rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: eura665
« : 2.01.2014 kello on 17:43 »

Kyllä taisi käydä niin että tuo kerran sipannut akkuni jää apukäyttöön tallinnurkkaan ja kunhan remontti on tehty ja koittaa kevät ni käyn motonetista uudet akut koppiautoon, onpahan sitten takuulla yhtähyvät kun samaanaikaan ne ostaa, alkavan vuoden reissut aattelin pärjätä ilman tolppasähköä joten täytyy hyvät akut katsella.
Kirjoittanut: Jgahpir
« : 2.01.2014 kello on 03:34 »

Henkilöauton (bensa) akku vetelee viimeisiään. Auto ei kestä seisoa 3 vk eikä lähde enää käyntiin ilman roikkaa, autossa 4A Defa akkulaturi moottorilämmittimen piirissä. Tunnin roikan jälkeen lähtee kyllä hyvin mutta kun pakkaset tulee? Leopojännite 12,04 V nyt aamulla kun autolla on eilen ajettu.
Hyllyssä pari ehdokasta, edellisen auton 4 v sitten kolariauton nokalta nostettu tuolloin vuoden vanha, napajännite 12,47 V, viimeksi ladattu joskus keväällä (ajettu yksi reissu vuosi sitten) tai toisesta autosta viikko sitten pois nostettu 5 vuotias ensiasennusakku 12,37 V napajännitteellä. IMOP laittaisin tuon kolariauton akun. Miten nuo halvat kuormitustesterit on luotettavia?

Jos aikaa ja harrastusta riittää, hyvän kuvan akun kunnosta saa kun laitat akkuun kuormaksi 50W halogeelipolttimon ja katsot miten kauan se palaa kirkkaana. 50W jakaa 12V saa noin 4A virran ja sen kerrot palamistunneilla ja toteat että ei ole lähelläkään akun kyljessä olevia Ah lukemia.
Tuo ei vielä kerro montako sataa Amppeeria siitä saa startatessa, mutta sen tietää että puolikuntoisesta akusta ei pakkasilla paljon lähde.

Meillä on akkuja myyvällä TB llä hieno digimittari joka kuormittamalla arvioi starttivirtaa.
Nätisti pyytämällä mittaavat vanhat akut myös.

Minun kokemus on että syväpurettu akku ei koskaan palaa entiselleen, jännite palaa, Ah ei.
Ctek 7A käyttäjänä tiedän että jotain palautuu, mutta entisöintiin ei nuokaan pysty.
Niinko Höpö mainitsi, paljonko kapasiteetista saa palautettua riippuu siitä kuinka nopeasti purkaantumisen jälkeen latauksen saa käyntiin.
Kirjoittanut: am1958
« : 2.01.2014 kello on 02:13 »

mihin tuossa testereitä tarvitaan, pari kolme kertaa talvessa kun lataa akun täyteen niin pysyyhän se kunnossa, merkkiakut on kyllä ihan paskoja opelinakku on ollut tähänasti paras, mulla on niitä ollut dieselautossa ja vaunussa, ei tule olemaan enää koskaan vartaa boschia ym, itse olen lainannut uutta dieselinakkua siskolle että käyttää sitä omassa autossa jatkuvasti talvella ja toimii hyvin, sehän siinä on, akku hyytyy jos sitä ei käytä, ja onhan niitä ylläpitolatureita vaikka osa niistäkin on ihan surkeita, defan kunnolllinen älylaturi on hyvä, mulla on sellainen autossa on, aika kallis vain, mutta koko rahan arvoinen. kyllä se niin on että jos akusta pitää vähänkään huolta niin ei tule ongelmia, jokainen sen tietää..
Kirjoittanut: tsahkali
« : 31.12.2013 kello on 11:37 »

Miten nuo halvat kuormitustesterit on luotettavia?

Siinä kun kalliimmatkin, enemmän epämääräisyyksiä tulee hapettumista.
Vertaa niitä kaikkia kolmea samoilla eväillä, saat osviittaa.
Kirjoittanut: ose
« : 31.12.2013 kello on 09:52 »

Henkilöauton (bensa) akku vetelee viimeisiään. Auto ei kestä seisoa 3 vk eikä lähde enää käyntiin ilman roikkaa, autossa 4A Defa akkulaturi moottorilämmittimen piirissä. Tunnin roikan jälkeen lähtee kyllä hyvin mutta kun pakkaset tulee? Leopojännite 12,04 V nyt aamulla kun autolla on eilen ajettu.
Hyllyssä pari ehdokasta, edellisen auton 4 v sitten kolariauton nokalta nostettu tuolloin vuoden vanha, napajännite 12,47 V, viimeksi ladattu joskus keväällä (ajettu yksi reissu vuosi sitten) tai toisesta autosta viikko sitten pois nostettu 5 vuotias ensiasennusakku 12,37 V napajännitteellä. IMOP laittaisin tuon kolariauton akun. Miten nuo halvat kuormitustesterit on luotettavia?
Kirjoittanut: eura665
« : 27.10.2013 kello on 21:32 »

No nii nyt on sitten kuormitustesteri tilattu eiköhän totuus sitten löydy.

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

Kirjoittanut: Teukka-74
« : 27.10.2013 kello on 16:56 »

Puuilossa kuormitustesti vempele maksoi 19e. Testasin mökillä akut, neljä oli sököä.  :)
Kiitos vinkistä.Pitää käydä huomenna hakemassa.  Thumb
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 27.10.2013 kello on 16:44 »

Tee pieni kuormitustesti, jotta näet, onko kapasiteetti jäljellä! Napajännite voi nousta normaalilukemiin, mutta kapasiteetistä on voinut osa kadota.
Toivotaan parasta.

Puuilossa kuormitustesti vempele maksoi 19e. Testasin mökillä akut, neljä oli sököä.  :)
Kirjoittanut: Teukka-74
« : 27.10.2013 kello on 16:20 »

Tee pieni kuormitustesti, jotta näet, onko kapasiteetti jäljellä! Napajännite voi nousta normaalilukemiin, mutta kapasiteetistä on voinut osa kadota.
Toivotaan parasta.
Thumb Levossa ollessaan ei napajännitteen pitäisi kovinkaan kovasti pudota. Olenkohan kuullut joskus 0.1V???
Kirjoittanut: eura665
« : 27.10.2013 kello on 13:54 »

Jonkunlainen testihän tolle olis tehtävä, ehkäpä käyn jonkun lampun tuohon akkuun kytkemässä, koppiauto vietiin jo talvisäilöön kun tänä syksynä ei muuton ja remontin takia kerkiä reissaamaan.

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk