Kirjoittanut: tsahkali
« : 24.04.2014 kello on 21:41 »Vaihtelin Ransuun öljyt ja kun pohjalevy kerran oli irti, (saa sen kyllä muutenkin) päätin irroittaa myös EGR:n, kun se on näitä kauhujuttujen ykkösaiheita. Kotelon sisällä oli joku tippa vettä ja vaseliinit aika entisiä. Moottorin nastat hapettuneet. Ei mitään niin kamalaa.
Ja sitten se itse venttiili: Hiukan hienoa nokea, sen verran että sormet likaantui. Ei se ainakaan moottoria sotke. 50 000km takana.
Niin, vielä: Sinne sisään menee vaan moottorin sähköt. Kolmesta muusta nastasta kun mittasi, siellä oli n. 1,5+1,5 kohmia vastusta. Minkähän laista elämää se venttiili oikein elää?
Ja sitten se itse venttiili: Hiukan hienoa nokea, sen verran että sormet likaantui. Ei se ainakaan moottoria sotke. 50 000km takana.
Niin, vielä: Sinne sisään menee vaan moottorin sähköt. Kolmesta muusta nastasta kun mittasi, siellä oli n. 1,5+1,5 kohmia vastusta. Minkähän laista elämää se venttiili oikein elää?

.

- ja oliko marmoritiskillä osakin liki tonnin
Oiskohan vesihöyryistä kiusaa mekanismille? Keväällä voi katsoa miten se on tehty, ja laittaa osina ultraäänipesukonees
Täällä jo kuolataan tuloksia...
Vaihtotyö ei sinänsä kummoinen operaatio ole, ei juuri kannata liikkeelle siitä maksaa paria-kolmea sataa.