Kirjoittanut: kimi
« : 4.07.2014 kello on 12:16 »Aikoinaan kaverilla oli vastaavia ongelmia omassaan. Kesäksi moottorin alasuoja pois ja talveksi taas takaisin. Kävi kesäisin lämpimänä suoja paikoillaan ja talvella kylmänä ilman suojaa.
Kirjoittanut: kimi« : 4.07.2014 kello on 12:16 »Aikoinaan kaverilla oli vastaavia ongelmia omassaan. Kesäksi moottorin alasuoja pois ja talveksi taas takaisin. Kävi kesäisin lämpimänä suoja paikoillaan ja talvella kylmänä ilman suojaa.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä« : 4.07.2014 kello on 12:04 »
Kop, kop. ![]() Kirjoittanut: Muumuupapa« : 4.07.2014 kello on 11:46 »Reissu tuli tehtyä ja lämpöjen osalta kaikki meni hyvin. Vaihdoin ennen reissua termostaatin ja jäähdytysnesteet sekä poistin moottorin alasuojan ja tuulettimen muovisen ilmanohjaimen. Lisäksi huuhtelin jäähdytydjärjestelm än.
Kun ulkolämpötila oli 20 astetta tai alle, lämmöt pysyivät tasan 80 asteessa. Pahimmillaan Sloveniassa oli kymmeniä kilometrejä pitkä nousu ja hellettä 30 astetta, jolloin moottorin lämpö kipusi noin 95 asteeseen. Ei tarvinnut kuitenkaan pysähtyä tai avata lämmityslaitetta. Eli kyseessä taitaa olla ominaisuus eikä vika. Näköjään vanhakin auto voi olla luotettava kulkupeli hieman kovemmissakin olosuhteissa. Kirjoittanut: Muumuupapa« : 25.05.2014 kello on 11:23 »Voisiko vesipumppu olla tulossa tiensä päähän? Jäin vielä miettimään tuota vesipumppua. En löytänyt vesipumpun vaihdosta merkintää auton huoltohistoriasta ja kilometrejä on takana 170 000. Pyörittääkö sitä tässä mallissa jakohihna? Moottori on Ivecon 8140.27. Kirjoittanut: Muumuupapa« : 25.05.2014 kello on 11:17 »Tuota, tuota, Onkos paineellinen järjestelmä? Silloinhan lämmöt saisi nousta 'normaalisti' toiselle sadalle. On erillinen paisuntasäiliö eli eikö se silloin ole paineellinen järjestelmä? Kirjoittanut: Kare« : 24.05.2014 kello on 22:10 »Kannattaa tarkistaa että syylärin ilmakanavat eivät ole tukossa. Terve! Mulla oli noi kuvassa näkyvät jäähdyttimen rivat hapettunnu kokonaan pois. Aiheutti norjan reisulla isommissa nousuissa ylimääräisia taukoja, ja tasasellakin piti ajella lämpömittarin mukaan. Syylärin vaihdon jälkeen saa taas ajella nopeusmittarin mukaan. Ja mulla on kyseessä VW LT 31. Kirjoittanut: tsahkali« : 24.05.2014 kello on 21:18 »Mutta edelleen kone kuumenee hieman kun ajaa suurella vaihteella ylämäkeen. Enää ei lämmöt kuitenkaan nouse yli 90 asteen, joten tilanne lienee normaali. Tuota, tuota, Onkos paineellinen järjestelmä? Silloinhan lämmöt saisi nousta 'normaalisti' toiselle sadalle. Kirjoittanut: cossuesco« : 24.05.2014 kello on 20:23 »Kun flekti toimii niin kannattaa lähteä termarin vaihdosta.
Kirjoittanut: aaoulusta« : 24.05.2014 kello on 19:34 »Kävin läpi nuo viskon liittimet ja anturin. Nyt tuntuu toimivan. Äänestä sitä ei tosin huomaa, mutta konehuoneessa käy melkoinen puhuri kun kone on kuuma. Ja lämmöt saa putoamaan tosi nopeasti kun antaa kuormittamattomana vähän kierroksia. Jäähdyttäjäkin oli ehjä ja puhdas.Wispaappa pienempää vaihdetta ja katoppa onko mitää muutosta lämmöissä Kirjoittanut: RR« : 24.05.2014 kello on 19:31 »Voisiko vesipumppu olla tulossa tiensä päähän?
Meinaan jotta pumpun potku ei riitä jos koneessa on vähänlaisesti kierroksia. Periaatteessa koneesta otetaan ylämäkeen suurinpiirtein saman verran tehoa oli ne moottorin kierrokset mitkä vaan. |