rekisteriseloste


Vastaa

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 365 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Sallitut tiedostomuodot: gif, jpg, jpeg, mpg, mpeg, pdf, png, odf, kmz, gz, ov2, bmp, ods, zip
Rajoitukset: korkeintaan 10 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 2000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 500KB
Huomaa, että liitetiedostot vaativat valvojan hyväksynnän.
Varmistus:
Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet
Kuuntele kirjaimet / Pyydä uusi kuva

Kirjoita kuvassa näkyvät kirjaimet:
Saunassa käytetty vasta on toiselta nimeltään?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Lähettämällä viestin hyväksyt kirjoitussäännöt


Yhteenveto

Kirjoittanut: jorma
« : 17.08.2013 kello on 17:46 »

  Venäjän surkein luomus !!!
Kokemuksesta voin tuon vahvistaa. Toisaalta olihan siinä jo siihen aikaan bensiini käyttöinen polttoainelämmitin. No, ei se tietenkään toiminut.
Venttiilien säädön sillä kyllä oppi, kun venttiili istukat painuivat jatkuvasti lautasten alla niin että muutaman sadan ajetun kilometrin jälkeen joutui säätämään. Auto peruutettiin vain pättärän päälle ja alakautta venttiilin koppa auki ja säätö. Ja ei kun menoksi. ;D
Kirjoittanut: perho-ukko
« : 17.08.2013 kello on 17:32 »

Ei tullut, mutta Jaltalla tuli aloitettua autoilu kuin myöskin telttamatkailu ja silmissä jo siinti, että ihan oikea autokin joskus pitää saada ja siihen perään matkaperäkärry. Unelmat ovat toteutuneet.
Jaltassa oli ilmajäähdytteinen volkkarin tyyppinen kone, ja mikä parasta vaihtovirta laturi , isot seleeni tasavirtaa tuottavat elementit moottoritilassa , mitkä koituivatkin auton kohtaloksi kun irtosivat ajossa ja sytyttivät koko vehkeen palamaan. :(
  Venäjän surkein luomus !!!
Kirjoittanut: jorma
« : 17.08.2013 kello on 17:20 »

Tarkoitat varmaan Jaltaa, siitähän piti tulla kilpailija Fiat 600:lle, ei tosin tullut.
Ei tullut, mutta Jaltalla tuli aloitettua autoilu kuin myöskin telttamatkailu ja silmissä jo siinti, että ihan oikea autokin joskus pitää saada ja siihen perään matkaperäkärry. Unelmat ovat toteutuneet.
Jaltassa oli ilmajäähdytteinen volkkarin tyyppinen kone, ja mikä parasta vaihtovirta laturi , isot seleeni tasavirtaa tuottavat elementit moottoritilassa , mitkä koituivatkin auton kohtaloksi kun irtosivat ajossa ja sytyttivät koko vehkeen palamaan. :(
Kirjoittanut: Aakku
« : 17.08.2013 kello on 13:27 »

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Eikö aika ole kullannutkaan muistoja?? Mulla oli kerran Honda-360. Yx dyna siitä meni, vaihtaminen oli selvää kauraa, toimitusaika Japanista vaan oli tähtitieteellinen. Vetoniveletkin oli kulutustavaraa: tuplaristikot jossa keskellä tukilaakeri. Taloudellisempaa kuljinta sai turhaan hakea, kaksi kulki sillä mukavasti ja huippuakin toista sataa.  Yxi todellinen ongelmakin löytyi: Kone oli rullalaakeroitu ja öljypumpun tarkoituksena oli vain kierrättää lientä koneessa. Painetta oli parhaimmillaan 0,x kiloa. Sillä oli kuitenkin tarkoitus pitää myös ketju kireällä...  :o  Talvella hammaspyörät sitten hakkaantuivat pilalle ja kun kerran sytkää säätäessä huomasin, että kun konetta pyörittää väärinpäin, ketju hyppii samaan tahtiin, ei vehje montaa päivää pihassa viipynyt!
Tilalle tuli kunnon kuljin: Sätkä.
Juu ei ole Sätkässä ketjua..ei..
Kirjoittanut: Stara
« : 17.08.2013 kello on 09:15 »

Kuka muistaa vielä Wankel-moottorin (http://fi.wikipedia.org/wiki/Wankelmoottori)?
Itse olin sen kanssa tekemisissä Veholla 70-luvun alussa. Silloin maahan tuotiin NSU RO 80 autoja varustettuna Wankelilla.

Ainakin toistaiseksi ko. moottorin taru on lopussa, kun omistusoikeuden hankkinut Mazda teki viimeisen mallinsa (http://karavaanari.org/index.php?action=post;topic=6348.15;last_msg=99402).

Melkoinen uutinen automaailmasta, jos todella noin tulisi tapahtumaan ..?

http://www.electric-vehiclenews.com/2010/03/audi-a1-e-tron-series-hybrid-to-use.html
Kirjoittanut: kookaburra
« : 17.01.2013 kello on 08:10 »

Niin Wine,   se kansan kieli on karttuisaa.  "Volga, velka ja nälkä."

Muuten,  mikä oli Volga-miesten vakio tervehdys kohdatessaan toisensa korjaamossa?
Kirjoittanut: winemaker
« : 17.01.2013 kello on 08:00 »

Juuh kooka, kolme kovaa neuvostoliittolaist a kulkuneuvoa;

Moskwitsh, Volga ja jalka !  ;D
Kirjoittanut: kookaburra
« : 17.01.2013 kello on 07:53 »

Saattoipa olla Jalta,  joka oli tietysti länteen räätälöity nimi.
Kirjoittanut: pouhe
« : 17.01.2013 kello on 07:44 »

Tarkoitat varmaan Jaltaa, siitähän piti tulla kilpailija Fiat 600:lle, ei tosin tullut.
Kirjoittanut: kookaburra
« : 17.01.2013 kello on 07:40 »

Taisi olla  suurella sosialistisella valtiolla joku pieni "pulloperseinen" kottero varustettuna pienellä sylinterimäärällä.. ....?
Niitä näkyi harvakseltaan,  useinmiten silloinkin hinauksessa.
Ystäväni boatswain tiesi kotteron venäjänkielisen nimen tarkoittavan oravaa.  Liekö perää?