rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.01.2014 kello on 13:33 »

Elikkäkö hammashihna kampuran pään hammaspyörä on päässy liikkumaan akselinsuuntaisesti ko - tuntuis että liike pitää olla useita millejä, että kiila kuluttaisi hammaspyörää..

Ei, vaan se muutaman satasen väljyys, mikä on kiilan ja uran välissä, riittää siihen, että pyörä rupeaa 'hakkaamaan' ja pikkuhiljaa leikkaa kiilan kahteen osaan. Näin olen nähnyt tapahtuvan, en tiedä miten tapaus 'Opel' meni.
Kirjoittanut: 88k5
« : 23.01.2014 kello on 13:11 »

^
Elikkäkö hammashihna kampuran pään hammaspyörä on päässy liikkumaan akselinsuuntaisesti ko - tuntuis että liike pitää olla useita millejä, että kiila kuluttaisi hammaspyörää.. hihnan luiskahtaminen väliin lennossa samalla tuntuisi helpolta..

Missäs opelissa on kammenkulma-anturi kun noissa on aika monessa merkissä on kuluva "liitos" akseliin (yleensä nokka-akseli). Tuo saattaa tykätä heikkoa liioista värinöistä..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 23.01.2014 kello on 11:15 »

Sain käsityksen Serafiinan ukolta että kiilakiinitys oli pettänyt. Siihen kyllä laitettiin uusi kiila mutta se ei kai vielä riittänyt vaan siihen on tehty joku viritys.

Jeps. Jos pultti löystyy, kiila hakkaantuu vinoksi, jopa pettää. Samalla se tahtoo hakata uran/kolon muotopuoleksi. Hihnapyörän puoli on onneksi yleensä se pehmeämpi puoli ja helpommin uusittavissa/korjattavissa.
Kirjoittanut: illu
« : 23.01.2014 kello on 10:22 »

Sain käsityksen Serafiinan ukolta että kiilakiinitys oli pettänyt. Siihen kyllä laitettiin uusi kiila mutta se ei kai vielä riittänyt vaan siihen on tehty joku viritys.
 
Kirjoittanut: tsahkali
« : 22.01.2014 kello on 21:40 »

Ongelmaksi paljastui, että kampiakselin hihnapyörä oli löysä tai väljä.
Vian löytymisen teki hankalaksi se, että ajoitus oli kohdillaan tyhjäkäynnillä. Kierrosten noustessa sytytyksen ajoitus muuttui.
Nyt kun hihnapyörä on saatu tiukattua, niin auto on toiminut jonkun aikaa ihan ok.

Kerros lisää. Oliko siellä kiilakiinnitys, vai jopa kiila ja kartio? Ja kai se kiila uusittiin?
Kirjoittanut: Onneva
« : 22.01.2014 kello on 20:41 »

Tän ketjun aloittajana kerron Opelin kuulumiset, ettei ihan jää ilmaan tää juttu.
Kyselin tänään kuulumisia ja tässä terveisiä.

Opel on bensakone, kun täällä sitä arvuuteltiin.
Ongelmaksi paljastui, että kampiakselin hihnapyörä oli löysä tai väljä.
Vian löytymisen teki hankalaksi se, että ajoitus oli kohdillaan tyhjäkäynnillä. Kierrosten noustessa sytytyksen ajoitus muuttui.
Nyt kun hihnapyörä on saatu tiukattua, niin auto on toiminut jonkun aikaa ihan ok.

Toivottavasti tää on ymmärrettävää asiaa, kun en itse ole korjaustaitoinen.
Kiitos omistajan puolesta kaikille joilla riitti mielenkiintoa asiaan :)
Kirjoittanut: J.Harju
« : 3.11.2013 kello on 23:37 »

Astraahan ei 1.6 dieselinä ole tehty. Josko se suodatin olis lipsahtanu sinne väärin päin ja ahdistaa kakun saantia?
Tai sitten ne ooppelin surullisen kuuluisat anturi viat?
Kirjoittanut: Yrjö
« : 3.11.2013 kello on 22:59 »

Nyt taitaa olla kyse 1.6D:stä - dieselistä kun EGR kuvioissa  :D
   Kyllä Opelilla ekotykeissä on ollut aika kauan pakokaasujen kierrätystä. Diiselit on 1.7 1.9 ja 2.0 ei kuitenkaan yleisesti noin vanhoissa.
    Kysyjä ei ole kertonut ko. moottorityyppiä, joten ollaan arvailujen varassa.
Kirjoittanut: 88k5
« : 3.11.2013 kello on 22:40 »

Moi, olen eilen kirjautunut palstalle. Olen Opelin omistajan muija.
Kiitos neuvoista, ruvetaan käymään listaa läpi.

Autossa ei ole ilmamassamittaria. EGR-venttiilin puhdistuksen jälkeen moottorin vikavalo sammu. Mutta huono veto jatku.
Täytyy tehdä lisää testejä.

Nyt taitaa olla kyse 1.6D:stä - dieselistä kun EGR kuvioissa  :D

- siirtopumppu viallinen
- ilmavuotoa ruiskupumpun ja tankin välillä
- tankinkorkin korvausilmareikä tukossa (ajele korkki löysällä kokeeksi)
Kirjoittanut: Yrjö
« : 3.11.2013 kello on 22:13 »

Vikakoodien tarkastus ensimmäiseksi, niin ei tarttee arvailla ja korjata ehjiä paikkoja. ;)
    Thumb Thumb