rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: 0yxxy0
« : 9.11.2013 kello on 06:59 »

Pannun läpiviennin tyköähän sen huomaa paljonko neste jäähtyy kierron aikana. Lämpötila ero meno ja paluu putken välillä, tähänkin tieten vaikuttaa kiertovesipumpun teho mutta näissähän vakio toisin kuin taloissa useampi eri kierros alue.  Jos ei jäähdy ollenkaan niin lämmityksen voi sammuttaa.
Kirjoittanut: jorma
« : 8.11.2013 kello on 22:56 »

Ripapatterin lämmityskyky perustuu moitteettomaan ilmankiertoon ihan lattian rajasta kattoon saakka. Useimpien saksalaismerkkien ilmasolat on tehty istuinryhmien takaa kohtuullisesti mutta yläkaappien takaa ilmasolat puuttuu ja se oleellisesti heikentää kokonaiskiertoa.
Aloittajan vaunussa nämä asiat pitäisi olla kunnossa. ;)
Toki parannettavaa Solikoissakin löytyy. 8)
Kirjoittanut: -------
« : 8.11.2013 kello on 22:21 »

Voit vielä kokeilla sillain, että paat sähkö- ja kaasulämmityksen päälle. Sieltä eestä ne lattialämmityksen sulut kiinni. Lutkuttele niitä letkuja. Mulla oli samaa ongelmaa, mutta sain letkuja lutkuttamalla ilmat pois patteristosta.
Kirjoittanut: Pena10
« : 8.11.2013 kello on 21:30 »

Tuo väärä käsitys syntyi siitä kun en kokeillut pattereita, vaan pidin kättä noiden ilmasolien yllä. Sitten kun kokeilin pattereita niin kyllä ne tuntuu kaikki lämpimiltä.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 8.11.2013 kello on 21:22 »

Hienointa ihmisessä on kun pystyy myöntämään olleensa väärässä.   :)
Mutta nestelämmitys teoriassa on lähtöpuolelta lämpöisempi, sitä ei kyllä huomaa edes mittareilla jos neste kiertää.
m

Se on juuri näin. Thumb
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 8.11.2013 kello on 21:20 »

Älä ihnettele, kaikille meille on joskus käynyt noin. Thumb
Hienointa ihmisessä on kun pystyy myöntämään olleensa väärässä.   :)
Mutta nestelämmitys teoriassa on lähtöpuolelta lämpöisempi, sitä ei kyllä huomaa edes mittareilla jos neste kiertää.
m
Kirjoittanut: jus66si
« : 8.11.2013 kello on 21:17 »

Niin elikkä lämpö "eristyi" eikä päässyt kiertämään. No, pääasia että järjestelmä pelittää. 8)

Sen lämmön tehtävä siellä parivuoteen alla on syrjäyttää kosteutta, jota syntyy kun kulkinetta aletaan lämmittämään ja tyhjiin osiin jäisi ns.kylmätaskuja. Nämä kylmätaskut sitten keräävät rakenteiden pinnalle kosteutta joka on vahingollista. Mitä paremmin joka kolkka siitä vaunusta on lämmennyt sitä kuivempana laite pysyy. Siksi ajoneuvo yleensä lämmitetään aluksi reippaasti tuonne + 25C ja kattoluukut avataan raolleen. Lämmin ilmapatja nostaa kostean ilman  ylöspäin ja kattoluukuista se menee ulos.
Kirjoittanut: mjo33400
« : 8.11.2013 kello on 21:05 »

Olisinko nyt  kokonaan niin että olen täysin väärässä. Nimittäin nostin ylös noita osia penkkejä ja vuoteen ja kokeilin kädellä pattereita ja minusta ne on yhtä lämpimiä. Ehkä lukuun ottamatta oven ja sen loppupätkän osuutta.

Nimittäin se osa joka takaseinässä tuntuu lämpimältä kädellä ylhäällä on kokonaan pienen tuolin peitossa (ns malli) ja totta kai kaikki lämpö nousee ylös. Tuo patteri on yhtä lämmin parivuoteen alla kädellä koitettaessa, mutta alhaalla on suuri tila minne se haihtuu ja ei pääse samalla lailla nousemaan ylös kuin eriitetyn tuoli osan takaa.

Suokaan anteeksi tämä kysymys mutta olen aloittava karavaanari ja aloin ihmetellä  :'( kun tuntui niin oudolta.

Älä ihmettele, kaikille meille on joskus käynyt noin. Thumb
Kirjoittanut: Pena10
« : 8.11.2013 kello on 21:02 »

Olisinko nyt  kokonaan niin että olen täysin väärässä. Nimittäin nostin ylös noita osia penkkejä ja vuoteen ja kokeilin kädellä pattereita ja minusta ne on yhtä lämpimiä. Ehkä lukuun ottamatta oven ja sen loppupätkän osuutta.

Nimittäin se osa joka takaseinässä tuntuu lämpimältä kädellä ylhäällä on kokonaan pienen tuolin peitossa (ns malli) ja totta kai kaikki lämpö nousee ylös. Tuo patteri on yhtä lämmin parivuoteen alla kädellä koitettaessa, mutta alhaalla on suuri tila minne se haihtuu ja ei pääse samalla lailla nousemaan ylös kuin eristetyn tuoli osan takaa.

Suokaan anteeksi tämä kysymys mutta olen aloittava karavaanari ja aloin ihmetellä  :'( kun tuntui niin oudolta.
Kirjoittanut: jus66si
« : 8.11.2013 kello on 20:56 »

Kyllä tuokin pulssitus on toimiva ratkaisu. Thumb

Kiitos tuosta peukusta  ;) Mulla ei ole koskaan ollut nestekiertolämmityk sellä olevaa kulkinetta, mutta koitin improvisoida ihan ajatustyönä . Toimintaperiaate kun on kuitenkin tuttua.