rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: Ossi66
« : 11.09.2013 kello on 13:04 »

Olisi voinut tehdä oman aiheenkin mutta lisätään tähän.

Eli ilmeisesti nämä kaasulämmittimet on melkoisen turvallisia laitteita vanhanakin ja huonolla pidolla. Miettiin noita Aldeja, Primuksia, Trumia yms. jotka voi olla jostain 70-80 luvulta ja edelleen käytössä. Eikä kaikki niitä vempeleitä huolla.
Esim. kysyin Best Caranilta tuosta omasta Truma 6002:sta että tarviiko sitä huoltaa mitenkään kun teki kaasumittaukset, huoltokaveri sanoi että ei sitä huoltaa tarvitse jos se toimii.

Mutta en ole tosiaan kuullut tilanteista että lämmittimistä olisi syttynyt tulipaloja, tullut häkämyrkytyksiä tms. Ilmeisesti aika loistavasti suunniteltuja vempeleitä kaikki, vai onko??

On turvallisia, kunhan teettää koeponnistuksen säännöllisesti ettei ole vuotovaaraa.

Kuten HiTec jo totesi,  sisätiloihin asennettavat on kaikki varustettu suljetulla kierrolla ja esim. Primus on siellä etukotelossa kun siinä ei ole suljettua paloilmanottoa/palokaasujen poistoa. Primuksienkin kanssa on avattavassa etuikkunassa aina alkuperäisasennukse na ikkunakytkin eli lämmitin sammuu jos ikkuna sen yläpuolella avataan ja näinkin varmistetaan ettei palokaasut pääse myrkyttämään asukkaita.
 
Kirjoittanut: HiTec
« : 11.09.2013 kello on 07:52 »

No kaikki osat on about patarautaa = kestää isältä pojan pojalle. Ja koko kaasukierto kun on ollut ajasta miekka ja kivi lähtien eristetyssä, omassa kierrossaan, niin aika harvassa on nuo asukkaiden kaasuttamisetkin. Toki jos kökkö zägä käy, voi tuo kierto vuotaa kaasut asunnon ulkopuolelle s.e. ne kiertää sieltä koppiin sisälle, mutta...  8)

Enempi ne on nuo kaasuputket siten niitä ongelmallisia, etenkin gummi sellaiset. Ne kun tuppaa hapertumaan ajan saatossa = vuotamaan. Mutta jos on systeemit rakennettu pykälien mukaan, niin mahd. kaasuvuotokin vuotaa ne kaasunsa aina kopin ulkopuolelle, ei asukkaiden höngittäviksi. Toki jos zibuna sattuu paskasti, niin...  :-X
Kirjoittanut: smy
« : 10.09.2013 kello on 23:31 »

Olisi voinut tehdä oman aiheenkin mutta lisätään tähän.

Eli ilmeisesti nämä kaasulämmittimet on melkoisen turvallisia laitteita vanhanakin ja huonolla pidolla. Miettiin noita Aldeja, Primuksia, Trumia yms. jotka voi olla jostain 70-80 luvulta ja edelleen käytössä. Eikä kaikki niitä vempeleitä huolla.
Esim. kysyin Best Caranilta tuosta omasta Truma 6002:sta että tarviiko sitä huoltaa mitenkään kun teki kaasumittaukset, huoltokaveri sanoi että ei sitä huoltaa tarvitse jos se toimii.

Mutta en ole tosiaan kuullut tilanteista että lämmittimistä olisi syttynyt tulipaloja, tullut häkämyrkytyksiä tms. Ilmeisesti aika loistavasti suunniteltuja vempeleitä kaikki, vai onko??
Kirjoittanut: tahko
« : 2.07.2013 kello on 17:13 »

Niin, aloituksen kuvissa oleva lämmitin (ei saa olla irto/siirrettävä ja pitää olla suljetun järjestelmän mukainen. Kyseinen lämmitin ei täytä kumpaakaan näistä ominaisuuksista) ei ole matkailuperävaunu käyttöön sopiva malli oli siinä happivarmistin tai ei. Mökit,tuvat ym.muut parakit ovat/saattavat olla eri asia kuin nämä matkailu kamppeet ja tämähän siellä kirjoituksissa jo todettiinkin.
Kirjoittanut: Turhan Höpöttäjä
« : 2.07.2013 kello on 11:24 »

Joo, ja nurkat vaunussa on talvella kuurassa ja jäässä. Tuo lämmitin on niitä lämmittimiä joissa on 11 kilon kaasupullo venttiileineen lämmittimen sisällä, sekin vielä.  ::)
Kirjoittanut: Ossi66
« : 2.07.2013 kello on 11:07 »

Tuossa vaunussa lienee yksi tuloilmareikä jääkaapin alla, josta ilma tulee sisään jääkaapin takaa. Kattoluukuista pitäisi poistua.
Tuolla korjausselostuksell a kattoluukut on voitu vaihtaa kosteuskorjauksessa tiiviisiin ei ilmastoiviin ja jääkaapin takaa vetää talvella takuuvarmasti, jos lämmittimenä vain pistelämmitin entisen keskuslämmityksen sijaan. Silloinhan ne vetävät aukot tietysti tilkitään tukkoon ettei vedä...

Kirjoittanut: Rölli
« : 2.07.2013 kello on 11:03 »

korin kunto päällisinpuolin alusta valot jarrut ja se sammutin sekä varotuskolmio sekä jarru kiilat.. korissakin vain sen verran ett näyttää pysyvän kasassa eikä aiheuta vaaraa kanssa kulkioille..
Kirjoittanut: vippe
« : 2.07.2013 kello on 10:15 »

Miten muute katsastusmies sanoo tommoseen..vai kattooko se noita laitteita lainkaan? kattooko se vain ne rakenteelliset jutut? jarrut pohjat jne..
Kirjoittanut: vippe
« : 2.07.2013 kello on 10:13 »

Nyt jäätiin nuolemaan näppejä. Se vaunu on nyt varattu/myyty.

Ite kun olen sen verran epäluuloinen, niin aloin tutkimaan sen firman muitakin myytäviä kohdasta "Liikkeen muut ajoneuvot"
Poksi olis ihan kiva, mutta kuinka minusta senkin lämppärissä olisi jotain kotikutoista, vai kuvittelenko vain.
Jotenkin tuli semmone mieleen et en taitas tosta virmasta mitään ostaa...
Kirjoittanut: Aakku
« : 2.07.2013 kello on 09:58 »

Nyt jäätiin nuolemaan näppejä. Se vaunu on nyt varattu/myyty.

Ite kun olen sen verran epäluuloinen, niin aloin tutkimaan sen firman muitakin myytäviä kohdasta "Liikkeen muut ajoneuvot"
Poksi olis ihan kiva, mutta kuinka minusta senkin lämppärissä olisi jotain kotikutoista, vai kuvittelenko vain.