rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 16.03.2014 kello on 20:55 »

:laugh: No johan lakikin vaatii 4% aisakuormaa, eli jos kovin paljon kuormaa siellä niin eteenkin laitettava jotain kompensoimaan sitä, vaikkapa vararengas pullokotelon valmiiseen telineeseen. Ja parisänky on tuossa pohjaratkaisussa keulilla, minkä alle tulee muutenkin tungettua vaikka mitä (pöytä, tuolit jne.).

Tuo 500SK:n etupainoisuus on mulle kyllä tuttua  ;D (ex. tuolla alatunnisteessa ;) ) Mulla oli 500SK:ssa aisapaino ekalla punnituksella 130kg :o

Se ei vaan ole kovin hyvä yhdistelmä kompensoida väärää lastausta lisäämällä toiseen päähän - ajovakautus kylläkin auttaa "pitkien heilureiden ongelmaan", jos sellainen on.
Kirjoittanut: 560FMK
« : 16.03.2014 kello on 11:32 »

Nojoo, mutta jos aisapaino laskee alle 30 kilon tai negatiiviseksi, saa olla melkoinen veturi kun vaunu tulee perässä koko ajan jarrut pohjassa ;D
:laugh: No johan lakikin vaatii 4% aisakuormaa, eli jos kovin paljon kuormaa siellä niin eteenkin laitettava jotain kompensoimaan sitä, vaikkapa vararengas pullokotelon valmiiseen telineeseen. Ja parisänky on tuossa pohjaratkaisussa keulilla, minkä alle tulee muutenkin tungettua vaikka mitä (pöytä, tuolit jne.).
Kirjoittanut: Ossi66
« : 15.03.2014 kello on 22:02 »

2014-malleissa ATC vakiona, joten ei pitäisi tuota ongelmaa olla. Samoin lasikuitukatto tuli vakiovarusteeksi ainakin Camper/Nomad/Beduin-kokoluokkaan.

Nojoo, mutta jos aisapaino laskee alle 30 kilon tai negatiiviseksi, saa olla melkoinen veturi kun vaunu tulee perässä koko ajan jarrut pohjassa ;D
Kirjoittanut: 560FMK
« : 15.03.2014 kello on 21:51 »

Kun tavarat on niin perällä kuin mahdollista, ei voi kyllä paljoa painoa lastata tai löytää itsensä (ja perheen) pientareelta.
2014-malleissa ATC vakiona, joten ei pitäisi tuota ongelmaa olla. Samoin lasikuitukatto tuli vakiovarusteeksi ainakin Camper/Nomad/Beduin-kokoluokkaan.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 15.03.2014 kello on 21:47 »

Onko takaosan tavaratilan luukku / tavaratila hyvä lisävaruste? Lisävarusteena mm Camper 500 SK mallissa, jolloin perässä olevan kerrossängyn alasänky käännetään ylös tavaratilaksi. Tieten keveille tavaroille.   

Varmasti helpottaa tavaroiden lastausta, mutta ainakin kylmillä ilmoilla jäähdyttää alasänkyä paljon.
Kun tavarat on niin perällä kuin mahdollista, ei voi kyllä paljoa painoa lastata tai löytää itsensä (ja perheen) pientareelta.
Kirjoittanut: 560FMK
« : 15.03.2014 kello on 21:46 »

Jos täräyttää lämmöt kunnolla päälle, niin eikös aika nopeasti selviä missä kohtaa lattiassa on lämmityskiertoa?
Näin vois kuvitella. Puolentoista viikon päästä on toivon mukaan vaunu pihassa niin pääsee tutkailemaan.
Kirjoittanut: iso-juuso
« : 15.03.2014 kello on 21:05 »

Löytyiskö tästä kuvaa? Mietin vähän että mihin kohtaan lattiaa uskaltaa porata esim. akulle kiinnikkeitä.

Jos täräyttää lämmöt kunnolla päälle, niin eikös aika nopeasti selviä missä kohtaa lattiassa on lämmityskiertoa?
Kirjoittanut: 560FMK
« : 15.03.2014 kello on 20:12 »

2012 esitteen perusteella putkia on vain kulkualueella, ei koko lattian alueella.
Löytyiskö tästä kuvaa? Mietin vähän että mihin kohtaan lattiaa uskaltaa porata esim. akulle kiinnikkeitä.
Kirjoittanut: iso-juuso
« : 9.01.2012 kello on 08:06 »

Onko Dethleffsin vesikiertoisen lattialämmityksen osalta tietoa, miten se on rakennettu verrattuna pohjoimaisiin vaunuihin? Lattiassa olevien putkien sijoittelu / määrä, jotain muuta merkitsevää? Onko lämpöputket lattian koko alueella vai pelkästään kulkualueella? Onko takaosan tavaratilan luukku / tavaratila hyvä lisävaruste? Lisävarusteena mm Camper 500 SK mallissa, jolloin perässä olevan kerrossängyn alasänky käännetään ylös tavaratilaksi. Tieten keveille tavaroille.   

2012 esitteen perusteella putkia on vain kulkualueella, ei koko lattian alueella.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 9.01.2012 kello on 08:01 »

Tuo tavaraluukku on hyvä varustus. Detskun lattialämmityksestä ei havaintoa.