rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Marso
« : 22.04.2014 kello on 11:25 »

Kiitokset avusta vastanneille ja muillekin jotka olivat hengessä mukana  ^-^. Ongelman syynä oli väsähtänyt akku. Toisena ongelmana oli toisen akunnavan liittimen huono kiinnitys.  Eipä huolinut akku enää juurikaan latausta ja jännitteet pysyivät alle 10. No, pyhien väistyttyä uusi vapaa-ajan akku kaupasta ja avot, suoraan kaupasta paikalleen laitettuna auttoi Primuksen käyntiin tuosta vaan. Pannu pöhisee hienosti ja lämpöä riittää.

Joskus näinkin että ei mitään vakavampaa ollut nyt vialla ;D. Näin sitä samalla oppii vaunuaan tuntemaan.
Kirjoittanut: tahko
« : 20.04.2014 kello on 11:29 »

Kiitos vinkeistä. Oli avattuna mutta kokeilin myös toisin päin - ei vaikutusta toimintaan. Tarkistin akun napajännitteen ja matalallahan se oli: 9,4V. Tässäkö mahdollinen syy? Mistähän pystyisi mittaamaan pannulle tulevaa jännitettä? Laitoin akun nyt lataukseen, katsotaan ottaako mitään vastaan vai onko kaput.

Joo vähän huonosti nuo Primukset syttyy tyhjällä akulla. Lataa akku ja sitten kokeilua ja jos vaikka silloinkin 230v kytkettynä vaunuun (ainakin aluksi että näkee onko pannun temppuilu virran vähyyttä)
Kirjoittanut: Marso
« : 20.04.2014 kello on 11:24 »

Kiitos vinkeistä. Oli avattuna mutta kokeilin myös toisin päin - ei vaikutusta toimintaan. Tarkistin akun napajännitteen ja matalallahan se oli: 9,4V. Tässäkö mahdollinen syy? Mistähän pystyisi mittaamaan pannulle tulevaa jännitettä? Laitoin akun nyt lataukseen, katsotaan ottaako mitään vastaan vai onko kaput.
Kirjoittanut: tahko
« : 20.04.2014 kello on 10:48 »

No joo, olipa hyvä vinkki kun noviisina tässä järjestelmään tutustutaan  Thumb

Eli uusien testien jälkeen: boksin häiriövalo kuitattuna kaasulämmitysnappi pohjaan, kiertovesipumppu käynnistyy, ja 12-14 sekunnin kuluttua häiriövalo syttyy.

Niin tota kuuluko kaasun suhina eli onko kaasujakajan (jakaa kaasun pannulle ja sisätilaan) musta vipu auki vai kiinni.(avattuna kireä ja liekinkuva näkyy kiinniollessa löysä)
Kirjoittanut: Marso
« : 20.04.2014 kello on 10:40 »

No joo, olipa hyvä vinkki kun noviisina tässä järjestelmään tutustutaan  Thumb

Eli uusien testien jälkeen: boksin häiriövalo kuitattuna kaasulämmitysnappi pohjaan, kiertovesipumppu käynnistyy, ja 12-14 sekunnin kuluttua häiriövalo syttyy.
Kirjoittanut: tahko
« : 20.04.2014 kello on 10:13 »

Häiriövalo palaa koko ajan, eli syttyy heti.

Siis kaikki toiminnat pois päältä ohjauspanelista ja olet kuitannut sen kolmio ledin pois sieltä poksista (eli mikään valo ei pala) Tässä tilanteessako kun kaasun painat päälle niin kolmio led syttyy samaan aikaan kun napin pohjaan painat?
Muistathan että kolmio led täytyy aina kuitata pois jos palaa, muuten ei mitään pysty kokeilemaan.
Kirjoittanut: Marso
« : 20.04.2014 kello on 09:32 »

Häiriövalo palaa koko ajan, eli syttyy heti.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 20.04.2014 kello on 08:49 »

Sikäli kun osasin oikein mitata niin nollaa näytti kiinnitysruuvista mitattaessa  :-[. Ohjausyksikössä palaa kyseisen lämmitysmuodon valo ja siis häiriövalo seurana.

Syttyykö häiriövalo heti vai 13 tai 26 sekunnin kuluttua? Vaikuttaa poksivialta.
Kirjoittanut: Marso
« : 19.04.2014 kello on 22:42 »

Sikäli kun osasin oikein mitata niin nollaa näytti kiinnitysruuvista mitattaessa  :-[. Ohjausyksikössä palaa kyseisen lämmitysmuodon valo ja siis häiriövalo seurana.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 19.04.2014 kello on 22:08 »

Kiitos vastauksesta. Nyt on resettiä paineltu, ei vaikuttanut mihinkään paitsi että käynnistystoiminto, hurina ja kertanaksaus (lienee magneettiventtiili) alkoi ikäänkuin alusta. Tuntuu ettei yritäkään sytyttää mitään.

--- ja siis sähköpatruunakin on mykkä  :-\

Patruuna on eri asia kuin kaasulämmitin. Mittaa hehkun jännite kun käynnistät pannun. Sen voi mitata mustan poksin kiinnitysruuvista. Pitää olla  yli 2,5 volttia. Palaako ohjauspaneelissa valot kyseisen lämmityksen kohdalla?