rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: jorma
« : 21.07.2014 kello on 21:48 »

Pohjamuovi kyllä vaimentaa moottorin ääntä aikatavalla. Minäkin heitin sen kokeeksi pois, mutta ruuvasin takaisin sillä hytissä on ääntä muutenkin riittävästi. ;)
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 21.07.2014 kello on 19:51 »

Eipä ole enää ajankohtainen. Kytkimen luistamisen syyksi paljastui sinne vuotanut vaihteistoöljy. Olivatten "säästäneet" korjaamolla
joko aikaa tai rahaa eivätkä olleet tilanneet stefoja. Kun asiaa alettiin tutkia paljastui että myös vetoakselin stefat olivat vaihtamatta. Tod.näk. vetarin stefojen vuotaminen aiheutti laatikkööljyjen katoamisen (pikkuhiljaa) ja näin laakerit menivät ns. piloille.
Kun tuossa mun kulkineessa on toi pohjamuovi paikallaan niin ei niin tule seurattua öljyvuotoja. Voipi olla että heitän sillä vesilintua seuraavan kerran kun sitä irrotellaan, talvella kun autolla ei kerran ajeta ja näin vähän turha kapistus minun mielestä.

En tiedä onko asia enään ajankohtainen.... Mutta, mulla on sattumoisin
juuri vaidelaatikkoremont ti käynnissä tällaiseen samanlaiseen vm.90.
Kuten jo kuvasta ja piirroksestakin näkyy, voin kyllä vahvistaa ettei tuota
kytkinlevyä väärinpäin kootuksi saa ainakaan alkuperäisen mittaisilla
asetelman pulteilla. Puhumattakaan että vielä ensimmäistäkään kertaa
toimisi.
    Edellisten perusteella tuo väärä säätö vaikuttaa toki
realistiselta mutta muitakin luistamisten syitä voisi kuvitella.
Voitelu kytkimen ura-akselille ja painelaakerin liukuputkelle on tarpeen
mutta riskinähän on rasvan liika viljely , sitä voi sitten joutua
kytkilevylle. Asia jota joudun itsekin arvioimaan taas pian.
   Korjaamokokemuksell ani ei ole koskaan tullut vastaan löystyneitä
asetelman pultteja mutta teoriassa... hmmm, ehkä. Turhankin tiukalla
olleita on tullut vastaan viimeksi eilen.
Kirjoittanut: Mjerica
« : 21.07.2014 kello on 04:43 »

En tiedä onko asia enään ajankohtainen.... Mutta, mulla on sattumoisin
juuri vaidelaatikkoremont ti käynnissä tällaiseen samanlaiseen vm.90.
Kuten jo kuvasta ja piirroksestakin näkyy, voin kyllä vahvistaa ettei tuota
kytkinlevyä väärinpäin kootuksi saa ainakaan alkuperäisen mittaisilla
asetelman pulteilla. Puhumattakaan että vielä ensimmäistäkään kertaa
toimisi.
    Edellisten perusteella tuo väärä säätö vaikuttaa toki
realistiselta mutta muitakin luistamisten syitä voisi kuvitella.
Voitelu kytkimen ura-akselille ja painelaakerin liukuputkelle on tarpeen
mutta riskinähän on rasvan liika viljely , sitä voi sitten joutua
kytkilevylle. Asia jota joudun itsekin arvioimaan taas pian.
   Korjaamokokemuksell ani ei ole koskaan tullut vastaan löystyneitä
asetelman pultteja mutta teoriassa... hmmm, ehkä. Turhankin tiukalla
olleita on tullut vastaan viimeksi eilen.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 25.05.2014 kello on 11:02 »

Tuommosiahan ne yleensä on, et keskiö on toiselta puolelta korkeampi ja jos sen laitat vauhtipyörään päin (onnistuu jossain autoissa) niin alkaa kantamaan jolloin kytkin luistaa.

Kysymys oli ehkä huonosti muotoiltu.   :-[   Jos rakenne on epäsymmetrinen, niin harvemmin sen saa tungettua paikoilleen niin, että se toimisi edes kerran.
Kirjoittanut: pouhe
« : 25.05.2014 kello on 09:59 »

Jos se jää keskiöstään kantamaan niin silloin kytkin ei irroita.
Kirjoittanut: jamppa508
« : 25.05.2014 kello on 09:43 »

Kertokaas nyt, minkälainen on kytkin, jota ei saa laittaa kuin tietyin päin?



Tuommosiahan ne yleensä on, et keskiö on toiselta puolelta korkeampi ja jos sen laitat vauhtipyörään päin (onnistuu jossain autoissa) niin alkaa kantamaan jolloin kytkin luistaa.
Kirjoittanut: MM
« : 24.05.2014 kello on 23:24 »

Tuli näköjään yksi kuva kahteen kertaan.  Piti olla tämä, jossa näkyy kytkinpolkimen liikevaran säätöarvo.
Kirjoittanut: tsahkali
« : 24.05.2014 kello on 21:12 »

Harmittava homma puolestasi! Jos on asennus virhe, vaadi korjaus samaan hintaan..

Eihän siinä ole edes mitään vaatimista.
Kertokaas nyt, minkälainen on kytkin, jota ei saa laittaa kuin tietyin päin?
Kirjoittanut: aaoulusta
« : 24.05.2014 kello on 19:19 »

Harmittava homma puolestasi! Jos on asennus virhe, vaadi korjaus samaan hintaan..
Kirjoittanut: JPVäisänen
« : 24.05.2014 kello on 19:03 »

Ettei vaan olis käyny asentajalle vanhanaikaiset ja menny kytkinlevy väärinpäin, jossain autoissa mahdollista ja toimii vähänaikaa, mut sitte alkaa luistamaan ja jos tossa sun autossa on vielä samanlainen kytkinpoljin, mitä minulla on, ettei siinä ole mitään stopparia, mitä vasten se pysähtyis (nousee vaikka pystysuoraan ylöspäin) niin ei siinä mitkään säädöt auta, eli vie vaan takuu korjaukseen.
Eipä tosiaan ole mitään stopparia paitti nyt siinä on vakkarin magneettikytkin topparina...mutta joo, pittää soittaa aika korjaamolle taas kerran. Onneksi ei ole nyt hetikohta reissua tiedossa.