rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Humppeli 1
« : 13.02.2014 kello on 11:08 »

Sun pitää päästä laitteen alkuasetuksiin ja laittaa sieltä "PW save / virransäästö" aktiiviseksi.

Muistelisin sinne alkuasetuksiin päästävän ilman virtojen irroitusta painamalla pitkään käynnistysnappia tai sitten painamalla pitkään sitä monitoimi/valintanappulaa.

Sitten saa olla molemmat virtajohdot kiinni ja laite menee päälle/pois virtanapista.

Vaunussa sitä on mahdoton kytkeä muulla tavoin - eikä toimi pelkän muistipiuhan kytkemällä ;)
PW savesta löytyi tauidille lääke ,nyt pelittää oikein.

Kiitokset kaikille tasapuolisesti Thumb Thumb :D
Kirjoittanut: tsahkali
« : 13.02.2014 kello on 09:56 »

Joissain auto/mankka kombinaatioissa ei tuo DIN jännitesyöttö olekaan oikein, eli jatkuva- ja herätevirran paikat menevät ristiin jolloin mankka ei sammu oikein.

Tuo muuten pitääpaikkansa.  Vaihtelin pari vuotta sitten radiota yhteen autoon ja piti vaihtaa pinnien paikkaa liittimessä, muuten kaikki sopi.
Kirjoittanut: Ossi66
« : 12.02.2014 kello on 22:51 »

Sun pitää päästä laitteen alkuasetuksiin ja laittaa sieltä "PW save / virransäästö" aktiiviseksi.

Muistelisin sinne alkuasetuksiin päästävän ilman virtojen irroitusta painamalla pitkään käynnistysnappia tai sitten painamalla pitkään sitä monitoimi/valintanappulaa.

Sitten saa olla molemmat virtajohdot kiinni ja laite menee päälle/pois virtanapista.

Vaunussa sitä on mahdoton kytkeä muulla tavoin - eikä toimi pelkän muistipiuhan kytkemällä ;)
Kirjoittanut: 88k5
« : 12.02.2014 kello on 22:28 »

Joo, kyllä ne din-pistokkeessa kannattaa molemmat (+batt/backup ja +ign/acc) kytkeä..
Ja voivat joillan auto ja soitin merkeillä mennä ristiin.. nykyäänhän se soittimen vars. teho otetaan suorasta akkukytkennästä (+batt). Kun taas joskus filosofia oli ottaa +ign:stä. Ja +backup oli siis vain muistitoiminnan vuoksi..

Jos tuota +ign/acc ei kytke, ei toosa sitten sammu virta-avaimesta - joviaali kysymys: ign vai acc -asennossa.. (acc uupui kysyjällä)
Kirjoittanut: 99
« : 12.02.2014 kello on 22:06 »

Oisko käytölle niinkin helppo ratkaisu; kun ei avaimet ole virtalukossa, painat vain soittimen power-nappulaa niin kauan, että herää henkiin..
Mulla blaukkarissa antaa 30min poppiaikaa.. eräässä Fiatin konsernisoittimessa antoi valita vartin välein aina 60 min. asti.

Noinhan se toimii kun on oikein kytketty, ja nyt ei ole (jännitesyötöt ristissä) :(
Kirjoittanut: 88k5
« : 12.02.2014 kello on 22:00 »

Oisko käytölle niinkin helppo ratkaisu; kun ei avaimet ole virtalukossa, painat vain soittimen power-nappulaa niin kauan, että herää henkiin..
Mulla blaukkarissa antaa 30min poppiaikaa.. eräässä Fiatin konsernisoittimessa antoi valita vartin välein aina 60 min. asti.
Kirjoittanut: esa
« : 12.02.2014 kello on 21:15 »

Joissain auto/mankka kombinaatioissa ei tuo DIN jännitesyöttö olekaan oikein, eli jatkuva- ja herätevirran paikat menevät ristiin jolloin mankka ei sammu oikein.
itellä ainakin tuollaiset komenukset vanhenpien pioneerien kanssa pitänyt vaihtaa johtojen järjestystä joko autonjohtosarjasta tai radionjohdoista joissain malleissa ollut liittimet valmiiksi radion johdoissa
Kirjoittanut: Humppeli 1
« : 12.02.2014 kello on 15:45 »

No, sitten on mahdollisesti tuo yllä kuvaamani tilanne.

Joo tämmöistähän tämä on,tutkimattomat ovat sähköntiet Thumb

Kyllä se tämäkin ongelma vielä selviää Thumb
Kirjoittanut: 99
« : 12.02.2014 kello on 15:37 »

Kävin kokeileen ilman herätävirtaa,ei mitään elonmerkiä ilman herätevirtaa.
Pimeä koko näyttö.

No, sitten on mahdollisesti tuo yllä kuvaamani tilanne.
Kirjoittanut: Humppeli 1
« : 12.02.2014 kello on 15:36 »

Herätevirtaa ei kytketä.

Herätevirran tarkoitus on ainoastaan käynnistää/sammuttaa automaattisesti radio kun auto käynnistetään/sammutetaan. Ilman herätevirtaa käynnistäminen ja sammuttaminen tapahtuu radion omasta virtanäppäimestä.

Tämä ongelmasi johtuu siitä että kun herätevirtaan tulee sähköä, niin mankka pitää taustavalaistuksen päällä vaikka se on sammuksissa. Ja valaistus on päällä sen takia että mankan valaistus toimisi kuten mittarivalaistus.

Kävin kokeileen ilman herätävirtaa,ei mitään elonmerkiä ilman herätevirtaa.
Pimeä koko näyttö.