rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 22.01.2014 kello on 15:30 »

Minulla oli autossa AGM-akku kun tuon omistajaksi tulin eli 5v se on nyt siellä ollut ainakin. Liike ei ole sitä myyntitilanteessa laittanut, koska on Varta eikä Volvo, joten epäilisin edellistä omistajaa ja hänen edellistä syksyä eli olisi nyt 5.5v vanha. Oikeastaan vanhempi se ei voi olla, kun auto oli ostaessa 4v vanha.

No tuo arvaten 5.5 vuotias AGM-akku palvelee edelleen Dieselin virrantarvetta erinomaisesti. Viikonloppuna laitoin älylaturin lataamaan kun on ollut enempi lyhyttä ajoa ja polttoainetoiminen lämmitin käytössä aktiivisesti. n. 7h jälkeen latasi edelleen (3.8A virralla) - aamulla kertoi akun olevan täysi.

Minulla siis pelkkää positiivista kokemusta. Kun akun vaihto tulee, seuraavakin on 95-100Ah AGM-akku ;)
Kirjoittanut: tsahkali
« : 22.01.2014 kello on 14:05 »

Nykyään joihinkin akkuihin on tullut merkintä  'Start-Stop kelpoinen', tai jotain sinnepäin. Liekö noissa mitään eroa aiempiin?
Kirjoittanut: RR
« : 22.01.2014 kello on 13:30 »

Meillä oli audissa agm, muistaakseni varta. Auto oli bensakoneella, joten kylmäkäynnistysvirr an tarve oli pienempi.

Ei ole mitään pahaa sanottavaa. Audi tyhjäsi akkua säännöllisen epäsäännöllisesti eikä se akku siihen hajonnu vaikka oli välillä talvellakin tyhjä.

Audi oli meillä 3 vuotta. Akku oli ostaessa autossa ja meni auton mukana.
Kirjoittanut: Aakku
« : 21.01.2014 kello on 22:21 »

Omassa autossani on joku tuollainen akku, koska auto luokitellaan joksikin microhybridiksi.
Ei ole sen kummempaa kokemusta, kuin että hyvinhän se pelaa 2,5 vuotiaassa autossa.

Tuolla hiukan ominaisuuksista yhdestä akkumerkistä:
http://exide.fi.loopiadns.com/wp/wp-content/uploads/2009/05/Exide_Micro_Hybrid_FI_web.pdf
Kirjoittanut: Vesseli
« : 21.01.2014 kello on 22:09 »

Puolitoista vuotta vanha 110 Ah:n starttiakku näyttää tuleen
tiensä päähän. Tilalle tarjottiin 92 Ah:n AGM-akkua, jonka
käynnistysvirta on 850 A.

Tietenkin yritän akkua takuuseen, kun auto on saman ikäinen
kuin akku. Ensimmäinen vastaus oli kielteinen kuten saattoi
odottaa. Tavasin takuuehtoja enkä löytänyt kohtaa, joka
rajaisi akun pois maksamani takuun piiristä.

Arveluttaa hiukan AGM-akku näissä olosuhteissa.
Ymmärtääkseni akku voi olla entinen, jos se pääsee
syväpurkautumaan. Tarjosivat hintaa, jolla saa melkein
kaksi happoakkua.

Jos lajitovereilla on kokemusta AGM:sta, kommentit ovat
tervetulleita