rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: -------
« : 11.07.2014 kello on 08:49 »

Cabby väittää että polyuretaani ei kastu.

http://www.cabby.se/suomi/Matkailuvaunun-ostaminen/Cabby-Comfort-Concept/Cabby-menetelma/

Vaikuttaa siltä, että LMC käyttää tätä samaa menetelmää myös uusissa vaunuissaan. Rungot eivät sisällä puuta

http://www.lmc-caravan.de/fi/technologie/LLT.php

Onko seinässä vaneria. Voisiko se edes kastua?
Kirjoittanut: pamaus
« : 8.07.2014 kello on 22:56 »

entä jos kuitenki butyylin välistä pääsee vesi, kastuuko mikään, onko mitään vaaraa?

Cabby väittää että polyuretaani ei kastu.

http://www.cabby.se/suomi/Matkailuvaunun-ostaminen/Cabby-Comfort-Concept/Cabby-menetelma/

Vaikuttaa siltä, että LMC käyttää tätä samaa menetelmää myös uusissa vaunuissaan. Rungot eivät sisällä puuta

http://www.lmc-caravan.de/fi/technologie/LLT.php
Kirjoittanut: -------
« : 8.07.2014 kello on 21:27 »

Markkinapuheiden mukaan Cabbyssä. Ruiskutettu uretaani rakenne, jossa ei ole käytetty puurimoja. Mene ja tiedä onko vettymätön.

entä jos kuitenki butyylin välistä pääsee vesi, kastuuko mikään, onko mitään vaaraa?
Kirjoittanut: pamaus
« : 8.07.2014 kello on 19:18 »

Missä kulkineissa on vettymätön rakenne? Itseäni kiinnostaa kovasti...

Markkinapuheiden mukaan Cabbyssä. Ruiskutettu uretaani rakenne, jossa ei ole käytetty puurimoja. Mene ja tiedä onko vettymätön.
Kirjoittanut: -------
« : 8.07.2014 kello on 16:51 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Onkohan nykymallin Dethleffsseissä ohennettu lattian ja katon paksuutta vai onko ilmoitustapa vaan muuttunut? Ja onko sitä foamia nyt edes muualla kuin seinissä? ::)
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Mitä se tuo esim. Polarissa käytetty EPS on, äkkiseltään guugleettuna likimain normaalia vettyvää styroksia? Kuitenkin porukka mieltää sen "pohjoismaiseksi talvivaunuksi" eli lienee ainakin jotakin kovemmaksi/eristävämmäksi puristettua versiota? Toisaalta, rakennehan sen isolta osalta ratkaisee ja tosiaan just kaikenmaailman kylmäsillat ja muut jopa avoimet yhteydet ulkoilmaan.

Missä kulkineissa on vettymätön rakenne? Itseäni kiinnostaa kovasti...
Kirjoittanut: Sauli
« : 7.07.2014 kello on 15:34 »

Alde 3010:n panelissa on itessään lämpötila-anturi ja jollei siihen ole kytketty ulkoista anturia, niin silloin se mittaa panelin takana olevaa lämpötilaa.  Minulla puuttui ulkoinen anturi ja vieläpä tuo paneli oli muovisen luukun takana jne, joten lämpötila autossa vaihteli helpostikkin 5 astetta illan aikana.
Huollossa väittivät et autossa on ulkoinen anturi, mutta kun otin panelin käteen, niin eipä sieltä johtoa lähtenyt.  Sen jälkeen auto ollut mukavan tasalämpöinen, siis paitsi ekana iltana kun paikat vielä kylminä yms.
Kirjoittanut: tahko
« : 16.03.2014 kello on 19:43 »

Minulla LMC:ssä on Foam rakenne, joka on hyvin lämpöä eristävä ja ei vettyvä ja tukeva rakenne.

Nii, mutta ei seinissä, muistelen minä
Kirjoittanut: pamaus
« : 16.03.2014 kello on 19:35 »

Minulla LMC:ssä on Foam rakenne, joka on hyvin lämpöä eristävä ja ei vettyvä ja tukeva rakenne.

Se mikä myös vaikuttaa tuohon vaunun lämpötilan ylläpitöön on vaunun ikkunoiden ja kattoikkunoiden määrä.

Ei nuo isot heki kattoikkunat tuolla katossa voi olla kovin energia tehokkaita.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 16.03.2014 kello on 19:07 »

Tässä jotain, lainattu täältä http://home.swipnet.se/karavaanari/huolto/vihjeet/eriste.htm

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Mistä noi eri kertoimet tulee kun en ymmärrä, valaise vähän. :-[ Taulukko tuntuu muuten aika lookiselta.
Kirjoittanut: Topelius
« : 16.03.2014 kello on 17:53 »

Seinissä ja katossa on 37 millimetrin EPS-eriste ja lattiassa 44 millimetrin eriste. Näin syntyy markkinoiden tehokkain eristys.

"EPS-eristeelle tyypillinen lämmönjohtavuuden suunnitteluarvo on 0,033-0,036 W/(Km). EPS eli styrox on rakenteeltaan enemmän ilmaa ja vesihöyryä läpäisevä, ja voi vaativissa oloissa vettyä helpommin kuin suulakepuristetut XPS-levyt." Lähde : http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakennuseriste