Kirjoittanut: ariko
« : 25.06.2014 kello on 08:53 »Olen itse ostanut kaksi Transporteria huutokaupasta: Ensimmäisen 2006, auto oli vuosimallia 2000, ajettu 391 tkm. Penkitin tämän Caravelle -bussin penkeillä, ja modifioitiin retkeilyautoksi. Auto palveli loistavasti perheen kakkosautona ja vaunun veturina vajaat viisi vuotta, jolloin myin kaverilleni. Autolla oli ajettu tuolloin 450 tkm. Kaveri ajoi autolla 3,5 vuotta, ja myi tänä keväänä kaverilleen 520 tkm ajettuna. Auton tekniikassa ei ollut mitään ongelmia koko aikana, huollot tehtiin ja muutama raidetangon pää/ pallonivel vaihdettiin.
Toisen ostin 2010, Tämä oli vm. 2002, ajettu 405 tkm. Tähän autoon haettiin Saksasta Multivan -sisusta täydellisenä, eli purettiin sisältä kaikki vanha pois ja korvattiin saksasta tuodulla. Lisäksi maalautin auton. Myös tämä auto palveli loistavasti veturina/kakkosautona. Ajelin viime jouluun asti, jolloin myin edelleen. Autolla oli ajettu tuolloin 450 tkm. Myöskään tähän ei tarvinnut tehdä normaalien huoltotöiden lisäksi remontteja. Nämä molemmat autot siis olivat mallia T4, 75 KW2,5 TDI -koneella ja manuaalilaatikolla.
Muutamalla kaverillani on uudempaa T5 -mallia olevia vanhoja poliisiautoja. Ei näissäkään ole ongelmia ollut. Virkakäytössä olevat autot huolletaan säännöllisesti, sekä viat korjataan yleensä kustannuksia sen enempää ihmettelemättä. Tältä osin uskon, että ovat jossain määrin paljon ajettuna monesti parempia kuin luullaan. Ongelma tänä päivänä on, että auton rekisteröiminen matkailuautoksi ei ole ihan ongelmaton. Noista kavereiden T5 -malleista taitaa suurin osa olla henkilöautoksi rekisteröityjä, jolloin dieselvero on huomattavasti korkeampi.
Toisen ostin 2010, Tämä oli vm. 2002, ajettu 405 tkm. Tähän autoon haettiin Saksasta Multivan -sisusta täydellisenä, eli purettiin sisältä kaikki vanha pois ja korvattiin saksasta tuodulla. Lisäksi maalautin auton. Myös tämä auto palveli loistavasti veturina/kakkosautona. Ajelin viime jouluun asti, jolloin myin edelleen. Autolla oli ajettu tuolloin 450 tkm. Myöskään tähän ei tarvinnut tehdä normaalien huoltotöiden lisäksi remontteja. Nämä molemmat autot siis olivat mallia T4, 75 KW2,5 TDI -koneella ja manuaalilaatikolla.
Muutamalla kaverillani on uudempaa T5 -mallia olevia vanhoja poliisiautoja. Ei näissäkään ole ongelmia ollut. Virkakäytössä olevat autot huolletaan säännöllisesti, sekä viat korjataan yleensä kustannuksia sen enempää ihmettelemättä. Tältä osin uskon, että ovat jossain määrin paljon ajettuna monesti parempia kuin luullaan. Ongelma tänä päivänä on, että auton rekisteröiminen matkailuautoksi ei ole ihan ongelmaton. Noista kavereiden T5 -malleista taitaa suurin osa olla henkilöautoksi rekisteröityjä, jolloin dieselvero on huomattavasti korkeampi.