rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Komissarov
« : 26.10.2013 kello on 09:52 »

Jos kanttiaalto riittää, sanot siellä SLO:lla vaikka Waeco PP1002 (1 kW) tai PP 2002 (2 kW). Ei tarvitse viritellä mitään releitä. Ulkosyötön laitat syöttämään laturia, sähköpatruunaa, invertteriä ja ehkä jääkaappia. Muut kulutuspisteet invertterin perästä. On noita siniaallollekin, minulla on sellainen työautossa 2,5 kW tehoisena.
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 25.10.2013 kello on 09:56 »

Juu, eihän tuo muuta vaadi kuin yhden 2-nap. vaihtoapureleen tai 2 kpl 1-map. (kuten mun kytkiksessä). Itse en ole tuohon (jo vanhan) invertterin ohjausta tuupannut kun jonkun sekin pitäisi laittaa päälle - sammutuksella ei niin väliä  :P

Tuollaista kytkentäautomatiikk aa laittaessa kannattaa miettiä miten kytkee;
 a) ettei akkulaturilla "ikiliikkujaa" yritä...  :laugh:
 b) ja ettei turhaan kwh-mittaria pyöritä, vaikka eihän siitä haittaa ole, koska yleensä niissä "valosähkö" -tilanteissä ei omaa kwh-lukemaa hyödynnetä
 c) ja jos on jääkaapissa (esim Dometic ******, AES) automaattinen energiavalinta, koska niissä verkkosähkö on priorisoitu 1.  ;) Eli mistä välistä saa 230VAC..

E: sen verran "katkoton" systeemi oma on. Lahden treffeillä vaimon föönauksen ajaksi irroitin ulkopistokkeen rasiasta, jotta 1.2kW tehot otettiin omasta "agm-ämpäristä" eikä naapureilta.. Juniorit ei toteuttaneet kehoitusta sulkea pleikka. Kun tulin takas sisään peli oli täydessä hektisessä vaiheessa  :o - ei katkoa. En suosittele..

E2: Kannattaa muistaa, että kytkennässä "inv.sähkö" kulkee avautuvien kärkien (NC) kautta, jotka ova usein vähempi virtaa kestävät; usein jos NO 16A, niin  NC 6A eli 1.38kW. Tarkkuutta valintoihin  Thumb

Siinä tietopakettia, Kiitos!
Kahtelin tästä linkistä  (Kiitos Seppo2007!) germaanikielellä tuommosia, olisko tuo se valmis vaihtokytkin manualinen ja automaattinen kuvissa? http://www.fraron.de/wechselrichterzubehoer/
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 25.10.2013 kello on 09:46 »

Muistelen, että matin tapauksessa on 13-nap autossa ja vaunussa  Thumb

Ja jos on oikein kytketty toista piuhaa pitki lataa, ja toista pitkin esim. jääkaappi kylmenee..
Juu nyt on akulta asti 2 jäykkää piuhaa 13 napaisten kautta. Ihan just meen laittamaan ekakertaa vaunun Subarun perään ja pikkuretkelle Pyhtää-Kotka suunnille jos ei muuta keksitä.  :)
Cabbyssa on aika viisaanoloinen se hallintapaneeli, sieltä voi mm. valita ladataanko akkua ajon aikana, niinhän se pitää laittaa, niin pärjää vaikka puskassa jonkun aikaa.
Täytyy katsoa mitä sen volttimittari näyttää.
Kirjoittanut: 88k5
« : 25.10.2013 kello on 09:25 »

Asiasta muodin mukaan hieman poiketen. Mihinkä vaunun akun napajännitte nousee ajon aikana, kun piuha on kuitenkin autosta pitkä ja "ohut".  ::)
Muistelen, että matin tapauksessa on 13-nap autossa ja vaunussa  Thumb

Ja jos on oikein kytketty toista piuhaa pitki lataa, ja toista pitkin esim. jääkaappi kylmenee..
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 25.10.2013 kello on 09:20 »

Asiasta muodin mukaan hieman poiketen. Mihinkä vaunun akun napajännitte nousee ajon aikana, kun piuha on kuitenkin autosta pitkä ja "ohut".  ::)
Kirjoittanut: 88k5
« : 25.10.2013 kello on 09:10 »

Juu, eihän tuo muuta vaadi kuin yhden 2-nap. vaihtoapureleen tai 2 kpl 1-map. (kuten mun kytkiksessä). Itse en ole tuohon (jo vanhan) invertterin ohjausta tuupannut kun jonkun sekin pitäisi laittaa päälle - sammutuksella ei niin väliä  :P

Tuollaista kytkentäautomatiikk aa laittaessa kannattaa miettiä miten kytkee;
 a) ettei akkulaturilla "ikiliikkujaa" yritä...  :laugh:
 b) ja ettei turhaan kwh-mittaria pyöritä, vaikka eihän siitä haittaa ole, koska yleensä niissä "valosähkö" -tilanteissä ei omaa kwh-lukemaa hyödynnetä
 c) ja jos on jääkaapissa (esim Dometic ******, AES) automaattinen energiavalinta, koska niissä verkkosähkö on priorisoitu 1.  ;) Eli mistä välistä saa 230VAC..

E: sen verran "katkoton" systeemi oma on. Lahden treffeillä vaimon föönauksen ajaksi irroitin ulkopistokkeen rasiasta, jotta 1.2kW tehot otettiin omasta "agm-ämpäristä" eikä naapureilta.. Juniorit ei toteuttaneet kehoitusta sulkea pleikka. Kun tulin takas sisään peli oli täydessä hektisessä vaiheessa  :o - ei katkoa. En suosittele..

E2: Kannattaa muistaa, että kytkennässä "inv.sähkö" kulkee avautuvien kärkien (NC) kautta, jotka ova usein vähempi virtaa kestävät; usein jos NO 16A, niin  NC 6A eli 1.38kW. Tarkkuutta valintoihin  Thumb
Kirjoittanut: kuusaan.matti
« : 24.10.2013 kello on 23:40 »

Eikös tuo onnistuisi ihan tavallisella 2-kärkisellä vaihtoreleellä, jonka syöttö otetaan tuosta ulkoisesta töpselistä. Eli kun töpselissä on virta, rele vetää ja vaihtaa asunnon pistorasiat töpselisähköön. Ja kun töpseli irroitetaan, rele päästää ja kytkee sisäverkon invertterin perään. Toki jos oikein haluaa hienosäätää, niin 3-kärkisellä vielä kytkee/katkaisee sen itse invertterinkin syötön samalla = invertteri on kokonaan pois päältä kun ollaan töpselivirrassa 8)
Kiitos! just noin! ja kiiitos myös muille!
Mutta mitäs siinä SLO tiskillä sanon  :laugh:
Pitää tuolle jonkunlainen pikkukotelokin samalla hommata.
Oliskohan mitään valmista pakettia, selkeä markkinarako!
Mulle voi kaupata ainakin heti!
m
Kirjoittanut: HiTec
« : 24.10.2013 kello on 12:22 »

Eikös tuo onnistuisi ihan tavallisella 2-kärkisellä vaihtoreleellä, jonka syöttö otetaan tuosta ulkoisesta töpselistä. Eli kun töpselissä on virta, rele vetää ja vaihtaa asunnon pistorasiat töpselisähköön. Ja kun töpseli irroitetaan, rele päästää ja kytkee sisäverkon invertterin perään. Toki jos oikein haluaa hienosäätää, niin 3-kärkisellä vielä kytkee/katkaisee sen itse invertterinkin syötön samalla = invertteri on kokonaan pois päältä kun ollaan töpselivirrassa 8)
Kirjoittanut: Komissarov
« : 24.10.2013 kello on 11:38 »

Tai sitten laitat vaan verkkovahdillisen invertterin...
Kirjoittanut: seppoko
« : 23.10.2013 kello on 23:42 »

löytyisikö tästä http://karavaanari.org/index.php/topic,4613.0.html ketjusta vastaus??