rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Kotilo
« : 10.02.2014 kello on 17:55 »



Trumatic 6002 termostaatti ei ole tarkoitettu edestakaisin ruuvailtavaksi, ennemminkin voisi sanoa niin, että se säädetään kerran paikalleen ja se voi periaatteessa olla samalla asetuksella maailman tappiin.  ;)

  Termostaatin asennolla ei säädetä lämmitystehoa, lämmitin valitsee itse käytettävän tehon verratessaan sisätilan lämpöanturin mittaamaa lämpötilaa termostaatin asetusarvoon.

  6002 termostaatti on kyllä mielestäni hieman vaikeasäätöinen, pieni asetuksen muutos on vaikeahko tehdä.  Tai sanotaanko sama asia niin päin, että lämmitin reagoi voimakkaasti termostaatin nupin asennon selkeään muutokseen.

   Meniköhän jotenkin näin. ;)
 
 

Justiinsa näin.
Tuota nuppia kun koskee vähänkin niin lepikkoon menee.
Yksi pykälä aiheuttaa jo hikoilua ja sitten kun veivaa nuppai takas pienelle niin
kylmettyy koko kotilo. Nyt oon pikkasen malttanu olla käsi pois nupilta niin homma toimii.

Joku ratkasu tuohon olisi kiva kun 5 kohdilta ei meinaa löytyä + 20 asteen asetusta, vaan aina mennään yli 2 asteen verran suuntaan ja toiseen.

Kirjoittanut: putkimies
« : 10.11.2013 kello on 13:37 »



   " Mutta minkälainen logiikka tuohon yllä lainaukseen liittyy?"

  ... Trumatikin ilmankiertopuhallin (lämmityskäyttötilan teessa) ei itse asiassa juuri mitään muuta tee kuin jäähdyttää lämmitintä.  Lämmitin ottaa ilmaa omasta ympäristöstään, ja puhaltaa lämmönsiirtoputkist oon.


  Lämmittimestä ulos tuleva, lämpöputkiin lähtevä ilma on ymmärtääkseni noin 60 asteista.  Jos lämmittimen ympäristön ilma on 45 asteista, lämmön nousu lämmittimessä on noin 15 astetta.
    Edellisen sijaan, jos lämmittimen ympäristön ilma on 30 asteista, lämmön nousu lämmittimessä onkin 30 astetta.

  Eli jälkimmäisessä tapauksessa saman lämpöenergian siirtämiseen tarvitaan puolta pienempi ilmavirtausmäärä.

  Tietenkin kaikki lämmönsiirtoputket pitää olla auki. Läpät auki ja tarkistus ettei putket ole painuneet lyttyyn irtotavaroita kuljetettaessa.

    Trumatic 6002 termostaatti ei ole tarkoitettu edestakaisin ruuvailtavaksi, ennemminkin voisi sanoa niin, että se säädetään kerran paikalleen ja se voi periaatteessa olla samalla asetuksella maailman tappiin.  ;)

  Termostaatin asennolla ei säädetä lämmitystehoa, lämmitin valitsee itse käytettävän tehon verratessaan sisätilan lämpöanturin mittaamaa lämpötilaa termostaatin asetusarvoon.

  6002 termostaatti on kyllä mielestäni hieman vaikeasäätöinen, pieni asetuksen muutos on vaikeahko tehdä.  Tai sanotaanko sama asia niin päin, että lämmitin reagoi voimakkaasti termostaatin nupin asennon selkeään muutokseen.

   Meniköhän jotenkin näin. ;)
 
 
Kirjoittanut: mjo33400
« : 8.11.2013 kello on 16:26 »

Onko kaikki ilmaputkien venttiilit auki?
Kirjoittanut: "Masi"
« : 8.11.2013 kello on 14:33 »

Kyllä se rupeaa viilentämään itseään jos tapahtuu ylikuumenemista.
Ja monessa  se vehje on siellä takatallissa. Ja sitten kun pakataan talliin kamat sisään, niin ilmankierto estyy.
Kaveri mc louisissa oli juuri viimme talvena samaa oiretta joka parani paikallisen lämmitinkorjaajan neuvolla sijoitella kamat talliin paremmin.
Lämmitin oli tosin c 4 kombi, mutta samahan se on muuten paitsi teholtaan.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 8.11.2013 kello on 14:21 »


Tuntuisi tuo 5 olevan noin +19 astetta ja 7 noin 23 astetta.

Mutta minkälainen logiikka tuohon yllä lainaukseen liittyy?
Tuntuisi olevan jossain 35 asteen tuntumassa.
Jäähdyttääkö lämmitin itse itseään puhallustehon automaattisella nostolla?

Tekisi mieli laittaa joku elektroniikka hidastamaan puhaltimen nopeutta
että saisi nukutuksi. Ens yönä täytyy kokeilla nukkua 5 asetuksella.
Entäs täysi nestekierto lämmitys? Ei ollut sit v......... ;)
Kirjoittanut: seppoko
« : 8.11.2013 kello on 14:21 »


Tuntuisi tuo 5 olevan noin +19 astetta ja 7 noin 23 astetta.

Mutta minkälainen logiikka tuohon yllä lainaukseen liittyy?


Olisikohan pitänyt olla termarin anturin viereen? Mutta ehkä Bavaria tarkentaa?
Kirjoittanut: Kotilo
« : 8.11.2013 kello on 14:11 »

Paneppa mittari sinne lämmittimen viereen ja katso kuinka kuuma sijoitus paikka on kun lämmitin on neljä-viisi tuntia toiminut.
Saattaa olla siinä se syy.


Tuntuisi tuo 5 olevan noin +19 astetta ja 7 noin 23 astetta.

Mutta minkälainen logiikka tuohon yllä lainaukseen liittyy?
Tuntuisi olevan jossain 35 asteen tuntumassa.
Jäähdyttääkö lämmitin itse itseään puhallustehon automaattisella nostolla?

Tekisi mieli laittaa joku elektroniikka hidastamaan puhaltimen nopeutta
että saisi nukutuksi. Ens yönä täytyy kokeilla nukkua 5 asetuksella.



Kirjoittanut: seppoko
« : 8.11.2013 kello on 13:47 »

Oma havainto olisi että sillä asetetulla "lämpötilalla" ei ole sidosta kulkineen ulkopuoliseen maailmaan. Eli riippumatta ulkolämpötilasta pyrkii lämmitin pitämään sisälämpötilan siinä mitä lämpötilan sen mielestä kullakin asetuksella tulisi olla olipa ulkona lämmintä tai kylmää.

Eli seiska tarkoittaisi sisälle xx-lämmintä olipa ulkona mikä keli tahansa. Pakkasella lämppäri sitten vaan tekee enemmän töitä päästäkseen siihen asetettuun tavoitteeseen.

Omassa kulkineessa ei juuri tarvitse säädintä rumpata ulkokelin mukaan eli kesänsä talvensa voi olla samassa asennossa (joka itseasiassa on tuossa seiskan lähellä). Toki siinä tulee sitten ero että kovalla pakkasella sitä mielellään pyytää vähän enemmän lämmintä ihan itse kun ei tuo toosa osaa tuntemuksia tulkita :-)


Noinhan termostaatti  minunkin mielestäni toimii. Eli "rumppaus" tapahtuu toivotun sisälämpötilan mukaan, kuten edellä mainitsin.
Kirjoittanut: Haapaniemen Paroni
« : 8.11.2013 kello on 13:12 »

Vertailun vuoksi. Minulla on päivällä kuutosella ja yöllä 5- tai  neljä ja puoli. Silloin päivälämöö on reilut 20 ja yö n.18.
Lämpötilat ainakin kohdillaan Thumb
Kirjoittanut: Vemppu
« : 8.11.2013 kello on 12:45 »

Oma havainto olisi että sillä asetetulla "lämpötilalla" ei ole sidosta kulkineen ulkopuoliseen maailmaan. Eli riippumatta ulkolämpötilasta pyrkii lämmitin pitämään sisälämpötilan siinä mitä lämpötilan sen mielestä kullakin asetuksella tulisi olla olipa ulkona lämmintä tai kylmää.

Eli seiska tarkoittaisi sisälle xx-lämmintä olipa ulkona mikä keli tahansa. Pakkasella lämppäri sitten vaan tekee enemmän töitä päästäkseen siihen asetettuun tavoitteeseen.

Omassa kulkineessa ei juuri tarvitse säädintä rumpata ulkokelin mukaan eli kesänsä talvensa voi olla samassa asennossa (joka itseasiassa on tuossa seiskan lähellä). Toki siinä tulee sitten ero että kovalla pakkasella sitä mielellään pyytää vähän enemmän lämmintä ihan itse kun ei tuo toosa osaa tuntemuksia tulkita :-)

Kun kokeilin siirtää huonetermostaatin alemmaksi ulko-oven päältä niin silloin asteikosta riitti kun pyyti pienemmällä lukemalla lämpöä mutta ongelmaksi tuli se että uudessa termostaatin sijoituspaikassa lämpötilavaihtelu meni suureksi > lämmitin oli vähän "herkkä" reagoimaan. Siispä siirsin takaisin ylemmäksi stabiilimpaan ilmaan ja tyydyin siihen että säätöasteikolla mennään yhden pykälän kovemmalla.