Kirjoittanut: Yrjö
« : 1.05.2014 kello on 13:01 »Ei tuo jarrutus niin kovin suurta G-voimaa aiheuta, toista on törmääminen.
Pitäisikö tälle säiliölle laittaa vielä kunnon tuet etupuolelle, ettei jatka hätäjarrutuksessa matkaansa eteenpäin?
Liukumaan ei pääse, kun alustalevyn reikä on melko tarkka ja remmi kyllä kestää.
Oli kait ensinmäinen koereissu tuolla Spritellä. Suuren aisapainon vuoksi perällä oli n. 60 kg. rautaa irrallaan, yht`äkkiä päätin kokeilla jarrujakin, hyvinhän kuusi kummia savusi.

Sitten vasta muistin irrallaan olevat raudat, puolisen metriä olivat tulleet eteenpäin, kumimaton kitka oli riittänyt.
Eka kausi ajettiin pultatuilla rautapainoilla, sitten tuli perälle vesisäilö +akut.

Minulla oli kanssa tommonen detskun 590S ja siinä tuo ongelma oli päin vastoin.Takana oli parisänky,WC ja suihkukoppi.Harmaav

Moni vaunuilija pähkäilee juuri tuon aisapainon kanssa jota akselin etupuolella oleva täysi vesisäiliö ei varmasti paranna.Sillä aisapainolla on merkitystä kun vetoauto on lastattu matkaa varten kantavuus kuormalla ja aisapaino menee vielä 100kg jopa yli. 
