Kirjoittanut: perho-ukko
« : 29.03.2014 kello on 11:14 »Siihen akun +napaan !
Kirjoittanut: perho-ukko« : 29.03.2014 kello on 11:14 »Siihen akun +napaan !
Kirjoittanut: sahurikake« : 29.03.2014 kello on 11:03 »tollanen tuli hankittua ... tosin vielä asentamatta, toimii samalla pääkytkimenä
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-V/Virtakytkimet/Akunvalitsin-1-2-12-25877/ mihinkäs tässä sulake/sulakkeet kannattas laittaa? Kirjoittanut: RR« : 29.03.2014 kello on 09:17 »Oisko sittenkin yksinkertaisin systeemi,kun kytkee vain akut yhteen suoraan . Joo. Kunhan molemmat akut on samantyyppisiä, esim lyijy- tai agm-akkuja. Ja akun välittömään läheisyyteen sulake. Kirjoittanut: Humppeli 1« : 29.03.2014 kello on 09:01 »Oisko sittenkin yksinkertaisin systeemi,kun kytkee vain akut yhteen suoraan .
Kirjoittanut: 0yxxy0« : 29.03.2014 kello on 08:21 »Mitä mieltä oletta tämmöisestä? Kävishän tuo Kirjoittanut: 0yxxy0« : 29.03.2014 kello on 08:19 »Eikös tuohon riittäisi kaksi pääkytkintä ! Mun tapauksessa 3 akkua ja jokaiselle oma kärki. Aloittajalla riittäisi jos 2 akkua laittaa kaksi 1 vaiheista kytkintä (riittävä amppeeri määrä oltava) Kirjoittanut: Humppeli 1« : 29.03.2014 kello on 07:58 »Mitä mieltä oletta tämmöisestä?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/386785/Akkukytkin-12V-230A-mikrokytk Truma imasee yhden akun jännitteen niin alas että katkaisee jännitteen. Vajaassa vuorokaudessa siis putoaa jännite. Kirjoittanut: perho-ukko« : 29.03.2014 kello on 07:11 »Eikös tuohon riittäisi kaksi pääkytkintä !
Kirjoittanut: 0yxxy0« : 29.03.2014 kello on 07:01 »Mulla sellainen (ei saa enään) 3~ pääkytkin jossa kolme vipua hatulla yhdessä, poistin hatun ja nyt pystyn päättämään mitä akkua puretaan ja samalla laturi voi ladata jo tyhjentynyttä silloin agri käy. Samanlaisia ollut takavuosina 1~senakin.
Kirjoittanut: Yrjö« : 28.03.2014 kello on 22:10 » Monet kannattaa sitä valintakytkintä, ettei vahingossa mene molemmat tyhjäksi yht. aikaa.
Venetarvikkeista löytyy sellaisia neli asentoisia kytkimiä, joilla voidaan valita kumpi tahansa, tai molemmat, tai ei kumpikaan. Itse olen aina pitänyt ne yhdessä, eikä ole päässeet ihan tyhjäksi koskaan. Tuo ajon aikainen lataus menee paremmin kahteen akkuun, se kun on meille tärkeää. Vanhojen akkujen aikaan kerran täytyi moottori käynnistää, jotta invertteri antoi 230 V. virtaa. Silloin tällöin ehkä ne on syytä irroitta toisistaan, jotta nähdään onko toinen mennyt sököksi, ja ladata yksitellen, jotta molemmat ovat ihan täynnä. |