Kirjoittanut: Hauho
« : 9.04.2014 kello on 13:48 »Siis Itellan ja Tullilaitoksen nimissä
Kirjoittanut: Hauho« : 9.04.2014 kello on 13:48 »Siis Itellan ja Tullilaitoksen nimissä
Kirjoittanut: mjh48« : 9.04.2014 kello on 10:58 »Soitin juuri Postiin kun olin saanut aiemmin sähköpostin "Valitse itse mistä noudat verkko-ostoksesi" jossa pyydetään ottamaan pankkitunnukset esille jne.
Tämä ei ole kuulema huijaus viesti. Huijaus viestissä on suoralinkki pankin sivua näyttävälle sivustolle ei Postin sivulle. ![]() Sen sijaan oikeassa Itellan/Postin viestissä osoitetaan Itellan sivulle jossa pyydetään tunnistautumista pankkitunnuksilla. Tämä tiedoksi, ettei synny suurempaa paniikkia kuin on aihetta. Kirjoittanut: Duster« : 9.04.2014 kello on 08:32 »Posti/Itella lähestyi ko. tiedotteella
Posti Hyvä asiakkaamme Olemme saaneet tietää, että rikolliset yrittävät kalastella verkkopankkitunnuks ia laittomilla huijaussähköpostivi esteillä. Aiemmin huijausviestejä on lähetetty muun muassa viranomaisten nimissä, nyt liikkeellä on myös viestejä, joissa lähettäjäksi mainitaan Itella tai Posti. Itella tai Posti ei lähetä asiakkailleen sähköpostiviestejä tai tekstiviestejä, joissa pyydetään tilinumeroita tai ohjataan pankkien sivuille tunnistautumista varten. Huijausviestissä linkin kautta avautuva huijaussivusto muistuttaa pankin Tupas-tunnistautumista eli se pyytää kirjautumaan pankkitunnuksilla palveluun. Ohjeita asiakkaille: - Älä avaa epäilyttävää viestiä tai klikkaa linkkejä. - Älä luovuta verkkopankkitunnuks iasi. - Jos olet käyttänyt tällaisen viestin yhteydessä pankkitunnuksiasi, ota välittömästi yhteyttä omaan pankkiisi ja kerro mitä on tapahtunut. Kerromme lisää tilanteesta ja tarkempia ohjeita posti.fi-sivuilla. Ystävällisin terveisin Postin asiakaspalvelu |