rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Captainkidd
« : 27.07.2014 kello on 03:31 »

Etelän talvehtijat tervehtivät liki poikkeuksetta joka kerran kun kohtaavat kämppäreillä. Tosin suomalaisena se  aluksi vaikuttaa hiukka oudolta, kun vierasmaalainen Thumb kaveri huussista tullessa toivotta hyvätpäivät
Kirjoittanut: pamaus
« : 26.07.2014 kello on 11:24 »

Pikkuisen kaivelemalla löytyisi muutama sullekin tuttu keskustelu...

Yrittänyt viimeaikoina vähentää.
Kirjoittanut: Oulaa
« : 26.07.2014 kello on 06:43 »

Sulla kun on näköjään kahden samanlaisen alustan mutta kahden eri tyylisen auton ajosta nyt jo kokemuksia niin kerroppa miten tuo puoli-integroitu eroaa tuosta pakettiautoon tehdystä retkeilyautosta. Ottaako tuuli yhtään selvemmin ja onko jousitus saman tuntuinen ?
sehän siinä olikin valinnan helppous kun käytännön ajossa ero on  merkityksetön
no tietysti suurilla nopeuksilla tuulisissa oloissa jonkun verran enempi puistattaa autoa mutta esim vastatuulen vaikutus mielestäni
on yllättävän vähäinen
Transit Matkaajaan verrattavia puistatuksia tässä ei esiinny ja auto kulkee kuin juna suurillakin nopeuksilla että vakkari on tarpeen ettei ylinopeus yllätä kotimaan rajoituksella
tietty tuo Adria kulki meillä 8l/100km seutuun ja tosi vaivattomasti kun ei sillä 90 km/h lujempaa tullut ajelluksi
nyt Chausson on Fiat alustalla ja mielestäni yllättävän samanlainen eli miellyttävä jousitus kun koeajoin Alko alustaistakin keväällä
koneet ovat samanlaiset ja Chaussonissa on tiheämpi vaihdelaatikko niin sekin kulkee minun mielestäni tarpeeksi ripeästi
Merkkikohtainen Waeco vakkari pitää vauhdit tosi hyvin vakiona mäkisilläkin teillä.
kulutus pyörii 9-10l/100km paikkeilla ja tuolla Euroopan reissuilla ajonopeudet olivat motareilla jopa 110km/h ja ihan vaivatta ja vielä oli ohituskiihtyvyyttäk in .
kyllä nyt ymmärrän 100km/h rajoituksen tarpeen kun ajoominaisuudet vain riittäävät
meidän Transit Matkaajaa kun muistelee ,ei satanen tullut kuuloonkaan,mieleen tuli heti ,KatriHelenan ,Minne tuuli kuljettaa :)
eli itse olen yllättyneen tyytyväinen tämän auton ajoominaisuuksiin
ihan kustannussyistä en ole aivan uusia autoja käynyt kokeilemassa koska kehuvat niitä vielä mukavammiksi ,no kait kun konetehoakin on ainakin kolmannes lisää
asuminen on sitten toinen kysymys jota en malta olla kertomatta että automme valintaan vaikutti wc ratkaisun avaruus ja asuntoosan ratkaisu jota en toisista autoista löytänyt samanlaista ja joka miellytti ensimmäisenä meitä kumpaakin
Kirjoittanut: kimi
« : 25.07.2014 kello on 23:42 »

Sulla kun on näköjään kahden samanlaisen alustan mutta kahden eri tyylisen auton ajosta nyt jo kokemuksia niin kerroppa miten tuo puoli-integroitu eroaa tuosta pakettiautoon tehdystä retkeilyautosta. Ottaako tuuli yhtään selvemmin ja onko jousitus saman tuntuinen ?

Vaikka et minulle tuota osittanutkaan niin vastaan. Meillä oli täysipitkä ja korkea kuorma-autoksi rekisteröity Transit vuoden verran. Nykyinen asauto on samalla tekniikalla ja ei niitä voi verrata toisiinsa. Tai verrata voi, mutta kun tuolla vaimon vehkeellä ajettiin käytännössä tyhjänä ja painopiste aika alhalla ja auto oli huomattavasti kevyempi niin olihan sen käyttäytyminen erilaista ja tuuliherkkyys pienempi. Toki nuo uudet takaiskarit ja renkaat on muuttanut asauton käyttäytymistä tuuioloissa.

Oulaan tapauksessa uskoisin eron olevan pienempi koska retkeilyauto on kuitenkin aika raskaasti rakennettu



Kirjoittanut: Alan
« : 25.07.2014 kello on 23:28 »

Onkohan tuo mitäs tänään on tehty osin äskeinen keskustelu parasta karavaanarihenkeä.

Keep going  ;D

Pikkuisen kaivelemalla löytyisi muutama sullekin tuttu keskustelu...
Kirjoittanut: ihaa
« : 25.07.2014 kello on 18:47 »

Sulla kun on näköjään kahden samanlaisen alustan mutta kahden eri tyylisen auton ajosta nyt jo kokemuksia niin kerroppa miten tuo puoli-integroitu eroaa tuosta pakettiautoon tehdystä retkeilyautosta. Ottaako tuuli yhtään selvemmin ja onko jousitus saman tuntuinen ?
Kirjoittanut: pamaus
« : 25.07.2014 kello on 18:44 »

Onkohan tuo mitäs tänään on tehty osin äskeinen keskustelu parasta karavaanarihenkeä.

Keep going  ;D
Kirjoittanut: Jartsa
« : 25.07.2014 kello on 18:42 »

Meidän autosta kyllä käsi nousee vähän turhankin herkästi...esim. jos kaukaa huomaa pakun jossa vaunu perässä ja sit kohdalla lapanen pystyyn ja huomaan että olikin kuomutraileri  :laugh: .Nuo retkeilyautot valitettavasti jää usein huomaamatta kun muistuttavat edestä kovasti norm.pakuja mutta jokaiselle huomatulle moikkaillaaan,tarralla tai ilman Thumb .Ja alueilla kun olemme niin aina hyvät huomenet toivotellaan naapureille ja vastaan tulijoille.
Itse kuulun tuohon SFC mutta tarraa en ole laittanut paikoilleen koska en ymmärrä miksi muiden tarttee tietää mikä numero mulla on ja kuinka kauan olen ollut karavaanari(eka reissu vaunulla tehty -97)
Kirjoittanut: Oulaa
« : 25.07.2014 kello on 18:23 »



 kun automme oli tällainen ei meitä hirveemmin tervehditty ,useimmiten retkeilyautoilijat vain tunnistivat ja vastasivat moikkaamiseeni




nyt vastataan tervehtimiseeni lähes 100 % karavaanareista
ja valitettavasti sfc numeroa ei meille tule

ja jos mulle ei vastata moikkaamiseen ei se hetkauta pätkääkään ,saattoihan kuljettajalla ja matkustajillakin olla jotain tärkeämpää esillä juurikin silloin
Kirjoittanut: Jogi
« : 25.07.2014 kello on 14:18 »

Paremmin noussut lapanen tänä kesänä kuin edellisinä mun mielestä.

Ajoimma viime viikonlopuksi pohjoiseen, jolloin melkein kaikki tervehti. Kunnes rupesi Oulu lähestymään niin siinä Limingan kohdilla viidestä peräkkäisestä matkailuautosta ei vastattu.

Sen jälkeen vastaantullut kuudes, vaununvetäjä, oli varmaan turisti kun räpylä heilui iloisesti.  Thumb

Kiinnititkö huomiota puuttuiko morjenstamatta jättäneiltä TV-antenni katolta? Täällä on oma ryhmänsä jotka eivät hevin tervehdi kuin omiaan. Voi hyvin ulottua tämä käytäntö tien päälle. Kaikkia syntisiä ei tervehditä.