« : 3.08.2014 kello on 11:40 »

Juu näinhän se menee, käynnistysakut mitataan 20 tunnin purkauksella, niin saadaan komeammat lukemat. Paikallisakuista (upseihin, tukiasemiin yms.) löytyy hyvin purkauskäyriä. Esim.  eräs nimelliskapasiteeti ltaan 90 Ah akku antaa yhden tunnin purkauksella n. 60Ah, kun se ajetaan aivan loppuun, mikä tietty taas on akulle epäterveellistä.

Olisikohan sellainen hyvä nyrkkisääntö, että ampeeritunteja olisi sen verran, ettei toistuvassa käytössä tarvitsisi purkaa kuin suurinpiirtein puolet?
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 3.08.2014 kello on 11:03 »

On myös muistettava,että teoria ei toimi käytännössä,akusta ei saa nimellistehoa kovalla kuormalla,akku menee "polvilleen",intikka huutaa !!
Kirjoittanut: Rölli
« : 3.08.2014 kello on 10:39 »

Siinähän onkin aika hyvä peukalosääntö, kun invertterin kulutuksia laskeskelee, wattimäärästä vain yksi nolla pois, niin on aika lähellä invertterin ottamaa virtaa, halutessaan pärjää ilman oomi kertaa käämi-kaavoja :D
ompa tosiaan en ite oo aatellu ku tottunu vaan ain laskeen kaikki  Thumb
Kirjoittanut: Stara
« : 3.08.2014 kello on 10:35 »

Sorry numerot pyörii pääs väärinpäin.. tarkotin reilu 60A.. eli invertteri toimii kymmenellä voltilla antaen 600Wulos ja siihe hyötysuhe häviö päälle..
Hyvä simasuu ett kysyt Thumb
korjaan tonne alkuperäseen jottei jää väärää tietoa


Se on tämä ikä ja lämpö kerrottuna keskenään?
Kirjoittanut: elwari
« : 3.08.2014 kello on 10:24 »

Sorry numerot pyörii pääs väärinpäin.. tarkotin reilu 60A.. eli invertteri toimii kymmenellä voltilla antaen 600Wulos ja siihe hyötysuhe häviö päälle..
Hyvä simasuu ett kysyt Thumb
korjaan tonne alkuperäseen jottei jää väärää tietoa

Siinähän onkin aika hyvä peukalosääntö, kun invertterin kulutuksia laskeskelee, wattimäärästä vain yksi nolla pois, niin on aika lähellä invertterin ottamaa virtaa, halutessaan pärjää ilman oomi kertaa käämi-kaavoja :D
Kirjoittanut: Captainkidd
« : 3.08.2014 kello on 10:16 »

Varmaan hyvä. Jos hoksaatte jonkun vastaavan akun tarjouksessa Motonetissa, Biltemassa tai vast useamman putiikin ketjussa, niin yst. tietoa tänne.
Kirjoittanut: Rölli
« : 3.08.2014 kello on 10:13 »


600W .... 100A .... nyt en ymmärrä?
Sorry numerot pyörii pääs väärinpäin.. tarkotin reilu 60A.. eli invertteri toimii kymmenellä voltilla antaen 600Wulos ja siihe hyötysuhe häviö päälle..
Hyvä simasuu ett kysyt Thumb
korjaan tonne alkuperäseen jottei jää väärää tietoa
Kirjoittanut: elwari
« : 3.08.2014 kello on 10:05 »

Sellainen tuli itselle mieleen, että olisiko AGM-akut liian tyyriitä? Itsellä kun vaunussa on kolme akkua kokoloailla tyynyn alla, niin tuntuvat jotenkin mukavammilta, kun ovat täysin vuotamattomia. Tämä toki riippuu akkujen sijoittelusta ja muutenkin omasta kalustosta kautta tarpeista.

Eeli