Kirjoittanut: jus66si
« : 12.01.2014 kello on 00:06 »Jes. Toihan on hieno juttu että sait sen kuntoon ja noin pikku juttu. Just sopivasti kun pakkaset alko sait lämmöt pelittään.
Kirjoittanut: jus66si« : 12.01.2014 kello on 00:06 »Jes. Toihan on hieno juttu että sait sen kuntoon ja noin pikku juttu. Just sopivasti kun pakkaset alko sait lämmöt pelittään.
Kirjoittanut: 88k5« : 11.01.2014 kello on 13:17 »^
Onneks löytyi - halpa vika 12 v jännitemitatuksissa aina kannattaa mitata samasta paikasta lepojänniteen lisäksi myös jännite kuormitettuna; romahtaminen kertoo juuri noista huonoista liitoksista/johtavuuksista.. Kirjoittanut: lehtomik« : 11.01.2014 kello on 13:09 »Nyt wörkkii
Kiitos kaikille vastanneille. Aina se vika löytyy kun tarpeeksi kaivaa. Nyt se oli jopa hävettävän yksinkertainen eli huono kontakti. Kun kävin johtoliitokset ja sulakkeet läpi niin alkoi pelittämään. En osannut alkuun epäillä kun yleismittari antoi lukemaksi 12 v ja puhallin lähti pyörimään kun laittoi virtajohdot suoraan moottorin perään. Ilmeisesti virtamäärät oli sen verran rajalla että kun osa hukkui säätölaitteisiin niin sitten ei enää pyörinytkään. Tajusin asian vasta kun sähkökynän lamppu ei jaksanut syttyä vaikka mittarin mukaan piti olla 12 v. Kirjoittanut: 88k5« : 7.01.2014 kello on 22:46 »^
Eikös moottoriohjaimen X1:+ ja X1:- navan yhdistäminen polta vain sulakkeen Minusta, jos sen sijaan sen X2:5 ja X2:2 jomppaa yhteen niin ohjainpaneli ohitettu.. Kirjoittanut: jus66si« : 7.01.2014 kello on 21:42 »Katselin töitten jälkeen tuota piirikaaviota.
Tuo +12V reitti nro 5 voisi olla yksi mahdollinen syy, jos + 12 ja - navan hyppylangalla yhdistäminen käynnistää moottorin. Ohittaen näin kortin piirit. Jos tuossa viitoslinjassa on matkalla transistori ( näkyy tuossa lukevan "kollektor"joka viittaisi transistorin kollektoriin) Tulis mieleen että transistori on sökö. Saatan olla ihan väärässäkin. Tuo vain tuosta kaaviosta kävi ilmi. Kirjoittanut: lehtomik« : 7.01.2014 kello on 16:01 »Kiiti vinkeistä. Kokeilen vielä rassata sitä kun saan aikaiseksi.
Säädin on seinämallia ja pinta-asennettava. Eli johdot tuskin on kovia kokeneet. Mutta voihan joki niistä silti olla poikki. Kirjoittanut: 88k5« : 6.01.2014 kello on 11:00 »Ikään kuin tuohon ohjaimeen etupanelissa (tai seinässä) ongelma kohdistuisi - ei vaan siinä juuri vars. osia..
Mittaamalla niistä selviäsi; syyllinen / syytön Btw. jos sulla on tuo etupanelissa oleva malli Kokeile painaa tuota liukukytkintä samalla kun siirrät 0 -> M (eli vasemmalle).. hörähtäisköhä? Tuleepa mieleen, että kannattaa mitata sille tulevan kaapelin kunto kun se saattaa kärsiä etupanelin irroituksessa kun värkkiä huoltaa/imuroi pölystä.. Kirjoittanut: lehtomik« : 6.01.2014 kello on 09:00 »Kiitos vastauksista. Vaikka elektroniikka ei minun alaani olekaan, niin alan joku päivä etsimään kadonnutta sähköä tuon kytkentäkaavion avustamana. Ei luonto anna periksi ostaa uutta ennen kuin vanha on kunnolla syynätty.
Kirjoittanut: jus66si« : 6.01.2014 kello on 00:09 »http://www.leisureshopdirect.com/caravan/gas/product_28063/truma_trumavent_teb2_fan_control_switch.aspx
Vaikuttas näköjään olevan tuo säädin kulutustavaraa, kun katsoo tuota "Technical questions" osuutta. ebay:ssa on ainakin tuota potikkaa myynnissä. http://www.ebay.com/sch/TEB2 Kirjoittanut: mjo33400« : 5.01.2014 kello on 21:09 »Moi, Auttaiskohan tämä. |