rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Suomen ex-pressan (Sale) sukunimi:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Soleil
« : 13.09.2013 kello on 20:50 »

Käytiin mökkiauto pesemässä. Halusin tutkia meidän konepellin alle kun täällä on puhuttu tästä ongelmasta.  :laugh:
Ihmettelin, että miten täältä vesi voisi valua moottoriin kun niin hyvät oli tiivisteet. Kaukalossa lasin edessä juuri tuolainnen iso reikä josta meni putki moottorin ohi. Lisäksi molemmissa päissä myös reijät, toisessa oli joku roska ja kun se aukesi niin letkua pitkin valui vesi renkaan luokse.
Kirjoittanut: jmn
« : 13.09.2013 kello on 20:28 »

Näyttääpä olevan eroja tuon etukaukalon rakenteessa Ducaton eri vuosimallien välillä vai vaikuttaneeko koriosankin valmistaja jotenkin asiaan. Itselläni on Bürstner Nexxo Ducato vm. 2010 ja siinä tuo kaukalo on takareunastaan tiivisteellä tuulilasia vasten, kaukalo on myös kiinnitetty molemmista päistään kuusiokoloruuveilla verraten tukevasti paikoilleen. Keskellä olevasta isommasta reiästä menee vesiputki alas moottorin ohi ja taakse. Päissä tuulilasin pyyhkijöiden akseleiden tienoilla olevista pienistä vesireiistä johtaa ohuet putket alas, niitä ei siis ole tarvinnut sinne itse rakentaa. Kaukalon etureunassa on myös tiiviste konepeltiä vasten. Kun keskisauma on tiivistetty ja irronneet peitetulpat on pantu paikoilleen niin moottoritila on pysynyt rankkasateella sekä auton pesuissa kuivana. Tällä hetkellä itselläni ei ole moottoritilan kastumisongelmaa. Joka tapauksessa rakenne vaatii tarkkailua. Aikaisemmissa vuosimalleissa rakenne on ilmeisesti ollut heikompi ja ongelmia esiintyy enemmän.
Kirjoittanut: MatsOnni
« : 12.09.2013 kello on 21:48 »

Tää on masentavaa. Tänään satoi vettö oikeen kunnolla ja minä töiden jälkeen peltiä avaamaan. Konetila oli läpimärkä jokapuolelta.

Aion selättää tän viemäröinti ongelman.

Vettä tulee sateella myös konepellin sivuista sisään ja reilusti.

Per......n makaroonit.

Kyllä masentavaa on! Myös sen takia että tilanne on tasan tarkkaan tiedetty tehtaalla jo ennen kuin ensimmäistäkään autoa on lähtenyt sieltä ulos. Ja pe...le sentään silti on jatkettu ainakin -12 loppuun. Joku sanoi että -13 mallissa on uusi rakenne kaukalossa. Nänhy en ole mutta näin väitettiin.
Kirjoittanut: Kotilo
« : 12.09.2013 kello on 20:01 »

Tää on masentavaa. Tänään satoi vettö oikeen kunnolla ja minä töiden jälkeen peltiä avaamaan. Konetila oli läpimärkä jokapuolelta.

Aion selättää tän viemäröinti ongelman.

Vettä tulee sateella myös konepellin sivuista sisään ja reilusti.
Myös tuulilasin ja kaukalon välistä tulee kaikki tuulilasin valumavesi konetilaan.

No tutkimuksien jälkeen kuva kertokoon enemmän.
Kolme katkennutta pidikettä ison mustan muovikaukalon alla.
Motonet myy pidikkeitä. 47-1759 numerolla.

Per......n makaroonit.
Kirjoittanut: MatsOnni
« : 12.09.2013 kello on 14:31 »

^
Valitettavasti tilanne ei kokonaan korjaannu vaikka kaikki tulpat, letkut ja viemärit olisi oikein paikoillaan. Vesi tulee myös kaukalon reunan ja tuulilasin välistä sekä tuulilasin alakulmien kautta. Tai ainakin mulla kahdessa eri yksilössä on ollut näin.
Kirjoittanut: jmn
« : 12.09.2013 kello on 14:12 »

Näyttää siltä, että auton kokoonpanovaiheessa joku on lintsannut eli jättänyt tulppia tai reiistä lähteviä letkuja asentamatta. Toinen vaihtoehto on, että myöhemmin esim. jonkin korjaustyön yhteydessä tulppia tai letkuja on jäänyt paikalleen asentamatta. Voi myös olla, että talvella jäätä ja lunta voimakkaasti tuosta vesikourusta esim. harjalla poistettaessa tulppia on lähtenyt irti huomaamatta. Viimeksi mainittu vaihtoehto näytti todennäköiseltä oman autoni kohdalla koska mielestäni uutena kaikki reikien peittotulpat olivat paikallaan. Valitettavasti reiät ja tulpat ovat sellaisissa paikoissa, että niitä ei helposti huomaa. Vaatii siis aika ajoin tarkistusta. Jokaisella autolla näyttää olevan omat metkunsa, jotka on syytä tietää.
Kirjoittanut: jva61
« : 12.09.2013 kello on 13:39 »

Fiat,,,petojen sukua, susi jo syntyessään :laugh: No ei pidä suuttua, vikoja on kyllä muissakin Thumbd
Kirjoittanut: Kotilo
« : 12.09.2013 kello on 12:45 »


Tämä asia kannattaa laittaa perusteellisesti kuntoon muuten tulee kallis lasku niinkuin yllä mainittiinkin.

Muutama linkki asiasta.


http://www.youtube.com/watch?v=gdLA99BZyRk

http://www.youtube.com/watch?v=8vOGJTTTlLw

http://www.youtube.com/watch?v=2btNxX28z1s

Kannattaa näköjään tehdä tiiviys tarkastus veden avulla omaan kapistukseen remontin jälkeen.

Kirjoittanut: Komissarov
« : 11.09.2013 kello on 21:52 »

Minulla valui sitä EGR:n alipaineventtiilin kiinnityspeltiä pitkin vesi kaasuläpän johtosarjan päälle, josta vesi nousi kaasuläpän sähköliittimen läpi (!) kaasuläpän moottorin sisään, jolloin läppä jäätyi pakkasella kiinni ja lisäksi jää rikkoi läpän asentotunnistuksen. Jumpereihin on ilmeisesti kyseisen asian tiimoilta tehty jonkinlainen kampanjakorjaus, mutta Ducatoiden nykyinen ylimielinen maahantuoja (joo, ei Teltta-Auto sen parempi ollut) ei tunnusta koko ongelmaa olevankaan...
Kirjoittanut: tsahkali
« : 11.09.2013 kello on 21:22 »

Tuli tuosta mieleen, että jos nurkissa pyörii M-5 kierreniittejä, niin ei tarvi ruveta sorvaamaan....