rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: TonyN
« : 6.03.2014 kello on 21:32 »

mitenkähän olis jarrucleaneri?

Sillä saat vaan maalin ohkaseks,haihtuu liian äkkiä(ei ehdi massa liueta). Tärpätillä putsasin irtolistoja joskus,niitäkin sai liotella paljon että massa irtosi hyvin.

Mun neuvo: Kaavi ylimääräinen vanha massa pois mahdollisimman hyvin,siten että siitä jäävä kerros on ohut täten saat jollakin liuottimella helposti ne loputkin pois,koska se ohut kerros liukenee helpommin ja siistimmin kun paksu kerros.

Toki 100% poisto ei ole välttämätöntä,mun mielestä tärkeintä on että kovettunut vanha massa saadaan välistä pois ,ettei lista tms. jäisi kauheasti kantamaan niistä kovettuneista kohdista. Ja yleesä kova massa varisee pois jo esim. kylkilistan irrotuksessa,ja jos ei varise niin kelvoton massa lähtee hyvin pienellä vaivalla.

Kannattaa kokeilla millä myrkyllä se lähtee parhaiten, mutta älä laajalle alalle pellillä. Listat kestää kyllä rankenpaakin käsittelyä.
Kirjoittanut: K.E.V
« : 6.03.2014 kello on 18:38 »

Luota nyt ylläolevan Tonyn kertomaan, hän on monta vaunua laittanut uusiksi.
Tietenkin omallaan saa tehdä mitä haluaa....
Kirjoittanut: soliffiätäri6102i
« : 6.03.2014 kello on 18:36 »

mitenkähän olis jarrucleaneri?
Kirjoittanut: TonyN
« : 5.03.2014 kello on 22:45 »

Suhteellisen tymäkkä pinelinen ja veden sekoitus on toiminut aika hyvin massojen siivouksessa,uuden ylipursuneen massan poistaa helposti suihkuttamalla pesuaine+vesi sekoitusta ja muovi tai puutikulla kaapimalla,lopuksi sormella silottaa sauman siistiksi. Vanhaan massaan saattaa purra raaka pineline.
Kirjoittanut: Yrjö
« : 5.03.2014 kello on 22:21 »

Ostin joskus litran Sika cleaner 205:ttä, sillä nopea pyyhkäisy, pitäisi rasvat olla vähissä. Asetonilla myös olen pyyhkäissyt, saatta joihinkin maaleihin vaikuttaa, jos alkaa liian pitkään liottamaan?
Kirjoittanut: K70
« : 5.03.2014 kello on 21:52 »

Rasvan poistoon automaalareiden käyttämä decreaser, tai sitten IPA:aa, eli isopropyylialkoholi a (puhdas jäänesto sekoitettuna 1:1 akkuveden kanssa on oma sekoitus, jota käytän rasvan poistoon).
Kaikki bensan jäänestoaineet ei ole täysin puhtaita, joissain jotain öljyä n.1%. Semmoinen ei käy, mutta esim. Nesteen jäänesto käy, jos sattuu jostain löytymään. Polaric-merkkisen jossain erässä on öljyä, vaikkei ole mainittu (valmistajalta selvitetty), mutta nyt taas puhdasta.
Kirjoittanut: MCL
« : 5.03.2014 kello on 14:57 »

Ehkäpä Kiillon valmistama mineraalibensiini ei jätä öljyisiä jäämiä pinnalle, mutta se ei ole ko tärpättien yleispätevä ominaisuus? Asia on helppo todeta monista mineraalitärpäteist ä aistinvaraisesti.
Asiaa on taidettu sivuta ennekin mm tällä keskustelusivustoll a.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.03.2014 kello on 13:21 »

^
Ai  ;D
Mikäli uskomme valmistajaa: "..Tuote on myös tehokas liuotin pintojen rasvanpoistoon ja muuhun puhdistukseen, kuten pikitahrojen poistoon ajoneuvoista."
 http://www.kiilto.com/fi/rakentaminen/tuotteet/tuotteet?product_group=28&prod=64
..ja miksi emme uskoisi  :D

Jos jää rasvainen jälki/kalvo, tarkoittaa se sitä, että rätti ei ole ollut riittävän puhdas.. tokihan pinnan voi senkin jäljiltä pestä.

Edit: niin, suosittelin min. tärpätillä siis vanhojen hyvin kiinniolevien butyylimassojen siivoamiseen ja osin jäävien "pehmentämiseen" uuden tartuntapinnaksi. Ymmärtääkseni itse min.tärpätissä ei ole mitään "öljyä", joka haittaisi uuden ja vanhan massan liuottamista/sulattamista toisiinsa..
Kirjoittanut: MCL
« : 5.03.2014 kello on 13:10 »

Mineraalitärpättiä ( lakkabensiiniä ) ei kannata jättää viimeiseksi käsittelyksi, sillä se jättää rasvaisen pinnan. Mineraalitärpättikä sittelyn jälkeen on mitä suositeltavinta pyyhkiä pinta, ennen tiivistämistä, esimerkiksi etanolilla. Etanoli ei jätä öljykalvoa jälkeensä.
Kirjoittanut: 88k5
« : 5.03.2014 kello on 10:26 »

Kysymys kuumana vai kylmänä - minusta riippuu sitä onko vanha massa hyvin kiinni..

Jos se lähtee kylmänä helposti irti, tarkoittaa se sitä, ettei se ole enää hyvin kiinni (kutistunut/kuivunut).. kannattaa siis lämmittämättä muovi tai puulastan avulla poistaa mahd hyvin. Naarmuttamatta maali pintaa.. pienet jäämät lähtevät hyvin vanhan massan tollolla. Vasta lopuksi lian ja rasvan (sekä asentajan hien  ;D ) poisto massattavista pinnoista. Itselläni on riittänyt ihan liuotinpesuaine..

Jos poistettava massa on hyvin kiinni eikä tahdo lähteä kylmänä, voi sen tosiaan hiustenkuivaajalla lämmittää, jotta lastalla enin lähtee. Se mikä tuntuu pysyvän  antaa olla.. uuden tartunnan parantamiseksi puhdistus vaikka mineraalitärpäillä (lakkabensa) siivous liasta, tasoitus ja vanhojen osalta slitä osin poisto, mitkä jäävät listojen alta näkyviin..

Sileästä kattopinnasta siivoa helposti kaiken vanhan pois, mutta kuulavasaraseinäpel ti teettää usein paljon töitä, jos kaiken vanhan pois haluaa  ;)